Gå til innhold

Arbeidsgiver betale pc?

Anbefalte innlegg

Gjest Websjefen
Skrevet

Hei,

jeg har en bi-jobb som webmaster for bedriften jeg arbeidet i fulltid før. Tjener anslagsvis ca 1400 kr på det i mnd, altså ikke særlig mange timers arbeid det er snakk om.

Da jeg anskaffet meg min nåværende pc, var jeg fulltidsansatt, og da gjorde vi det slik at de betalte min pc, og så trakk de de av min bruttolønn (dette er fire år siden, altså mye til å være en laptop).

Nå takker denne snart for seg, og jeg trenger en ny. Jeg ønsker å be bedriften gjøre som sist - jeg er tross alt helt avhenig av pc for å få utført arbeidet. Har jo pc på min vanlige jobb, men synes at jeg ikke kan sitte der og oppdatere den andre siden. I tillegg vil jeg jo ha hjemmepc, så klart! Men er det frekt å be dem kjøpe pc, og at de trekker fra min lønn? Forskjellen fra sist og nå er jo at det vil ta noen mnd før jeg får tilbakebetalt alt, sist var det gjort på en mnd.

Føler at jeg er litt på nåde der, og vil ikke tråkke sjefen på tærne!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...