Gå til innhold

Når en bestiller legetime

Anbefalte innlegg

Gjest Linda

Når jeg skal bestille legetime for å sjekke om jeg har diabetes (etter råd fra legen her) skal jeg gi beskjed når jeg ringer om at jeg tror jeg har diabetes og vil sjekke dette? Det er ikke fare for at legen misliker "sjøl-diagnose"-pasienter? Hva vil det si å teste fastende blodsukker? Hvor lenge skal en faste? Kan en drikke vann? (er fryktelig tørst, drikker 4-5 liter per dag, og da begrenser jeg meg)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23004-n%C3%A5r-en-bestiller-legetime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Hei Linda!

Jeg synes det er lurt å si at man ønsker å få en time fortest mulig om du mistenker diabetes. Når du ringer kan du si til kontordamen hvilke symptomer du har, og at du på grunnlag av disse vil bli undersøkt raskt.

Fastende blodsukker vil si at man måler blodsukkeret om morgenen, før man spiser frokost. Du kan med andre ord faste om natten og komme til lege tidlig om morgenen.

Vann påvirker ikke blodsukkernivået, så etter mitt skjønn burde ikke det ha noe å si i forhold til prøveresultatet. For sikkerhets skyld kan du jo spørre når du bestiller time.

Med vennlig hilsen

Gjest diadyre

hei Linda

jeg er da diabetiker og det er ikke noe som heter *selvdiagnose-pasienter* det er bare teite leger som har funnet opp det orde *smiler*

og vist du er diabetiker vil du lære og være det legen kaller en selvdiagnose-pasient *smiler* så bare forlang at du skal ha måltsukker.....

fordet er ikke noe kos og gå rundt å føle seg dårlig *spesilet ikke høyt sukker*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...