Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei

jeg lurte på hvordan kan jeg få tak i insulinpumpe?,jeg har hatt type 1 diabetes i over 2år og jeg gikk til faste kontroller hos bærum sykehus, etter vær gang jeg var der spurte jeg om muligheten for å få insulinpumpe og bare ble møt med ja det vil snart bli arrangert kurs på dette, skal sjekke det ut. dette fikk jeg høre i over ett års tid, så jeg ga til slutt opp å spørre mer etter det. jeg har gjevnlig høye verdier og føler meg generelt dårlig mye av tiden, kombinert med lite søvn og hyppige følinger. i år har jeg sluttet å dra opp til bærum sykehus, da de som behandler diabetes syke har tilsynelatende liten kunnskap om diabetes og virker lite imøtekommende, flere andre jeg har vært i kontakt med har også opplevd lignende der oppe og har en lik oppfattning av sykehusets behandlings metoder. jeg har istede begynt å gå til faste kontroller hos min fastlege, de har heller ingen spesiell stor kunnskap om diabetes men de er ihvertfall imøtekommende og hyggelige.

jeg lurte derfor på hvordan skal jeg legge dette frem for min fastlege, hvem kan de ta kontakt med for at jeg skal kunne få insulinpump / nødvendige kurs for å få tilgang til dette?.

på forhånd takk

henrik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230062-insulinpumpe/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Tror du kan stole på at når insulinpumpene blir gode nok, så vil du bli tilbudt dette. Min erfaring er at Bærum Sykehus er godt oppdaterte, men det er tilfelle at "politikken" på ulike sykehus varierer mye. Enkelte pasienter egner seg ikke for pumpe, jeg kjenner ikke godt nok til årsakene. Du kan be fastlegen din om henvisning for "second opinion" på en annen diabetes-poliklinikk. Du vil også kunne hente mye informasjon fra internett, og fra hjemmesidene til diabetesforbundet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230062-insulinpumpe/#findComment-1756659
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...