Gå til innhold

Endringer i kroppen ved slankekur

Anbefalte innlegg

Gjest slankedebutant.
Skrevet

Jeg har aldri slanket meg tidligere, men forsøker nå å være mer bevisst på hva jeg putter i munnen, samt kutte ut karbohydrater. Samt at jeg har blitt flink til å gå mye turer, sykler en del osv.

Jeg har gjort dette i 2,5 uker nå, og merker ikke noen forskjell ennå bortsett fra to ting:

1) jeg er så trøtt. Jeg er så trøtt at jeg virkelig sliter med å komme meg opp om morningen og må legge meg ekstra tidlig om kvelden. Og hele dagen på jobb føler jeg meg helt utafor fordi jeg er så trøtt.

2) Håret mitt virker så pistrete og tørt.

Jeg har alltid spist mye appelsiner og gulrøtter. Nå kan jeg ikke det. Kan det ha noe med det å gjøre? Er det andre typer vitaminer osv. som jeg kanskje ikke får i meg nok av nå ?

Jeg tar tran hver dag, samt B vitaminkompleks.

Noen som kan gi meg noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tar du ikke multivitamin?

Og hvorfor kan du ikke spise appelsin og gulrøtter når du er på slankekur? Det høres ut som en merkelig kur, hvis man ikke kan spise sunne magre matvarer.

Skrevet

Hvorfor kutter du ut karbohydrater? Hjernen trenger karbohydrater for å fungere. Eller er det bar noen typer karbohydrater du kutter ut?

Sofies mamma
Skrevet

Dette er to av bivirkningene når man velger ketolysekur. Du må i hvertfall ta multivitaminer. Ellers går visst det med trøttheten over.

Jeg ville valgt en annen metode for å gå ned i vekt.

Gjest slankedebutant.
Skrevet

Hvorfor tar du ikke multivitamin?

Og hvorfor kan du ikke spise appelsin og gulrøtter når du er på slankekur? Det høres ut som en merkelig kur, hvis man ikke kan spise sunne magre matvarer.

Fordi det er masse karbohydrater i det. Derfor kan jeg ikke spise det.

Gjest slankedebutant.
Skrevet

Dette er to av bivirkningene når man velger ketolysekur. Du må i hvertfall ta multivitaminer. Ellers går visst det med trøttheten over.

Jeg ville valgt en annen metode for å gå ned i vekt.

Jeg går på Bailine, og det er de som har anbefalt meg dette for å gå ned i vekt...

Gjest slankedebutant.
Skrevet

Hvorfor kutter du ut karbohydrater? Hjernen trenger karbohydrater for å fungere. Eller er det bar noen typer karbohydrater du kutter ut?

Jeg går på Bailine og det er de der som har anbefalt meg denne kuren for å gå ned i vekt...

Gjest hvafforno
Skrevet

Hvorfor spiser du ikke appelsiner og gulerøtter? Frukt og grønt kan du spise hvor mye du vil av. Hvis du går på en teit kur ødelegger du kroppen og forbrenninga di og må slite med det resten av livet.

Sunne ting må du da kunne spise.

Gjest jphoenix
Skrevet

SlankeKUR er helt bortkastet slit og strev, spør du meg. En kur er jo tidsbegrenset. Det som må til er varig endring av kostholdet ditt. Det må være allsidig, men med lite fett og sukker. Mye fiber og grønt og frukt. Turer og trim og trening.

Gjest jphoenix
Skrevet

Jeg går på Bailine, og det er de som har anbefalt meg dette for å gå ned i vekt...

Kurer betyr ned i vekt og opp igjen etterpå.

Har prøvd "tusenvis" av slankekurer selv, men varig omlegging av kosten er det som funker for at vekttapet skal holde seg.

Skrevet

Vel, det høres ut som en idiotisk kur.

Det er ikke slik at alle karbohydrater er "fy-fy", i alle fall ikke i vettuge kurer. Det skilles mellom raske og langsomme karbohydrater med lav og høy GI, som altså påvirker blodsukkeret forskjellig.

Og jeg mener å huske at (rå) gulrøtter har lav GI. Tviler på at appelsiner har så fryktelig høy GI heller.

Det er hvitt brød, poteter pasta og ris som er blant "synderne" når det gjelder raske karbohydrater. Og så sukker da.

Men de aller fleste frukt og grønnsaker er sunne og gode karbohydrater.

Men men, du gjør jo som du vil, men er det virkelig verdt det, å ødelegge hud & hår, og kroppens balanse?

Skrevet

Jeg går på Bailine og det er de der som har anbefalt meg denne kuren for å gå ned i vekt...

OK. Ikke noe jeg ville gjort, men... Du får spørre dem om plagene dine, da.

(Generelt anbefales vel ikke slike slankekurer av eksperter, men heller en omlegging som er sunn og riktig, slik at den kan være permanent. Etter en spesiell kur vil man lett skvette opp i vekt etterpå...)

Skrevet

I KOKTE gulrøtter er det kjappe karbohydrater. I rå er det ikke det. Appelsiner vet jeg ikke noe om.

Uansett: Kutt ut slike kurer. Det ødelegger ofte mer enn det gangner.

Ta små endringer i kostholdet. (Kutt mesteparten av søtsaker/fett. Bytt ut en del av matvarerene som inneholder mye kjappe karbohydrater med langsomme karbohydrater. Dvs. brød, pasta, poteter og ris bør delvis erstattes med frukt, linser og grønnsaker)

+ trening i en eller annen form. Fortrinnsvis både styrke og kardio. (Gå, sykle, løpe osv.)

På den måten endrer du livsstilen din, går ned i vekt og blir i bedre form. Ikke noen midlertidige småkurer som ofte ødelegger forbrenningen slik at du i ettertid går opp mer enn du gikk ned.

Gjest slankedebutant.
Skrevet

SlankeKUR er helt bortkastet slit og strev, spør du meg. En kur er jo tidsbegrenset. Det som må til er varig endring av kostholdet ditt. Det må være allsidig, men med lite fett og sukker. Mye fiber og grønt og frukt. Turer og trim og trening.

Jeg ble anbefalt dette noen uker for å gå raskt ned i vekt, og deretter legge om til normalt sunt kosthold.

Men når jeg blir så sinnsykt trøtt, så mister jeg motivasjonen, og har bare lyst på sjokolade :-)

Sofies mamma
Skrevet

Jeg synes ikke det er en sunn måte å gå ned i vekt på, hvis du ikke har spes sykdommer. Du må da regne med de bivirkn du allered har + kanskje flere.

Gjest slankedebutant.
Skrevet

Hvorfor spiser du ikke appelsiner og gulerøtter? Frukt og grønt kan du spise hvor mye du vil av. Hvis du går på en teit kur ødelegger du kroppen og forbrenninga di og må slite med det resten av livet.

Sunne ting må du da kunne spise.

Ikke når man følger "ikke karbohydrat" kuren.

Det er for å gå raskt ned i vekt og deretter gå over til et normalt sunt kosthold.

Jeg er ikke veldig stor, det er snakk om å gå ned 6 kg.... på kort tid.

Gjest slankedebutant.
Skrevet

OK. Ikke noe jeg ville gjort, men... Du får spørre dem om plagene dine, da.

(Generelt anbefales vel ikke slike slankekurer av eksperter, men heller en omlegging som er sunn og riktig, slik at den kan være permanent. Etter en spesiell kur vil man lett skvette opp i vekt etterpå...)

Fedon LIndberg har blitt mangemillionær på dette... :-)

Gjest Starling
Skrevet

Hvis du er konstant trøtt, så gjør du noe galt. Begynte på slankekur/livsstilsendring i januar, og har aldri vært så opplagt som etter at jeg begynte med det.

Spiser mange små, varierte måltider hver dag, og trimmer.

Angående pistrete hår, så tyder det på at du får i deg for lite fett. Spis sunt fett, for kroppen trenger det faktisk!

Gjest jphoenix
Skrevet

Fedon LIndberg har blitt mangemillionær på dette... :-)

Mange som har tjent godt på folks uvitenhet, vettu.

Men sliter ikke Lindberg med pengene for tiden? Synes jeg har lest det.

Mrs. Wallace
Skrevet

Dette er vel et krystallklart bevis på at du har valgt feil metode for vektnedgang.

Det høres rett og slett meningsløst ut med en "kur" som blant annet nekter deg å spise gulrøtter.

At man trenger litt mer søvn når man reduserer kaloriinntaket, er det ikke noe å si på. Men det er forbigående. Ved å legge om til sunnere kosthold (og da altså med varierte grønnsaker, mer fysisk aktivitet etc), skal du egentlig får _mer_ energi når du er våken.

Får du nok væske? Får du nok variasjon i kosten til å sikre deg nødvendige vitaminer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...