Gå til innhold

Hva ville du sagt/gjort?

Gjest Vil gjerne være vennlig men

Anbefalte innlegg

Gjest Vil gjerne være vennlig men
Skrevet

Situasjon: Du har en fast cafe du er glad i og ofte drar til, for å slappe av alene med avisen, eller av og til med ei god venninne.

I det siste har ei dame som du kjenner perifert i nabolaget, begynt å komme bort og sette seg ned med kaffen sin for å prate, uten at du har invitert henne til dette. Hun er ikke en du føler du har særlig til felles med, og har ikke egentlig lyst til å ha kontakt med henne. Hun virker ensom men samtidig med lite antenner for om du er interessert eller ikke i kontakt. Hun kommer også bort til deg på bussholdeplassen osv og vil prate.

Hittil har du forsøkt å være vennlig men samtidig svare med enstavelsesord og ikke se så mye på henne, for at hun skal ta hintet, men nei.Du har liksom ikke lyst til å avvise henne direkte heller.

Du har virkelig behov for disse alene-stundene for å få litt pauser. Du har ikke lyst til å gi opp cafeen du er glad i og det er dessuten ikke så mange andre cafeer i nærheten.

Du har ikke overskudd til å "ta deg av" denne damen, du jobber med kunder hele dagen og trenger litt tid for deg selv.

Hva sier/gjør du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn en ny kafé.

".................................."

mil1365380270
Skrevet

Tatt en annen cafe de dagene jeg ikke ville snakke med noen. På bussholdeplassen fortsatt sånn som du gjør nå. Og satt meg på et sete ved siden av noen andre på bussen :-)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Dersom hun spør om hun kan sette seg ned, ville jeg beklaget og sagt at jeg ikke var i humør til selskap akkurat nå. At jeg trengte en liten pause helt for meg selv.

Dersom hun ikke pleier å spørre, ville jeg prøvd å ta situasjonen litt på forhånd. Kanskje ved å gå bort til henne og hilse litt overfladisk, og deretter si "beklager at jeg ikke setter meg ned her, jeg er ikke noe hyggelig selskap i dag" (er i dårlig humør, hodepine, trenger litt tid alene) el. noe lignende..

På bussholdeplassen ville jeg gjort noe ala det 'mil' sier - hilse som du pleier, og deretter sette deg ved et "opptatt" sete.

Dersom ingenting virker overhodet og jeg frustrerte meg veldig over denne situasjonen, ville jeg kanskje vurdert å faktisk VÆRE litt frekk og si fra.... *gulp* Så fikk hun heller bli sur og lei seg...

Jaggu ikke lett dilemma!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...