Gå til innhold

Lærere får ikke jobbe som vikarer i skolen

Anbefalte innlegg

Gjest Zuleika
Skrevet

Så lenge det ikke er over tid det ikke blir satt inn faglært lærer så gjør det ikke så veldig mye.

En dag innimellom kan det liksågodt være greit å bruke av personal på skolen som allerede kjenner klassen fra før av f.eks en assistent.

Ofte når det kommer en helt ukjent lærer så aner ikke denne læreren noe om hvordan og hva klassen bruker å gjøre saker og ting og for enkelte elever så er dette vanskelig å akle å det blir en dårlig dag for de fleste elevene.

Jeg snakker om faglærte som blir forbigått som vikarer. Jeg snakker om tilfeller hvor en lærer med lang utdannelse får det svaret at h*n er for dyr til å brukes som vikar. Noen skoler skriver lærere opp på vikarlister, men ringer dem bare i nødløsninger. Ufaglærte blir brukt først.

Det har med prioritering å gjøre, respekt for pedagogisk utdannelse eller aksept på at pedagogisk utdannelse er noe verdt. På denne måten er beskjeden at pedagogen kan avløses av hvem som helst.

Videoannonse
Annonse
Gjest Persille
Skrevet

Pioriteringene går hele veien. Skolene prioriterer slik.

Skolene har jo ikke penger til noe? Det er ikke sånn at de prioriterer kaffe og kaker fremfor kvalifisert personell. Lærerne må jo til og med betale kaffen selv...

Gjest Zuleika
Skrevet

Skolene har jo ikke penger til noe? Det er ikke sånn at de prioriterer kaffe og kaker fremfor kvalifisert personell. Lærerne må jo til og med betale kaffen selv...

Jeg vet hvordan den økonomiske situasjonen i skolene er, men hva er det som foregår i verdens rikeste land. Jeg er godt klar over at lærere betaler kaffen sin selv, og får aldri sponset noenting.

Jeg snakker på vegne av lærere når jeg synes dette er respektløst over for deres utdanning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...