Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen fin tuppervare som kan skylle og tørke salaten for meg på en effektiv måte - så kanskje noen av dere har noen tips?? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Starling
Skrevet

Legg den inni en sokk og sleng den rundt ala mr. Bean. ;)

Gjest LucySky
Skrevet

Legg de skyllete salatbladene på et kjøkkenhåndkle (sklt. glasshåndkle, ikke frotté), samle snippene, gå ut på trappa/balkongen/verandaen og SVING det rundt alt du kan.

Veldig effektivt. Etterpå har man jo et litt krøllete og vått håndkle, men det tørker fort.

:)

Skrevet

Legg den inni en sokk og sleng den rundt ala mr. Bean. ;)

Hahahah NEI! :P

Skrevet

Legg de skyllete salatbladene på et kjøkkenhåndkle (sklt. glasshåndkle, ikke frotté), samle snippene, gå ut på trappa/balkongen/verandaen og SVING det rundt alt du kan.

Veldig effektivt. Etterpå har man jo et litt krøllete og vått håndkle, men det tørker fort.

:)

Jeg har ingen veranda.. Får prøve å riste det ut vinduet da.. Tenk om jeg glipper den ;)

Gjest salatvasketørker
Skrevet

Lidl har noe fine salatvaskere til 20kr.:0)

Skrevet

Det finnes sånne boller som man vasker salaten i, og som man deretter "snurrer" på et vis så salaten tørker.

Dette var ikke så lett å forklare merker jeg...:-)

Jeg kjøpte i alle fall min på Rema.1000

Gjest bare lurer ? er det teit?
Skrevet

Er det dumt av meg? Har ikke blitt syk av det enda da.

Skrevet

Er det dumt av meg? Har ikke blitt syk av det enda da.

Ja, det er definitivt å anbefale å vaske salaten så man får bort jord m/ evt bakterier, kattepiss, naturgjødsel, snegler osv.... :S

Mrs. Wallace
Skrevet

Det finnes sånne boller som man vasker salaten i, og som man deretter "snurrer" på et vis så salaten tørker.

Salatslynge, heter det. :)

Skrevet

Ja, det er definitivt å anbefale å vaske salaten så man får bort jord m/ evt bakterier, kattepiss, naturgjødsel, snegler osv.... :S

*grøsser*

Hva er det vegetarianere tenker på...

Lurt å vaske alle grønnsaker, ja.

I fjor sommer ble det diskutert angående alle polakkene som jobbet i jordbæråkeren... at de brukte åkeren som toalett fordi arbeidsforholdene var dårlig tilrettelagt mht tissepauser og sanitæranlegg...

Fristet litt mindre med jordbær rett fra kurven da...

Skrevet

*grøsser*

Hva er det vegetarianere tenker på...

Lurt å vaske alle grønnsaker, ja.

I fjor sommer ble det diskutert angående alle polakkene som jobbet i jordbæråkeren... at de brukte åkeren som toalett fordi arbeidsforholdene var dårlig tilrettelagt mht tissepauser og sanitæranlegg...

Fristet litt mindre med jordbær rett fra kurven da...

Tusen takk for -den- opplysningen sånn rett før jordbærsesongen :P

Skrevet

Jeg klarer meg helt fint med vannet i springen og et dørslag, jeg :-)

Gjest bare lurer ? er det teit? (
Skrevet

er ikke salaten vasket FØR den kommer i butikken da?

trodde det jeg.

Skrevet

Tusen takk for -den- opplysningen sånn rett før jordbærsesongen :P

I aim to please *lol*

Skrevet

trodde det jeg.

Tror du at bonden går rundt og vasker hvert salatblad etterhvert som det gror til, før det gror et nytt utenpå igjen? :-p

Eller kanskje du bare bruker slike ferdige salatblandinger i pose?

Skrevet

trodde det jeg.

Sånne ferdig-salater er vasket (står til og med på posen) men det meste annet tror jeg går rett til pakking.

Det er ofte jord og sånt på salat, og det er ikke spesielt heldig å spise ukokt, særlig ikke hvis du er gravid!

Skrevet

Men det hjelper kun en liten stund, renner jo vann fra alle salatingredienser etter kort tid.

Det gikk opp et lys for meg da jeg plutselig skjønte at dørslaget som hører til tuppervarebollen min kunne brukes som innerbolle. Da renner alt vann fra f.eks tomatene, agurken, salaten osv gjennom dørslaget og ned i bollen under. Endelig slipper jeg våt salat. Fantastisk!

Gjest primus
Skrevet

Men det hjelper kun en liten stund, renner jo vann fra alle salatingredienser etter kort tid.

Det gikk opp et lys for meg da jeg plutselig skjønte at dørslaget som hører til tuppervarebollen min kunne brukes som innerbolle. Da renner alt vann fra f.eks tomatene, agurken, salaten osv gjennom dørslaget og ned i bollen under. Endelig slipper jeg våt salat. Fantastisk!

Tupperware har slike løse rister som hører til en salatbolle de har. Disse ristene kan også kjøpes løse (som erstatningsdel) og kan brukes i andre boller også. Kjempekjekt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...