Gå til innhold

Vold i Hotel Cæsar

Anbefalte innlegg

Gjest Starling
Skrevet

Noen flere som er hektet på HC her? ;)

Uansett, jeg så i etterkant av en episode hvor en hund ble satt i stekeovnen at det var utrolig mange leserbrev i avisene som syntes dette var helt grusomt.

Da blir jeg litt forundret, for det er ingen som klager på at Julian mishandler Benedikte i episode etter episode. Synes dette er mye mer "sjokkerende" enn en enkelthendelse med en hund (som endte godt). Det er mye mer intenst å se på en mann som slår, voldtar og truer en kvinne, noe som pågår over lengre tid.

Hva synes dere er verst?

Videoannonse
Annonse
Gjest LOTUS78
Skrevet

Jeg reagere sterkt på den volden, fordi det finnes kvinner i virkeligheten som har det slik og lider i stillhet år ut og år inn. Jeg kommer nok ganske snart til å ta en Cæsar pause, men det har jeg med jevne mellomrom, kan bli litt mye enkelte ganger.

Gjest Starling
Skrevet

Jeg reagere sterkt på den volden, fordi det finnes kvinner i virkeligheten som har det slik og lider i stillhet år ut og år inn. Jeg kommer nok ganske snart til å ta en Cæsar pause, men det har jeg med jevne mellomrom, kan bli litt mye enkelte ganger.

Ja, det har jeg også. I perioder ser jeg på hver dag, mens andre ganger blir jeg lei og ser ikke på det på noen måneder.

Nå synes jeg omtrent alle har begynt å bli ganske psyko i den serien!

Skrevet

Jeg tør ikke lenger se reprisen kl 17:30 for jeg vil ikke at ungene skal se disse voldsepisodene.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Ja, det har jeg også. I perioder ser jeg på hver dag, mens andre ganger blir jeg lei og ser ikke på det på noen måneder.

Nå synes jeg omtrent alle har begynt å bli ganske psyko i den serien!

men nå er det vel sommerferie snart, mulig det blir noe avslutning på all denne galskapen. Vi får se om roer seg ned i neste sesong.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Jeg tør ikke lenger se reprisen kl 17:30 for jeg vil ikke at ungene skal se disse voldsepisodene.

helt enig, egentlig så burde de kuttet ut reprisen kl. 17.30. Slik det er nå, så er det virkelig ikke noe barn skal se.

Skrevet

Jeg syns faktisk det er så ille og såpass guffent å se på at jeg nesten kutter ut. Blir helt kvalm av å se på, og når ikke gubben er hjemme er tv helt klart AV når cæsar er.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg reagerer på Hotel Cæsar som sådan.

Gjest Starling
Skrevet

Jeg reagerer på Hotel Cæsar som sådan.

He he ok. :)

Gjest Starling
Skrevet

Jeg syns faktisk det er så ille og såpass guffent å se på at jeg nesten kutter ut. Blir helt kvalm av å se på, og når ikke gubben er hjemme er tv helt klart AV når cæsar er.

Ja, jeg synes helt klart det er på grensen. Ikke morsomt for dem som har vært utsatt for slikt at det blir brettet ut som underholdning i en såpeserie.

Gjest Starling
Skrevet

helt enig, egentlig så burde de kuttet ut reprisen kl. 17.30. Slik det er nå, så er det virkelig ikke noe barn skal se.

Det har vel vært oppe til diskusjon flere ganger, men svaret er stort sett at det er foreldrenes ansvar å forhindre at ungene ser noe de ikke skal se.

Mrs. Wallace
Skrevet

He he ok. :)

Men for å være litt mindre highbrow og faktisk svare på det du spurte om: Jo, det er merkelig at folk over det ganske land tilter av en hund som plages, mens de rolig gumler videre på ostepopen når en kvinne blir mishandlet.

Skrevet

men nå er det vel sommerferie snart, mulig det blir noe avslutning på all denne galskapen. Vi får se om roer seg ned i neste sesong.

Kanskje det er like godt å håpe på at det ikke blir noen neste sesong?

Gjest LOTUS78
Skrevet

Kanskje det er like godt å håpe på at det ikke blir noen neste sesong?

tror du vi er så heldige at vi slipper unna?

Gjest alvorlig talt.
Skrevet

Jeg synes ikke det.

Det er da en helt sykt, grusom og pinefull død for en hund i en mikrobølgeovn. Ikke har den noe måte å forsvare seg på heller.

Kvinner har støtteapparat, kan komme seg bort og overlever tross all overgrepene.

Gjest Starling
Skrevet

Jeg synes ikke det.

Det er da en helt sykt, grusom og pinefull død for en hund i en mikrobølgeovn. Ikke har den noe måte å forsvare seg på heller.

Kvinner har støtteapparat, kan komme seg bort og overlever tross all overgrepene.

Det var en hund i en stekeovn, og den ble reddet før noe skjedde.

Gjest alvorlig talt.
Skrevet

Det var en hund i en stekeovn, og den ble reddet før noe skjedde.

Ok. DA så!

Har ikke sett eps, bare lest om den. Trodde kanskje det ble "gjennomført " i serien.

Da stilles ting i et annet lys ja!

Skrevet

Jeg synes stort sett Hotel Cæsar har tatt opp som mange "fine" emner, dvs de som foregår i norske hjem, men som det ikke snakkes så høyt om: Utroskap, alkoholmisbruk, rusmisbruk, spiseforstyrrelser osv.

Det foregår sikkert (dessverre) vold i norske hjem også, men denne gangen synes jeg prdusentene har tøyd strikken litt for langt. Jeg får helt frysninger av å se på det!!!!

Skrevet

tror du vi er så heldige at vi slipper unna?

Godt spørsmål. :-)

Gjest morentilfire
Skrevet

Sorry, jeg så ikke innlegget ditt. Jeg var nettopp inne på foreldre-småbarn og skrev om hvor man kan henvende seg for å legge inn en protest. Vold mot kvinner, barn, og dyr, to ganger dagen. Den er for drøy!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...