Gå til innhold

NHD: Nedtrapping Fluoxetin


Gjest Calóni

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni

Hei!

Jeg har i to år nå brukt Fluoxetin 60mg mot depresjon. Jeg pratet med fastlegen min her om dagen, og jeg foreslo selv å begynne nedtrapping (skal fortsatt stå på 300mg Lamictal).

Vi ble enige om å ta det sakte, med 40mg i tre uker, og så 20mg i tre uker. Men så sa han at når jeg da er nede på én kapsel, så blir det for brått å kutte ut den, og jeg må da gå over til tablettene med delestrek så jeg får gått på 10mg en stund.

Tidligere har du skrevet om at Fluoxetin har lang halveringstid. Er det ikke en mulighet da å heller ta en 20 mg kapsel annenhver dag en periode? Jeg vil i det lengste unngå de oppløselige tablettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minneminn

for meg var nedtrapping av fluoxetin helt uten ubehag, merket ikke noe til det. Husker jeg tok kapsler annenhver dag til slut også. Tok ikke lang tid heller. Aldri merket noe til disse støtene i hodet.....:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calóni

for meg var nedtrapping av fluoxetin helt uten ubehag, merket ikke noe til det. Husker jeg tok kapsler annenhver dag til slut også. Tok ikke lang tid heller. Aldri merket noe til disse støtene i hodet.....:) :) :)

Grunnen til at jeg skal trappe ned så sakte er for å minimere risikoen for tilbakefall, da jeg var veldig dårlig da jeg begynte med dem. Men håper selvsagt å slippe bivirkninger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minneminn

Grunnen til at jeg skal trappe ned så sakte er for å minimere risikoen for tilbakefall, da jeg var veldig dårlig da jeg begynte med dem. Men håper selvsagt å slippe bivirkninger også :)

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...