Gjest ylio Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Er det flere hunderaser enn pudler og terriere som ikke røyter? 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Det er flere miniatyrhunder som røyter, i den forstand at de ikke har full avpelsing et par ganger i året som for eksempel golden eller st. bernhardshund har. Men de mister i stedet - og det gjelder puddel og terrier også - jevnt og trutt pels. Det blir liggende pels i og under sofa etter disse rasene også. Og de blir enda verre om man ikke makter pelsstellet på dem. De fleste terriere bør for eksempel nappes jevnlig for ikke å bli langhårede. De eneste rasene jeg vet om som ikke etterlater noe pels i det hele tatt er chinese crested og meksikansk nakenhund. 0 Siter
Gjest wheaten terrier Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Vi har en wheaten terrier. Disse har ikke det typiske wheaten terrier utseende. Er kjempefornøyd. 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Mamma og pappa sier at cocker spanielere ikke røyter. Så er det den "bishon frisee" som er en såkalt "allergihund", altså at folk som er allergiske mot hund kan ha de. Har jeg hørt. Men tenker du allergi så er det ikke røyting det kommer an på. De som er allergiske mot hunder reagerer på hudflasset. Eller tenkte du mest praktisk sånn rengjøringsmessig? 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Terriere røyter. I hvertfall de jeg kjenner. Muligens er airdale terrieren røytefri, jeg vet ikke. Puddelen røyter ikke, men mister hår på samme måte som oss mennesker, bare mindre... Curly Coated Retriever røyter visst heller ikke. Bichon frisee er nevnt. Røytefri. Har hørt at Portugisisk Vannhund ikke røyter, men jeg er ikke sikker. Og så selvfølgelig disse rasene som ikke har pels, deriblant Meksikansk Nakenhund. Å ja, og Pyreneisk Gjeterhund røyter heller ikke. Ikke en veldig vanlig rase i Norge, og nok best egnet for spesielt interesserte... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Bouvier des Flandres røyter ikke, men de skal klippes og nappes. Det er fantastisk flotte hunder, forresten. 0 Siter
Lurveline Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Puddel Coton de tulear Wheaten terrier Scnauzer Portugisisk vannhund Irsk vannspaniel Bichon Frisé 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.