Gjest Snuskepus Skrevet 24. mars 2001 Del Skrevet 24. mars 2001 Kjære lege®! Jeg holder på å bli fullstendig sprø av og ikke få vite hva som feiler meg. I syv måneder har jeg vært plaget av stadige svimmelhetsanfall (karusellkjøring). Første gang bar det rett til legevakten i skrekk.....der ble det målt blodtrykk og puls og siden alt var normalt mente legen at dette sikkert var virus på balansenerven. Det går over innen et par uker. Det ble ikke noe bedre og jeg var skrekkelig redd hele tiden. Sov for det meste sittende i sofaen da jeg ikke turde legge meg....anfallene kom gjerne i løpet av natten da jeg sov. Etter konsultasjon hos min faste lege ble det nevnt muligens krystallsyken. Det ble tatt masse prøver, både lunge og EKG +++. Disse viste seg og være utmerket....en riktig frisk og sunn person er jeg vist. Problemet er at jeg bare blir værre....etter enda en tur til legen (ganske nylig) ble det konferert med en annen lege og det ble gjort tester på event. krystallsyken....og prøvd med behanding (bli lagt i spesielle stillinger). Alt gikk selvfølgelig helt rundt for meg mens dette foregikk og jeg følte et veldig ubehag etterpå. Etter dette er det blitt enda værre....jeg føler nå et enda større trykk i panne og neserot, trykket i ørene er også blitt værre. Jeg har nå en følelse av og gå på skumgummi og at jeg har vann i hodet, får også stadig følelsen av og falle nedover og å bli presset bakover, jeg har nå en helt annerledes svimmelhetsfølese en karusellkjøring....alt er helt forferdelig og frykten og skrekken tar snart helt overhånd for meg. Jeg er livredd og min livssituasjon er aldeles forferdelig. Kan man reagere på denne måten etter en slik behandling? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart....prøver og trøste meg med at alle prøver har vist at jeg er frisk, men jeg har det helt forferdelig. Hva med Menieres sykdom? Jeg opplever stadig en slags pipende lyd i øret.....som om jeg var hos hørselslegen og får en høreprøve. Kan dere ikke ta opp litt generelt om dette også.....det er så vanskelig og få konkrete svar....det er jo ingen som vet noe....snufs....Vær så snill... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23017-krystallsyken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 25. mars 2001 Del Skrevet 25. mars 2001 Det høres i alle fall ut som om det startet med "godartet stillingsrelatert svimmelhet" som noen kanskje kaller "krystallsyken". I alle fall blir vel dette øre-nese-hals legenes område. Jeg er redd det ikke faller inn under denne spalten som har tema hodepine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23017-krystallsyken/#findComment-97848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuskepus Skrevet 26. mars 2001 Del Skrevet 26. mars 2001 Det høres i alle fall ut som om det startet med "godartet stillingsrelatert svimmelhet" som noen kanskje kaller "krystallsyken". I alle fall blir vel dette øre-nese-hals legenes område. Jeg er redd det ikke faller inn under denne spalten som har tema hodepine. Takk for raskt svar.....og beklager at mitt innlegg ikke egentlig hørte hjemme i denne kategorien. Men jeg kan ikke finne noe forum for Øre-nese-hals problemer.....? Det virker som om det er mange som har spørsmål innen denne kategorien så kanskje det burde opprettes ett forum for øre-nese-hals kategorien? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23017-krystallsyken/#findComment-98197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.