jubalong70 Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har mor på besøk, og hun trenger å komme til legen pga voldsomme smerter i skulderen. Hvordan gjør vi det? Det er vel ingen legevakt nå? (Vi bor ikke i noen storby!) Ringer jeg fastlegen min? Eller hva gjør vi? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Tror ikke det er noen legevakt nå nei, det er fastlegene som skal ta seg av alle tilfeller på dagtid. Jeg ville ringt fastlegen og forhørt meg, om ikke annet. Si at du selv har vedkommende som fastlege, og at nå har du en i nær familie som trenger akutt legehjelp. Om ikke annet så forteller de deg hva du må gjøre 0 Siter
frosken Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Her vi bor er det slik at en av kommunens fastleger har legevakt på dagtid. Prøv først hos din egen fastlege. Moren din har selvfølgelig krav på hjelp dersom hun er akutt syk. 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 I Tromsø er det sånn: "Jeg er besøkende/turist i Tromsø, og har behov for legehjelp - hva gjør jeg? Besøkende i Tromsø får lettest tilgang til allmennlege dersom de er på besøk hos tromsøværinger med fastlege i byen. De skal da benytte husvertens fastlege. Turister m.v. som ikke har slik tilgang til fastlege må kontakte legekontor/sentra og forsøke å få time hos disse. (Vær oppmerksom på at fastlegene skal prioritere egne pasienter, så det kan være vanskelig å komme igjennom - særlig ved legekontorene i sentrum.) Dersom dette ikke går, og legebesøk ikke kan vente, må Legevakta benyttes." Hvis man blir syk langt unna fastlegen sin må man passe på å være frisk nok til å bruke hele dagen til å ringe rundt og prøve å fa tak i noen som kan nedlate seg til å se på det... Jeg blir altså så irritert på denne fastlegeordningen at jeg nesten ikke får sagt det. Skulle vært dyrlegen som oppførte seg sånn! Da får man så hatten passer hvis man ikke innen fem minutter kan se på hunden som har klødd i 14 dager... 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Vi bor heller ikke i noen storby, men her er det legevakt døgnet rundt. Jeg ville prøvd der først, og er det feil kan du ta deg gift på at det nedlatende sentralbordmennesket gir klar beskjed om hva du skal gjøre! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.