Gjest Calóni Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Hvordan er det med sykepenger når man kun går på ekstravakter? Jeg vet at dersom jeg plutselig blir syk, så får jeg betaling for de vaktene som er satt opp i nærmeste framtid. Men hva skjer om jeg får en planlagt sykemelding (pga en operasjon) på 2-3 uker? Da vil jeg ikke ha satt opp noen vakter. Hvor skal jeg da få penger fra? Det blir ingen akutt økonomisk krise for meg, for jeg har forsåvidt nok til å klare meg uten lønn i 2-3 uker, men det er jo veldig surt å skulle bruke av sparepenger. Hva er rettighetene mine? 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Mener at det er slik at dersom du har hatt en vakt innen de siste 14 dager før aktuelle sykefravær vil du få disse dekket som vanlig. Dersom sykefraværet overstiger 16 dager, vil utbetalingen komme fra trygdekontoret så da utbetaler på grunnlag av en gjennomsnittberegning fra de XX siste måneder. (husker ikke antall). 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Mener at det er slik at dersom du har hatt en vakt innen de siste 14 dager før aktuelle sykefravær vil du få disse dekket som vanlig. Dersom sykefraværet overstiger 16 dager, vil utbetalingen komme fra trygdekontoret så da utbetaler på grunnlag av en gjennomsnittberegning fra de XX siste måneder. (husker ikke antall). Ja, det med penger for oppsatte vakter er jeg klar over. Det stemmer at det er om man har hatt en vakt i løpet av de siste 14 dager, ja. Men greia her er jo at jeg ikke kommer til å ha noen oppsatte vakter, ettersom det blir planlagt fravær. Men jeg får vel høre med trygdekontoret eller lignende. Kan godt være det er en ordning som settes inn etter to uker, ja. Men da er jeg forhåpentligvis tilbake på jobb allerede 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.