Gå til innhold

Sykepenger og ekstravakter

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Hvordan er det med sykepenger når man kun går på ekstravakter?

Jeg vet at dersom jeg plutselig blir syk, så får jeg betaling for de vaktene som er satt opp i nærmeste framtid.

Men hva skjer om jeg får en planlagt sykemelding (pga en operasjon) på 2-3 uker? Da vil jeg ikke ha satt opp noen vakter.

Hvor skal jeg da få penger fra? Det blir ingen akutt økonomisk krise for meg, for jeg har forsåvidt nok til å klare meg uten lønn i 2-3 uker, men det er jo veldig surt å skulle bruke av sparepenger. Hva er rettighetene mine?

Videoannonse
Annonse
Gjest Debra irl
Skrevet

Mener at det er slik at dersom du har hatt en vakt innen de siste 14 dager før aktuelle sykefravær vil du få disse dekket som vanlig. Dersom sykefraværet overstiger 16 dager, vil utbetalingen komme fra trygdekontoret så da utbetaler på grunnlag av en gjennomsnittberegning fra de XX siste måneder. (husker ikke antall).

Gjest Calóni
Skrevet

Mener at det er slik at dersom du har hatt en vakt innen de siste 14 dager før aktuelle sykefravær vil du få disse dekket som vanlig. Dersom sykefraværet overstiger 16 dager, vil utbetalingen komme fra trygdekontoret så da utbetaler på grunnlag av en gjennomsnittberegning fra de XX siste måneder. (husker ikke antall).

Ja, det med penger for oppsatte vakter er jeg klar over. Det stemmer at det er om man har hatt en vakt i løpet av de siste 14 dager, ja. Men greia her er jo at jeg ikke kommer til å ha noen oppsatte vakter, ettersom det blir planlagt fravær.

Men jeg får vel høre med trygdekontoret eller lignende. Kan godt være det er en ordning som settes inn etter to uker, ja. Men da er jeg forhåpentligvis tilbake på jobb allerede :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...