Gå til innhold

Myggspray eller krem som hjelper?

Anbefalte innlegg

Gjest Sommerklar
Skrevet

Jeg skal til en gresk øy i sommer og har hørt at det er fryktelig mye mygg på akkurat det stedet. Av erfaring blir jeg ALLTID overfalt og nærmest spist opp av mygg både i syden og i Norge.

Er det noen kremer eller salver eller spray til å ta på kroppen som dere har hatt gode erfaringer med? Altså forebyggende. Jeg sitter jo med skjørt eller kjole når vi spiser ute om kvelden, har ikke lyst til å begynne å gå med bobledress heller. Uff, det er så kjedelig å gå rundt med alle de røde, kløete stikkene hele ferien, ofte hovner de opp også.

Noen gode anbefalinger? Da blir jeg kjempeglad :)

Videoannonse
Annonse
mil1365380270
Skrevet

Vet ikke om noe som virker 100%. De bare lukter py. Myggmelk lukter ikke like mye som spray.

Om du ikke har rom med aircondition er det kanskje en ide å ta med et myggtelt å ligge i?

Skrevet

En roll-on som heter Mygg-A (fra Jaico) fåes på apoteket, og den er fantastisk!!! Er godt utprøvet på gresk mygg :)

Veldig renslig og grei å bruke også, i og med at den er i roll-on, så man slipper å få stoffet på hendene når man skal påføre det. Og man trenger _ikke_ dekke hele kroppen, det holder med noen "striper" her og der (fx nakke, armer og bein, et par-tre striper hvert sted). Lukter mildt og behagelig også.

Den jeg hadde med meg på en Chios-tur et år ble faktisk redningen for en medreisende som var så ekstremt plaget av myggstikk, hun fikk utallige stikk med så store byller og ble "gal" av myggplagene, men når hun fikk låne min Mygg-A kunne hun fortsette ferien uten flere stikk. :-)

Skrevet

Glemte å skrive at du kan supplere med en "myggmaskin" som du kjøper på et minimarked lokalt der du skal bo, det er en sak til å stikke i stikkontakten, med "tabletter" som visstnok avgir en lukt eller noe som myggen ikke utstår, men som vi mennesker ikke merker. Jeg vet at en del andre Hellas-farere bruker å kjøpe slike myggmaskiner, men selv har jeg aldri følt behovet. Kanskje fordi Mygg-A hjelper så godt på meg.

Dessuten er det ofte sånn at de som føler de er "magnet" på mygg her hjemme blir mindre plaget i Hellas og omvendt, uten at jeg har noen teori om hvorfor.

Skrevet

Jeg kan i hvert fall anbefale olivenolje etter du har stukket. Da slutter det å klø og stikkene forsvinner fort.

Ellers så hadde jeg kjøpt en sånn til å putte i stikkontakten på supermarkedet da jeg kom til øya.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...