Gjest KariKruskakli Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har ikke tenkt å ha noen stor 40-årsfeiring med mange gjester. Skal ha konfirmasjon til høsten og det holder. Men vi er 3 gode venninner som fyller 40 snart. Alternativ 1: Vi drar til syden og soler rynkene våre, som vi bestemte oss for at vi skulle gjøre da vi ble 40, en gang da vi var unge og vakre i 20-årene:) Alternativ 2: Vi drar til sommerstedet i Sverige. Vi kan ta med 2 venninner hver, som blir 9 stykker til sammen. Jeg har 9 sengeplasser. Der ser jeg for meg syngig, vindrikking og gitarspill. Jeg ser også for meg båttur i skjærgården. Det er bare ett stort problem. Jeg kan ikke kjøre båten, og å ta med mannen min som sjåfør, blir kanskje ikke så kult. Det skal være mannefritt. Alternativet blir å ta et kurs, men tør jeg kjøre en 23 fots båt? Problem nr. 2. Været kan bli dårlig og det blir ikke det jeg drømmer om i det hele tatt. Kanskje ikke vits å ta sjangsen på det? Hva synes dere? 0 Siter
tuss&troll Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Jeg velger alt. 1 uten tvil. Hadde sikkert vært koselig på hytte i Sverige også, men for virkelig å slappe av å kose seg så velger jeg alt. 1. 0 Siter
Velouria Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Dere velger selvsagt alternativ 1, reise til verdens største land Syden. Tenk så deilig å komme litt langt vekk fra familie, stress, jobb og mas. Bare slappe av, spise god mat drikke masse vin og skvaldre om "the good old days". Dere slipper å vaske hytta, lage mat og sånn selv, skikkelig husmor ferie for alle sammen. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Sommerstedet i Sverige. Blomsterkranser i håret, hefter med tekster til sangene dere sang den gangen (dere var unge og pene), latter og gråt og danse i sommernatten. Om det regner: Alt det ovenstående går helt fint i regn, pynte med blomster og girlandere inne, døra åpen mot regnet. Danse ute:bli våte, ok. Evert Taube. Cornelis Vreeswiijk, gamle Bellman. (Jeg lengter veldig etter midtsommer, det merker jeg). 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Jeg syns den skjærgårdsfeiringen virket mest fristende. Det er ikke noen av venninnene dine eller deres venninner som kan kjøre båten da? På en hyttetur er det størst sjangse for at dere har de samme forventningene. Skulle jeg dratt til syden med to barndomsvenninner, frykter jeg at de helst ville ligge på stranden hele dagen mens mitt ønske ville vært å farte rundt, gjøre meg kjent og spore opp stedets serverdigheter. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 For meg personlig ville ikke noen av alternativene vært aktuelle, men måtte jeg velge ville jeg valgt alternativ 2 - uten båt. Men nå er jeg tilhenger av bursdagsfeiringer, jeg da, fordi jeg a) er særdeles glad for hver bursdag jeg opplever og synes det er altfor lite av festivitas - vi møtes jo snart bare i begravelser, den familien min. :-) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Jeg syns den skjærgårdsfeiringen virket mest fristende. Det er ikke noen av venninnene dine eller deres venninner som kan kjøre båten da? På en hyttetur er det størst sjangse for at dere har de samme forventningene. Skulle jeg dratt til syden med to barndomsvenninner, frykter jeg at de helst ville ligge på stranden hele dagen mens mitt ønske ville vært å farte rundt, gjøre meg kjent og spore opp stedets serverdigheter. Der tror jeg vi er ganske like:) Alle vil se seg rundt og alle vil sole seg og bade. Blir begge deler. Er ganske sikker på det. Jeg er ikke redd for konflikter. Det ene har jeg kjent, siden vi var 2 år og den andre siden Gymnastiden:) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 For meg personlig ville ikke noen av alternativene vært aktuelle, men måtte jeg velge ville jeg valgt alternativ 2 - uten båt. Men nå er jeg tilhenger av bursdagsfeiringer, jeg da, fordi jeg a) er særdeles glad for hver bursdag jeg opplever og synes det er altfor lite av festivitas - vi møtes jo snart bare i begravelser, den familien min. :-) Jeg skal ha familiebursdag med brødre, svigerinner, mamma og pappa, nettopp på sommerstedet. Så litt feiring blir det;) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Der tror jeg vi er ganske like:) Alle vil se seg rundt og alle vil sole seg og bade. Blir begge deler. Er ganske sikker på det. Jeg er ikke redd for konflikter. Det ene har jeg kjent, siden vi var 2 år og den andre siden Gymnastiden:) Når jeg leste trådstarten, så så jeg for meg situasjonen der jeg skulle dratt på Syden-tur sammen med mine to barndomsvenninner. Det hadde absolutt ikke falt heldig ut Jeg tror ikke at det hadde blitt konflikter, bare at vi hadde gjort forskjellige ting. Og det hadde blitt litt kjedelig da. Har du spurt venninnene dine hva de kunne tenke seg av alternativene, eller vil du bare prøve å bli enig med deg selv først? 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Dere velger selvsagt alternativ 1, reise til verdens største land Syden. Tenk så deilig å komme litt langt vekk fra familie, stress, jobb og mas. Bare slappe av, spise god mat drikke masse vin og skvaldre om "the good old days". Dere slipper å vaske hytta, lage mat og sånn selv, skikkelig husmor ferie for alle sammen. Ja, du sier noe der. Det hadde vært deilig ja:) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Når jeg leste trådstarten, så så jeg for meg situasjonen der jeg skulle dratt på Syden-tur sammen med mine to barndomsvenninner. Det hadde absolutt ikke falt heldig ut Jeg tror ikke at det hadde blitt konflikter, bare at vi hadde gjort forskjellige ting. Og det hadde blitt litt kjedelig da. Har du spurt venninnene dine hva de kunne tenke seg av alternativene, eller vil du bare prøve å bli enig med deg selv først? Alternativ 1 har bare blitt diskutert med venninnen jeg har kjent siden jeg var 2 år. Og hun er helt med. I går kveld ble jeg liggende og tenke. Fikk ikke sove:) Jeg har jo en venninne til som også blir 40, og hun er av den reiseglade og sporty sorten. Men jeg må selvfølgelig snakke med begge to om det. Ville bare høre om dere synes alternativ nr. 2 var noe alternativ i det hele tatt før jeg slenger ut et slikt forslag. Men det blir kanskje for mange hvis atte og om atte med alternativ nr. 2. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Alternativ 1 har bare blitt diskutert med venninnen jeg har kjent siden jeg var 2 år. Og hun er helt med. I går kveld ble jeg liggende og tenke. Fikk ikke sove:) Jeg har jo en venninne til som også blir 40, og hun er av den reiseglade og sporty sorten. Men jeg må selvfølgelig snakke med begge to om det. Ville bare høre om dere synes alternativ nr. 2 var noe alternativ i det hele tatt før jeg slenger ut et slikt forslag. Men det blir kanskje for mange hvis atte og om atte med alternativ nr. 2. Jeg går fortsatt for ditt alternativ nr 2, selv om dere er samstemte angående Sydenopplevelser. Jente-hyttetur tror jeg kan bli utrolig hyggelig! Jeg ser for meg at dere sitter rundt peisen om kvelden og skravler lystig mens det funkler i rødvinsglassene. Så kan dere ligge lenge om morgenen til dere samles ved frokostbordet. Helt topp også uten båttur :-) 0 Siter
Motiva Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Jeg synes du skulle gå for alternativ 2. Blir sikkert en morsom tur. Og når det gjelder båtfører, så kan dere vel bare blafre litt med øyevippene, så kommer det sikkert øyeblikkelig en kjekk ung mann som tilbyr seg å være kapteinen deres ;-) 0 Siter
laban Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Jeg ville ha valgt alt. 1, men det er mest fordi jeg ville foretrekke å reise sammen med bare to som jeg kjenner svært godt. Jeg synes det er bedre enn å være en gjeng på ni stykker hvor ikke alle kjenner hverandre fullt så godt. Det blir lett for mye administrasjon rundt enkle ting, selv om det selvsagt også er hyggelig å gjøre de aktivitetene du nevner. 0 Siter
....AV Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Nr. 2. Hva slags båt er det, da, klart du kan kjøre den selv :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.