Gå til innhold

Hvordan motivere barnet til bleieslutt?

Gjest veldig veldig takknemlig mamma hvis du svarer

Anbefalte innlegg

Gjest veldig veldig takknemlig mamma hvis du svarer
Skrevet

Jeg skriver dette på åpent-forum, håper det er ok :-)

Har en gutt på 3,2 år som jeg ønsker skal slutte med bleier. Jeg føler virkelig at han er moden nok for det. Han har sluttet å bæsje i bleia for det synes han er så ubehagelig..

Men så var det dette med tissinga i bleia da... Har prøvd å ta av han bleia. Han går litt på do, men så gidder han ikke mer og forlanger å få bleia på igjen..

Tror rett og slett han er litt "lat og bekvemmelig"... Når han går uten bleia glemmer han seg jo også litt og tisser på seg.. Og dette tror jeg han synes er veldig kjipt.. Og også av den grunn vil ha bleie på igjen.

Jeg er sikker på at han er moden nok, men mangler motivasjon...

Anyone, help me? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Personifica
Skrevet

Det som ALLTID funket for min sønn når han var liten var samling av klistremerker.

Si til gutten din at du har bestemt at når han er kjempeflink å gå uten bleie, f.eks. i starten en time om dagen, så får han klistremerke.

Noen barn behøver ikke mer drahjelp enn som så. Fint å se klistremerkene hope seg opp på ett ark som kanskje henger på kjøleskapet.Og hvis han trenger mer motivasjon, kan du gi ham en overraskelse når han har samlet et visst ant. 3 merker = en is.

Etterhvert utvider du opplegget. 2 timer uten bleie pr dag =...ja nettopp, 2 merker!! Jippi! Funket som bare det på omtrent alt jeg ville ha "i boks". Hehe. Morsomt for mor også. Uff...jeg tror jeg hadde ønsket meg flere barn...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...