Gå til innhold

Katten vil ikke ut! :-I

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Den ene forstår at det er sommer & sol og koser seg endelig ute..

Den andre derimot..Jeg bærer ned, og hun løper opp med hale på størrelse med en boa..

Får jeg henne først ut gjemmer hun seg bare under trappa, ller et annet mørkt og kjipt sted, hvor det er utrolig vanskelig å plukke henne frem fra..:-I

Jeg har prøvd: Å sitte ute hele tiden sammen med henne, med kattebånd, uten kattbånd, gobit nede, og godbit når vi kommer opp, men NEI! :-I

Hun er tøff i trynet som bare fy når vi er inne så jeg skjønner ikke denne pinglinga.

What to do?

Fornuftige katter er ikke innndørs på denne årstiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ingenting du kan gjøre, hvis hun er nervøs ute. Har du ikke mulighet til å være sammen med henne lenge og ofte, så har hun det bedre hvis hun slipper å gå ut.

"..........................................."

hare1365380455
Skrevet

Kanskje den har pollenallergi? ;) hihi

laguna1365380434
Skrevet

Det er nok ingenting du kan gjøre, hvis hun er nervøs ute. Har du ikke mulighet til å være sammen med henne lenge og ofte, så har hun det bedre hvis hun slipper å gå ut.

"..........................................."

Jeg har god tid om dagen jeg, så jeg sitter gjerne nede sammen med kattene..Leser litt bok, soler meg etc..

Plager jeg henne om jeg prøver å tvinge/lure/ bestikke henne litt til? :-o Jeg har så vondt av henne når hun bare er inne i i den her varme leiligheten øgnet rundt! :-I

laguna1365380434
Skrevet

Kanskje den har pollenallergi? ;) hihi

,-) Jeg har ikke hørt noe nysing!

Gjest Starling
Skrevet

Har en katt som var utrolig pysete de første turene ute, da gjemte den seg bare under verandaen hele dagen. Men nå er det hun som maser om å få være ute, så det kan jo hende katten din blir litt modigere etterhvert også? Det er jo kanskje bra at den er litt skeptisk så den ikke stikker av og blir overkjørt og slikt.

Skrevet

Jeg har god tid om dagen jeg, så jeg sitter gjerne nede sammen med kattene..Leser litt bok, soler meg etc..

Plager jeg henne om jeg prøver å tvinge/lure/ bestikke henne litt til? :-o Jeg har så vondt av henne når hun bare er inne i i den her varme leiligheten øgnet rundt! :-I

Du plager henne neppe med bestikking :-) Men hvis hun tydelig ikke har det noe særlig, så har hun det ikke noe særlig.

Slutt å ha vondt av en katt som ikke vil gjøre det DU mener den burde ha lyst til å gjøre. Den vet selv hva den vil og hva den liker :-)

"............................................"

Skrevet

Du kan ha terassedøra åpen slik at katten får velge selv når den skal ut. Den er nok av den sorten som trenger litt mer tid på å bli trygg på utetilværelsen.

laguna1365380434
Skrevet

Du plager henne neppe med bestikking :-) Men hvis hun tydelig ikke har det noe særlig, så har hun det ikke noe særlig.

Slutt å ha vondt av en katt som ikke vil gjøre det DU mener den burde ha lyst til å gjøre. Den vet selv hva den vil og hva den liker :-)

"............................................"

Ok da! ;-) Jeg bare trodde hun BURDE like å være ute..At det var ukattskt å ikke ville det..Og at jeg er litt dyreplager hvis jeg ikke får henne ut:-o Og jeg vil jo være grei, det skulle bare mangle.

laguna1365380434
Skrevet

Har en katt som var utrolig pysete de første turene ute, da gjemte den seg bare under verandaen hele dagen. Men nå er det hun som maser om å få være ute, så det kan jo hende katten din blir litt modigere etterhvert også? Det er jo kanskje bra at den er litt skeptisk så den ikke stikker av og blir overkjørt og slikt.

Ja bra hun ikke er for tøff! :-) Men håper jo samtidig hun blir litt tøffere..Det virker så stusselig å bare være inne i god været. 8Men hun får sitte i åpent kjøkkenvindu da..DET liker hun:-))

Gjest Starling
Skrevet

Ja bra hun ikke er for tøff! :-) Men håper jo samtidig hun blir litt tøffere..Det virker så stusselig å bare være inne i god været. 8Men hun får sitte i åpent kjøkkenvindu da..DET liker hun:-))

Det går seg nok til, bare hun får bestemme litt selv. :)

laguna1365380434
Skrevet

Du kan ha terassedøra åpen slik at katten får velge selv når den skal ut. Den er nok av den sorten som trenger litt mer tid på å bli trygg på utetilværelsen.

Jeg har desverre ikke terasse:-I Bor i bygård..Men jeg har døra på gløtt, og døra oppe nede, så de er fri til å fly som de vil..(Når jeg er hjemme, vel å merke;-))

laguna1365380434
Skrevet

Det går seg nok til, bare hun får bestemme litt selv. :)

Håper det! :-)

Skrevet

Vil hun ikke ut, så vil hun ikke ut. Ha døra åpen på fine dager så hun kan kjenne litt på følelsen av frisk luft.

Men katter er forskjellige da. Spes om hun begynner å bli noen år, så trives den nok best med å slappe av inne...

Hun har det nok best om hun får gjøre som hun vil...

Skrevet

Ok da! ;-) Jeg bare trodde hun BURDE like å være ute..At det var ukattskt å ikke ville det..Og at jeg er litt dyreplager hvis jeg ikke får henne ut:-o Og jeg vil jo være grei, det skulle bare mangle.

Det er relativt vanlig å forveksle det man selv mener en katt/hund skal like, og det de selv gir tegn på at de liker :-)

"............................................."

Gjest Starling
Skrevet

Det er relativt vanlig å forveksle det man selv mener en katt/hund skal like, og det de selv gir tegn på at de liker :-)

"............................................."

Det var ikke noe problem å skjønne at hankatten vår likte seg ute iallfall! :) Vi hadde dem ute i noen timer av gangen, og da vi fikk dem inn, remjet han som om vi hadde mishandlet ham på det groveste. Vi måtte da vel forstå at det var mye morsommere å være UTE!?! ;)

Gjest togli
Skrevet

Katta har sikkert sett på Hotel Cæsar i et ubevoktet øyeblikk - og har dermed fått mareritt!

;-)

laguna1365380434
Skrevet

Katta har sikkert sett på Hotel Cæsar i et ubevoktet øyeblikk - og har dermed fått mareritt!

;-)

;-) Kanskje det!

laguna1365380434
Skrevet

Vil hun ikke ut, så vil hun ikke ut. Ha døra åpen på fine dager så hun kan kjenne litt på følelsen av frisk luft.

Men katter er forskjellige da. Spes om hun begynner å bli noen år, så trives den nok best med å slappe av inne...

Hun har det nok best om hun får gjøre som hun vil...

Hun er en helt ung pus på ett år..Men hun sitter nå mye i åpent vindu og snuser på været, så jeg får håpe hun tøffer seg opp etterhvert..Det gjør selvsagt ikke MEG noe at hun vil være inne, men jeg kan jo ikke annet enn å tenke at hun går glipp av ting! :-)

Skrevet

Kanskje hun har blitt forulempet av den svære, feite hannkatten rett over gata?

Er hun sterilisert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...