Gå til innhold

Spiseforstyrrelser og treningsstudio

Anbefalte innlegg

Gjest Har ikke treningssentrene ansvar?
Skrevet

Blir så oppgitt, nesten irritert. Ja, det er synd på disse jentene, men burde ikke treningssentrene ta litt ansvar når jenter som tydelig har spiseforstyrrelser møter opp på treningssentre? Trener regelmessig og ser stadig to-tre unaturlige tynne jenter som til stadig trener. Ikke misforstå her, nå snakker ikke jeg om naturlig syltynne jenter. Og ikke er jeg overvektig og misunnelig - er ikke det som fremprovoserer dette. Men her snakker vi jenter hvor ansiktet er innhulet, lårene går "innover" og rumpa er som et skjellett der ben stikker ut, så ikke itvil her om at disse har et problem. Føler meg nesten dårlig når jeg ser på disse stakkars jentene - og på SATS er nå den siste plassen de burde være!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå fikk jeg déjà vu her. Har ikke dette nylig vært oppe til heftig diskusjon?

Skrevet

Nå fikk jeg déjà vu her. Har ikke dette nylig vært oppe til heftig diskusjon?

Jo, det har det vært.

Jeg husker til og med hva jeg svart i tråden.

Skrevet

Jeg har også sett slike. Får vondt i magen av å se på dem. Synes synd på dem. Men , treningssentrene har jo ikke noe med det de.

Skrevet

Jeg har også sett slike. Får vondt i magen av å se på dem. Synes synd på dem. Men , treningssentrene har jo ikke noe med det de.

Jo, det har de. Jeg vet om ei som fikk beskjed om at hun måtte slutte å trene, eller i det minste trappe veldig ned, av senteret. Dette var ei som var i ferd med å bli alvorlig syk. Det samme gjelder hvis man blir så stor at man åpenbart bruker lugubre stoffer (slike som profesjonelle byggere får av legen) - slike har blitt bedt om å finne seg et annet sted å trene.

".........................................."

Skrevet

På senteret der jeg trener var det en stund en instruktør som så slik ut. Hun fikk til slutt ikke lov å være instruktør lenger. Husker med gru den dagen jeg så henne avkledd i garderoben. Fikk lyst å be henne være så snill å begynne å spise, så enkelt er det jo ikke da men...

nøffgakkmøbææ
Skrevet

vet faktisk om 3 stk med spiseforstyrrelser som har fått jobb på sats.....og hun ene fikk faktisk jobb etter å ha blitt bedt om å slutte å trene 3 ganger om dagen...så det sier jo litt. må si jeg synes dette er litt vel spesielt at skjer på det samme senteret, og når det er så utrolig synlig at de har vært skikkelig syke.

det verste tror jeg er hun jeg kjenner personlig: hun var så syk at hun ble grønn i ansiktet og hadde skikkelig skjelettkropp. jeg tuller ikke.

og nå er hun personlig trener.....det er helt sinnsykt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...