Gjest ChiengMai Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Bernaissaus er det vel ingen andre enn trøndere på gatekjøkken som spiser til biffsnadder, vel? Usj - det er like uspiselig som thousand island dressing :-) "............................................." Bernaise og biff hører sammen. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Hvitløksgratinerte poteter og champignonstuing (med charlottløk (eller hva det nå heter), diverse krydder og fløte). 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Thousand Island-dressing som er så godt! Kjøper den med bare 3 % fett jeg, så spiser jeg den med god samvittighet. :-) Den er jo kjempegod! Ja den med 3% fett er veldig god Liker T-island veldig godt, men rømme er bedre. 0 Siter
Gjest Zuleika Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Biff med hjemmelaget bernessaus er godt. Bakt potet og en god salat. 0 Siter
Gjest primus Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Bernaissaus er det vel ingen andre enn trøndere på gatekjøkken som spiser til biffsnadder, vel? Usj - det er like uspiselig som thousand island dressing :-) "............................................." Vi spiser ikke biffsnadder vi da, vi spiser biff! I hele stykker. Og jeg er hardbarka østlending! Ot til biff/pepperbiff gjelder bernaise eller peppersaus. Basta! 0 Siter
Gjest primus Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Har hørt det finnes en egen forening for thousand islands-hatere... Vurderte å melde meg inn seint på 80-tallet en gang, men har vært spart for kinakål, mais og TI ganske lenge nå. Trodde ikke folk spiste det lengre...? Hvis ikke folk spiser det så forsvinner det jo fra butikkhyllene!! Det ER i kjøledisken, ergo - folk spiser det! Slafs, slafs. *gulp* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Biff med peppersaus! Som tilbehør har du fløtegratinerte poteter og store biter grønnsaker stekte i wok (paprika, sukkererter, sopp etc.) Nam! 0 Siter
Gjest liede Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Har hørt det finnes en egen forening for thousand islands-hatere... Vurderte å melde meg inn seint på 80-tallet en gang, men har vært spart for kinakål, mais og TI ganske lenge nå. Trodde ikke folk spiste det lengre...? På gatekjøkken nedover sørlandskysten kan man risikere å spurt om man vil ha "berrne" eller Thousand Island på burgern. Skvatt skikkelig første gang jeg hørte det! 0 Siter
citygirl Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 På gatekjøkken nedover sørlandskysten kan man risikere å spurt om man vil ha "berrne" eller Thousand Island på burgern. Skvatt skikkelig første gang jeg hørte det! Også "rifla påmmfri" selvsagt... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Hvitløksgratinerte poteter og champignonstuing (med charlottløk (eller hva det nå heter), diverse krydder og fløte). Å ja, det der er tilbehør å snakke om! Nam nam... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Å ja, det der er tilbehør å snakke om! Nam nam... Jeg er en jævel på biff. 0 Siter
Gemini Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Ja den med 3% fett er veldig god Liker T-island veldig godt, men rømme er bedre. Men rømme (vanlig lettrømme) har 20% fett :-) Hvis du er opptatt av sånt da. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Men rømme (vanlig lettrømme) har 20% fett :-) Hvis du er opptatt av sånt da. Hehe, og derfor spiser jeg rømme svært sjeldent Men jeg koste meg med lettrømme til tacoen idag, min spesielle "spis hva jeg vil dag". 0 Siter
Gemini Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Hehe, og derfor spiser jeg rømme svært sjeldent Men jeg koste meg med lettrømme til tacoen idag, min spesielle "spis hva jeg vil dag". Ja, det gjør jo jeg også som regel. Men noen ganger bytter jeg ut lettrømmen med rømmekolle (10% fett), eller en blanding av naturell yoghurt og vanlig kesam (sistnevnte har 8% fett) 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Ja, det gjør jo jeg også som regel. Men noen ganger bytter jeg ut lettrømmen med rømmekolle (10% fett), eller en blanding av naturell yoghurt og vanlig kesam (sistnevnte har 8% fett) "rømmekolle (10% fett), eller en blanding av naturell yoghurt og vanlig kesam (sistnevnte har 8% fett)" Rømmekolle ja, har prøvd Sans sin rømmekolle ettersom jeg ikke finner vanlig rømmekolle. Ikke helt det samme, men klart, jeg bruker den av og til. Naturell yoghurt klarer jeg bare ikke og Kesam har jeg faktisk ikke smakt enda. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Broccoli, bernaissaus og en stekt blanding av løk, champignon og bacon! Valgfri potet-type eller ris egentlig, etter hva du liker best. Og så rødvin da! Bernaissausen ødelegger hele biffen. Det eneste man smaker er jo sausen. Og den er ikke engang spesielt god. Nei, biff skal spises uten saus av noe slag. 0 Siter
Gemini Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 "rømmekolle (10% fett), eller en blanding av naturell yoghurt og vanlig kesam (sistnevnte har 8% fett)" Rømmekolle ja, har prøvd Sans sin rømmekolle ettersom jeg ikke finner vanlig rømmekolle. Ikke helt det samme, men klart, jeg bruker den av og til. Naturell yoghurt klarer jeg bare ikke og Kesam har jeg faktisk ikke smakt enda. Sammen er de to produktene veldig fine synes jeg. Ellers bruker jeg vanilje-kesam i smoothies noen ganger, andre ganger ulike typer yoghurt, og alltid friske eller frosne bær, og 1/2-1 banan. Tror ikke det er noen annen type rømmekolle enn den som nå heter Sans. Det er vel bare et nytt navn på det gamle produktet, som de har hatt i årevis, men aldri var noen salgshit, før Sans-konseptet. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Vi spiser ikke biffsnadder vi da, vi spiser biff! I hele stykker. Og jeg er hardbarka østlending! Ot til biff/pepperbiff gjelder bernaise eller peppersaus. Basta! Jaja, deg om det :-) For meg har bernais samme status som kebabkrydderet på Fætter's Kebab. "....................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Sky? Tenker du på sjy-saus? Kall det gjerne det, men jeg kaller det ikke saus. Saus er tykkere :-) ".........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Bernaissausen ødelegger hele biffen. Det eneste man smaker er jo sausen. Og den er ikke engang spesielt god. Nei, biff skal spises uten saus av noe slag. Nei nei nei nei. Pepperbiff krever peppersaus. Rødvinssaus og mange andre sauser er glimrende til biff. "............................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.