Gå til innhold

Biff

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Bernaissaus er det vel ingen andre enn trøndere på gatekjøkken som spiser til biffsnadder, vel? Usj - det er like uspiselig som thousand island dressing :-)

"............................................."

Bernaise og biff hører sammen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

9

• citygirl

7

• ShitDiddelyDo

5

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvitløksgratinerte poteter og champignonstuing (med charlottløk (eller hva det nå heter), diverse krydder og fløte). :)

Skrevet

Thousand Island-dressing som er så godt!

Kjøper den med bare 3 % fett jeg, så spiser jeg den med god samvittighet. :-)

Den er jo kjempegod!

Ja den med 3% fett er veldig god :)

Liker T-island veldig godt, men rømme er bedre.

Gjest Zuleika
Skrevet

Biff med hjemmelaget bernessaus er godt. Bakt potet og en god salat.

Gjest primus
Skrevet

Bernaissaus er det vel ingen andre enn trøndere på gatekjøkken som spiser til biffsnadder, vel? Usj - det er like uspiselig som thousand island dressing :-)

"............................................."

Vi spiser ikke biffsnadder vi da, vi spiser biff! I hele stykker. Og jeg er hardbarka østlending! Ot til biff/pepperbiff gjelder bernaise eller peppersaus. Basta!

Gjest primus
Skrevet

Har hørt det finnes en egen forening for thousand islands-hatere... Vurderte å melde meg inn seint på 80-tallet en gang, men har vært spart for kinakål, mais og TI ganske lenge nå. Trodde ikke folk spiste det lengre...?

Hvis ikke folk spiser det så forsvinner det jo fra butikkhyllene!! Det ER i kjøledisken, ergo - folk spiser det! Slafs, slafs. *gulp*

Gjest togli
Skrevet

Biff med peppersaus!

Som tilbehør har du fløtegratinerte poteter og store biter grønnsaker stekte i wok (paprika, sukkererter, sopp etc.)

Nam!

Gjest liede
Skrevet

Har hørt det finnes en egen forening for thousand islands-hatere... Vurderte å melde meg inn seint på 80-tallet en gang, men har vært spart for kinakål, mais og TI ganske lenge nå. Trodde ikke folk spiste det lengre...?

På gatekjøkken nedover sørlandskysten kan man risikere å spurt om man vil ha "berrne" eller Thousand Island på burgern.

Skvatt skikkelig første gang jeg hørte det!

Skrevet

På gatekjøkken nedover sørlandskysten kan man risikere å spurt om man vil ha "berrne" eller Thousand Island på burgern.

Skvatt skikkelig første gang jeg hørte det!

Også "rifla påmmfri" selvsagt...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvitløksgratinerte poteter og champignonstuing (med charlottløk (eller hva det nå heter), diverse krydder og fløte). :)

Å ja, det der er tilbehør å snakke om! Nam nam...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Å ja, det der er tilbehør å snakke om! Nam nam...

Jeg er en jævel på biff. :)

Skrevet

Ja den med 3% fett er veldig god :)

Liker T-island veldig godt, men rømme er bedre.

Men rømme (vanlig lettrømme) har 20% fett :-)

Hvis du er opptatt av sånt da.

Skrevet

Men rømme (vanlig lettrømme) har 20% fett :-)

Hvis du er opptatt av sånt da.

Hehe, og derfor spiser jeg rømme svært sjeldent ;)

Men jeg koste meg med lettrømme til tacoen idag, min spesielle "spis hva jeg vil dag".

Skrevet

Hehe, og derfor spiser jeg rømme svært sjeldent ;)

Men jeg koste meg med lettrømme til tacoen idag, min spesielle "spis hva jeg vil dag".

Ja, det gjør jo jeg også som regel.

Men noen ganger bytter jeg ut lettrømmen med rømmekolle (10% fett), eller en blanding av naturell yoghurt og vanlig kesam (sistnevnte har 8% fett)

Skrevet

Ja, det gjør jo jeg også som regel.

Men noen ganger bytter jeg ut lettrømmen med rømmekolle (10% fett), eller en blanding av naturell yoghurt og vanlig kesam (sistnevnte har 8% fett)

"rømmekolle (10% fett), eller en blanding av naturell yoghurt og vanlig kesam (sistnevnte har 8% fett)"

Rømmekolle ja, har prøvd Sans sin rømmekolle ettersom jeg ikke finner vanlig rømmekolle. Ikke helt det samme, men klart, jeg bruker den av og til.

Naturell yoghurt klarer jeg bare ikke og Kesam har jeg faktisk ikke smakt enda.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Broccoli, bernaissaus og en stekt blanding av løk, champignon og bacon! Valgfri potet-type eller ris egentlig, etter hva du liker best. Og så rødvin da!

Bernaissausen ødelegger hele biffen. Det eneste man smaker er jo sausen. Og den er ikke engang spesielt god.

Nei, biff skal spises uten saus av noe slag.

Skrevet

"rømmekolle (10% fett), eller en blanding av naturell yoghurt og vanlig kesam (sistnevnte har 8% fett)"

Rømmekolle ja, har prøvd Sans sin rømmekolle ettersom jeg ikke finner vanlig rømmekolle. Ikke helt det samme, men klart, jeg bruker den av og til.

Naturell yoghurt klarer jeg bare ikke og Kesam har jeg faktisk ikke smakt enda.

Sammen er de to produktene veldig fine synes jeg.

Ellers bruker jeg vanilje-kesam i smoothies noen ganger, andre ganger ulike typer yoghurt, og alltid friske eller frosne bær, og 1/2-1 banan.

Tror ikke det er noen annen type rømmekolle enn den som nå heter Sans. Det er vel bare et nytt navn på det gamle produktet, som de har hatt i årevis, men aldri var noen salgshit, før Sans-konseptet.

Skrevet

Vi spiser ikke biffsnadder vi da, vi spiser biff! I hele stykker. Og jeg er hardbarka østlending! Ot til biff/pepperbiff gjelder bernaise eller peppersaus. Basta!

Jaja, deg om det :-)

For meg har bernais samme status som kebabkrydderet på Fætter's Kebab.

"....................................."

Skrevet

Sky? Tenker du på sjy-saus?

Kall det gjerne det, men jeg kaller det ikke saus. Saus er tykkere :-)

".........................................."

Skrevet

Bernaissausen ødelegger hele biffen. Det eneste man smaker er jo sausen. Og den er ikke engang spesielt god.

Nei, biff skal spises uten saus av noe slag.

Nei nei nei nei. Pepperbiff krever peppersaus. Rødvinssaus og mange andre sauser er glimrende til biff.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...