Gå til innhold

Bernaisesaus og thousand island-dressing

Anbefalte innlegg

Gjest primus
Skrevet

Biffsnadder med pommes frites og bernbais er bare ekkelt! Men litt bernaise over brokkoligen og pepperbiffen er deilig!

Den feiteste Thousand Island står jeg over. Med mindre fett smaker den ikke så godt, men er ok. Takke meg til hvitløksdressing.

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

40

• Angelica :o)

10

• Lillemus

7

• Prozak

6

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1147468712' post='3110714]

Den vanlige ;p

Da er det fare på ferde!

;)

Skrevet

Jeg er veldig glad i bearnaise til kylling og ris og til biffen.

Dressinger er jeg ikke fullt så begeistret for. Jeg savner en karri-dressing de hadde for mange år siden. Den var så god til kyllingsalat.

Gjest togli
Skrevet

Bernaisesaus er godt til biff, men peppersaus er bedre :-)

Thousand Island-dressing er ikke særlig godt og gir meg assosiasjoner til 80-tallet ;-)

Skrevet

Jeg liker bernaisesaus - men ikke Thousand Island - den er for sterk og fremtredende - jeg foretrekker rømmedressing.

Gjest liede
Skrevet

Jeg liker det absolutt ikke. Og jeg synes nok det er "harrymat".

Men du trenger ikke være harry selv om du spiser det. :-)

Skrevet

Biffsnadder spiser jeg ikke (forferdelig teit ord, forresten). Jeg liker både bernaise og thousand island, men bernaise er ikke godt til pommes frites. Da må det dressing eller ketchup til om jeg skal ha noe oppå.

Skrevet

Jeg liker begge deler, men spiser vel ingen av de så altfor ofte.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg bruker verken dressing eller sauser til biff. Det ødelegger alt, og flytter smaksfokuset over på sausen eller dressingen, i stedet for det meste relevante: Biffen.

Gratinerte poteter og diverse soppalternativer er tingen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Biffsnadder spiser jeg aldri, men det hender jeg velger bearnaisesaus til en god biff. Av og til er det skikkelig godt!

Men Thousand Island-dressing er bare trist. Flat og kjip smak.

Jeg har flere skikkelig gode dressinger jeg varierer med (vinaigrette, parmesandressing, hvitløksdressing, ranchdressing etc), og da er ikke Thousand Island på lista i det hele tatt.

Skrevet

Jeg liker det IKKE, sorry :o)

hehe greit det altså. :-)

Skrevet

Skjønner at jeg må lese bifftråden?

Thousand Island og Bernaisesaus inngår ukentlig i min meny.

Ukentlig ja? Da spiser du ihvertfall bernaisesaus oftere enn meg, men TI spiser jeg minst to ganger i uka. :-)

Skrevet

Tja. Det er jo lavmåls mat, stort sett ikke brukbart til noe annet enn gatekjøkkenmenyen. Og gatekjøkkenmat er det jo ikke så mye å si om, da :-)

"............................................."

hehe lavmålsmat. *lol*

Da liker jeg altså enkelte typer lavmålsmat. ;-P

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1147463596' post='3110560]

Jeg blir kvalm på tanken.

Men du er nok ikke harry, alle andre jeg kjenner liker det. Og jeg kjenner ingen harry folk ;p

Likte den siste kommentaren din da, hehe.

Så da er jeg ikke harry i dine øyne, det er jo bra.

Du skal slippe å spise verken sausen eller TI du altså. Kan ikke risikere kvalme når du kommer på besøk, hehe. *s*

Skrevet

Jeg liker begge deler.

Spiser sjelden bernaise (fordi det skal være maaasse smør oppi), men bruker ofte en blanding av TI og soltørkede tomater-dressing på salat.

Jeg pleier å kjøpe lett-bernaisesaus jeg, da er det ihvertfall mindre smør i enn den feite. Jeg syns og den vanlige er for mye smør i.

TI spiser jeg minst to ganger i uka. :-D

Skrevet

Jeg har ikke lest den tråden. Men jeg liker bernaissaus (spiser det riktignok sjelden) men ikke thousand island.

Så da bruker du annen dressing på salat altså? Fransk dressing kanskje?

:-D

Skrevet

Vi pleier å ha bernaisesaus en sjelden gang, men til salat lager jeg dressing selv eller bruker "fransk dressing" (litt pulver i en pose som blandes med vann/olje). :) (Thousand island-dressingen er forresten god av og til, men den hører liksom til 80-tallet... hehe.)

Jeg liker flere 80tallsting jeg da. hehe.

Jeg prøvde nettopp den franske i pose som du sier, som man blander med vann og olje. Men syns den ble veldig oljete og ikke særlig smak. Liker bedre den franske dressingen man kjøper på flaske jeg. Sær jeg? Neeeida.

;-P

Skrevet

Jeg liker bernaisesaus, men spiser/velger det sjelden. Thousand islands spiser jeg i grunn aldri.

Og jeg som spiser TI to-tre ganger i uka...hehe bruker det på salat jeg ser du, og jeg spiser ofte salat om kveldene. :-)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1147465604' post='3110624]

He he..nå leste jeg at du svelger det sjeldent.

På tide å slutte og drikke?

LOL!

Det leste jeg også, tenkte å kommentere det men så fant jeg ut at det kanskje var litt tidlig på morgenen til å komme med sånn tankegang. Men her ser jeg at du tenkte like koffert du og. hehehe.

Morgen eller ikke, noen ting glemmer man bare ikke. *s*

Skrevet

Liker ingen av delene!

Hvilken dressing liker du isteden da? På salat og sånn mener jeg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...