Gå til innhold

Bernaisesaus og thousand island-dressing

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Rekker hånda i været* Jeg synes det er godt jeg.

Så da er vi ihvertfall noen som liker det , selv om det visstnok er 80talls. :-)

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

40

• Angelica :o)

10

• Lillemus

7

• Prozak

6

Skrevet

Syns det er godt, jeg også!

Teller at vi er flere nå ja. *s*

Skrevet

Hmm klarer ikke berna sausen jeg. Synes den er så grusom på smak.

Så spiser vel som oftes den letteste av thousand island dressingene til sånt.

Jeg kjøper alltid den TI med 3 % fett jeg da. Så det er ikke mye kalorier jeg får i meg av den. :-)

Og spiser jeg bernaisesaus kjøper jeg lett-bernaisesaus.

Skrevet

Jeg er veldig glad i bernessaus, men foretrekker å lage den selv.

Lager du den selv? Flinke du altså. :-)

Pleier å kjøpe lett-bernaise på pose jeg. ;-)

Skrevet

Jeg synes begge deler er pyton, men du kan da få lov til å like det fordet!

*raus*

Tusen takk. Du er jaggu meg raus, hehe.

:-D

Skrevet

Så da er vi ihvertfall noen som liker det , selv om det visstnok er 80talls. :-)

Det er ikke noe jeg spiser hver dag, men jeg synes det er ganske godt. Men så liker jeg kinakål også, selv om noen her inne for flere år siden sa at jeg bare var lurt til å tro at jeg likte det. ;o)

Skrevet

Biffsnadder med pommes frites og bernbais er bare ekkelt! Men litt bernaise over brokkoligen og pepperbiffen er deilig!

Den feiteste Thousand Island står jeg over. Med mindre fett smaker den ikke så godt, men er ok. Takke meg til hvitløksdressing.

Jeg smakte hvitløksdressingen, men likte ikke den noe særlig.

hehe bra det fins flere typer dressing, for smaken er tydeligvis svært delt når jeg leser nedover i tråden. :-)

Skrevet

Jeg er veldig glad i bearnaise til kylling og ris og til biffen.

Dressinger er jeg ikke fullt så begeistret for. Jeg savner en karri-dressing de hadde for mange år siden. Den var så god til kyllingsalat.

Hva har du over salaten da, hvis du ikke er begeistret for dressinger?

Spiser du den bare som den er? Ja det er jo godt det og da, men dressingen over er liksom prikken over i'en syns jeg. *s*

Skrevet

Bernaisesaus er godt til biff, men peppersaus er bedre :-)

Thousand Island-dressing er ikke særlig godt og gir meg assosiasjoner til 80-tallet ;-)

Jeg liker visst 80tallsting og jeg. Ihvertfall noe av det. hehe

Skrevet

Jeg liker bernaisesaus - men ikke Thousand Island - den er for sterk og fremtredende - jeg foretrekker rømmedressing.

Rømmedressing er godt ja! Helt enig. :-)

Skrevet

Jeg liker det absolutt ikke. Og jeg synes nok det er "harrymat".

Men du trenger ikke være harry selv om du spiser det. :-)

hehe finfin balanse i det du skrev der. :-)

Ifølge Angelica er jeg ihvertfall ikke harry, for hun sier hun ikke kjenner noen harry folk. ;-P

Så selv om jeg liker TI som er både 80talls og, ifølge bl.a. deg, harry, så trenger ikke jeg være harry forde.

hehe ble en morsom tråd etterhvert dette. :-)

Skrevet

Biffsnadder spiser jeg ikke (forferdelig teit ord, forresten). Jeg liker både bernaise og thousand island, men bernaise er ikke godt til pommes frites. Da må det dressing eller ketchup til om jeg skal ha noe oppå.

Nei, bernaise til pommes frites liker ikke jeg heller. Da er det masse krydder og ketchup som teller.

:-)

Skrevet

Jeg liker begge deler, men spiser vel ingen av de så altfor ofte.

Bernaisesaus er ikke så ofte jeg spiser, men TI blir det to-tre ganger i uka. Jeg spiser mye salat ser du. :-)

Skrevet

Jeg bruker verken dressing eller sauser til biff. Det ødelegger alt, og flytter smaksfokuset over på sausen eller dressingen, i stedet for det meste relevante: Biffen.

Gratinerte poteter og diverse soppalternativer er tingen.

De gratinerte potetene dine er jo konge da. Så der skal jeg være enig med deg. De danker ut både TI og bernaise. :-)

Skrevet

Biffsnadder spiser jeg aldri, men det hender jeg velger bearnaisesaus til en god biff. Av og til er det skikkelig godt!

Men Thousand Island-dressing er bare trist. Flat og kjip smak.

Jeg har flere skikkelig gode dressinger jeg varierer med (vinaigrette, parmesandressing, hvitløksdressing, ranchdressing etc), og da er ikke Thousand Island på lista i det hele tatt.

Den dressing-lista de hørtes svært raffinert ut, har ikke smakt alle de engang jeg.

:-)

Skrevet

Det er ikke noe jeg spiser hver dag, men jeg synes det er ganske godt. Men så liker jeg kinakål også, selv om noen her inne for flere år siden sa at jeg bare var lurt til å tro at jeg likte det. ;o)

Hva er galt med kinakål da? Jeg liker også det.

Hm...er det vi som har hengt smaksløkene litt opp i 80tallet, eller hva?

*grubler*

Gjest togli
Skrevet

Jeg liker visst 80tallsting og jeg. Ihvertfall noe av det. hehe

Du har nok flust av selvtillit som tør å innrømme det ;-)

Skrevet

Du har nok flust av selvtillit som tør å innrømme det ;-)

*lol* !!

;-D

Skrevet

JEg liker bernaisesaus til biffsnadder, men liker absolutt ikke Thousand Island dressing. MEn jeg liker generelt ingen dressinger, jeg da...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Så da bruker du annen dressing på salat altså? Fransk dressing kanskje?

:-D

Nei, jeg syns salat er best uten dressing :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...