Gå til innhold

Bernaisesaus og thousand island-dressing

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg liker bernaisesaus til biffsnadder, men liker absolutt ikke Thousand Island dressing. MEn jeg liker generelt ingen dressinger, jeg da...

Så når du spiser salat spiser du den bare sånn den er, uten noe oppå? :-)

Jeg kan og gjøre det, men liker aller best om jeg kan ha dressingen over. KJøper den 3% TI altså, så det blir ikke mange kaloriene av det. :-)

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

40

• Angelica :o)

10

• Lillemus

7

• Prozak

6

Skrevet

Hva er galt med kinakål da? Jeg liker også det.

Hm...er det vi som har hengt smaksløkene litt opp i 80tallet, eller hva?

*grubler*

Nei, jeg tror det er mange som egentlig synes både berniase, thouseand island og kinekåler ganske godt, men som ikke tør innrømme det fordi noen har bestemt at det er harry å like det. Nemlig.

Skrevet

Hmm klarer ikke berna sausen jeg. Synes den er så grusom på smak.

Så spiser vel som oftes den letteste av thousand island dressingene til sånt.

Det er stor forskjell på bernaise! Noen typer smaker rett og slett majones og de klarer jeg ikke. I skrekk (og av erfaring) for å få sånn saus så pleier jeg som regel ikke å bestille det når jeg er ute og spiser. Ellers gjør jeg som Amber, jeg lager lett-bernaise hjemme når jeg vil ha det, den er god den og synes jeg.

Skrevet

*lol* !!

;-D

*Stiller seg ved siden av Amber Sun og strutter av selvtillit*

Skrevet

Nei, jeg tror det er mange som egentlig synes både berniase, thouseand island og kinekåler ganske godt, men som ikke tør innrømme det fordi noen har bestemt at det er harry å like det. Nemlig.

Da får bare vi som er modige nok til det stå fram og si at "Ja! jeg liker bernaisesaus, Thousand Island-dressing _og_ kinakål!"

hehe ,-P

Skrevet

Jeg kan og gjøre det, men liker aller best om jeg kan ha dressingen over. KJøper den 3% TI altså, så det blir ikke mange kaloriene av det. :-)

Jeg spiser også salaten "bar", den smaker jo så godt i seg selv! Men når jeg en sjelden gang spiser hamburger eller noe med salat til ute er det jo dressing på.

Pizza-dressingen til Idun (?) er god da!

Skrevet

Hva har du over salaten da, hvis du ikke er begeistret for dressinger?

Spiser du den bare som den er? Ja det er jo godt det og da, men dressingen over er liksom prikken over i'en syns jeg. *s*

Jeg har ofte sauser til maten, det synes jeg er godt til salat.

Ikke er jeg så begeistret for ketchup heller. Det stjeler så mye av den gode matsmaken.

Skrevet

Da får bare vi som er modige nok til det stå fram og si at "Ja! jeg liker bernaisesaus, Thousand Island-dressing _og_ kinakål!"

hehe ,-P

Grensa går ved kinakål. Jeg liker bernaise jeg og thousand island men kinakål er forferdelig. Og kald pasta :o)

Skrevet

Grensa går ved kinakål. Jeg liker bernaise jeg og thousand island men kinakål er forferdelig. Og kald pasta :o)

Kald pasta og kinakål er pyton.. Kinakålen smaker kun vann. Da er mange andre salater mye bedre.

Gubben her elsker pasta, gjerne kalde rester også. Den får han ha for seg selv :-O

Skrevet

Jeg kan spise kald pasta i salat, men ellers er stort sett ikke kald middag noen storslager nei.

Kald kylling og kald stein av svin eller vilt går glatt ned da. Nammis!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det aller beste er salat uten dressing, men får jeg den servert med Thousand Island på, så liker jeg det også. Om jeg får velge selv så tar jeg ikke dressing.

Skrevet

Det finnes jo massevis av deilige dressinger som ikke er Thousand island-dressinger, da.

Jeg lager egne dressinger av olje, urter, krydder og balsamico-eddik... Det er godt det :-)

serendipity
Skrevet

Jeg styrer glatt unna begge deler, spiser det KUN om jeg MÅ!

hare1365380455
Skrevet

Jeg liker flere 80tallsting jeg da. hehe.

Jeg prøvde nettopp den franske i pose som du sier, som man blander med vann og olje. Men syns den ble veldig oljete og ikke særlig smak. Liker bedre den franske dressingen man kjøper på flaske jeg. Sær jeg? Neeeida.

;-P

Jeg tar bare olje og vann på slump, så du kan prøve med litt mer vann og litt mindre olje da. Når jeg kjøper dressing på flaske får jeg aldri brukt den opp før den har gått ut på dato. Jeg glemmer de ut.... :)

Gjest Zuleika
Skrevet

Lager du den selv? Flinke du altså. :-)

Pleier å kjøpe lett-bernaise på pose jeg. ;-)

Jeg lager den selv til fest o.l., men kan godt ty til poser av og til;)

Skrevet

LOL!

Det leste jeg også, tenkte å kommentere det men så fant jeg ut at det kanskje var litt tidlig på morgenen til å komme med sånn tankegang. Men her ser jeg at du tenkte like koffert du og. hehehe.

Morgen eller ikke, noen ting glemmer man bare ikke. *s*

Dere altså! Hehe.

Skrevet

Jeg tar bare olje og vann på slump, så du kan prøve med litt mer vann og litt mindre olje da. Når jeg kjøper dressing på flaske får jeg aldri brukt den opp før den har gått ut på dato. Jeg glemmer de ut.... :)

Jer er litt der som du jeg også. Posene er greie å ha i skapet over lang tid, flaskene blir det brukt bare litt av før det er for sent.

hare1365380455
Skrevet

Jer er litt der som du jeg også. Posene er greie å ha i skapet over lang tid, flaskene blir det brukt bare litt av før det er for sent.

Godt vi er to! Det er også godt å lage dressing selv av olivenolje, presset hvitløk og litt sitronsaft. :)

Skrevet

Godt vi er to! Det er også godt å lage dressing selv av olivenolje, presset hvitløk og litt sitronsaft. :)

Godt tips - takk!

Aller oftest lager jeg dressing av olivenolje, balsamicoeddik, salt og pepper. Det er også godt.

Angelica :o)
Skrevet

hehe finfin balanse i det du skrev der. :-)

Ifølge Angelica er jeg ihvertfall ikke harry, for hun sier hun ikke kjenner noen harry folk. ;-P

Så selv om jeg liker TI som er både 80talls og, ifølge bl.a. deg, harry, så trenger ikke jeg være harry forde.

hehe ble en morsom tråd etterhvert dette. :-)

High Five! *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...