Gå til innhold

Bernaisesaus og thousand island-dressing

Anbefalte innlegg

Angelica :o)
Skrevet

Nei, jeg tror det er mange som egentlig synes både berniase, thouseand island og kinekåler ganske godt, men som ikke tør innrømme det fordi noen har bestemt at det er harry å like det. Nemlig.

Jeg visste ikke at det ble sett på som harry før nå, jeg. :)

Hva lærer man ikke på dol?

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

40

• Angelica :o)

10

• Lillemus

7

• Prozak

6

Skrevet

Dere altså! Hehe.

*Pakke kofferten*

Skrevet

Dere altså! Hehe.

*Pakke kofferten*

hare1365380455
Skrevet

Godt tips - takk!

Aller oftest lager jeg dressing av olivenolje, balsamicoeddik, salt og pepper. Det er også godt.

Det har jeg ikke prøvd, så takk for tips! Jeg har også ørlite salt og pepper i dressingen.

Gjest Starling
Skrevet

Jeg synes bearnaisesaus er kjempegodt! Spiste det senest i går, faktisk. :) Med biff, poteter og brokkoli.

Jeg har ikke noe i mot thousand island, men kjøper det aldri. Hvis jeg skal ha dressing, så lager jeg den selv. :)

Skrevet

Ukentlig ja? Da spiser du ihvertfall bernaisesaus oftere enn meg, men TI spiser jeg minst to ganger i uka. :-)

Altså - er det mulig? Å spise TI dressing er som å drikke Peach Canai eller Liebfraumilch hvitvin!

:-)

".........................................."

Skrevet

Altså - er det mulig? Å spise TI dressing er som å drikke Peach Canai eller Liebfraumilch hvitvin!

Det er bare "så yesterday, asså"

*knekker med håndleddet og sukker teateralsk*

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet? Skal man slutte å spise TI fordi det er så "ut" eller "80-talls" ?

Hvis man liker det, så liker man jo det.

laguna1365380434
Skrevet

TI kan du ha for meg men bernaise er da godt? Selvom jeg spiser det sånn once in a blue moon..Men godt er det!

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet? Skal man slutte å spise TI fordi det er så "ut" eller "80-talls" ?

Hvis man liker det, så liker man jo det.

Det er mye matsnobberi her. De fleste (?) har fått bedre og mer avanserte smaksløker og vaner, og synes at alt de vokste opp med av matretter var noe simple greier.

;-)

Skrevet

Det er mye matsnobberi her. De fleste (?) har fått bedre og mer avanserte smaksløker og vaner, og synes at alt de vokste opp med av matretter var noe simple greier.

;-)

Snobberi? Tja...kanskje. Det går i samme leia som at jeg ikke drikker Peach Canai på plenen foran festningen på 17. mai. Så jeg er kanskje litt snobbete, da :-)

Skrevet

;-)

Tja, if it works, why change it?

Eller : jeg er en enkel sjel.

Krever ikke så mye, så lenge det smaker godt ;)

Skrevet

Så når du spiser salat spiser du den bare sånn den er, uten noe oppå? :-)

Jeg kan og gjøre det, men liker aller best om jeg kan ha dressingen over. KJøper den 3% TI altså, så det blir ikke mange kaloriene av det. :-)

Ja, jeg synes salat er kjempegodt så lenge jeg slipper å ha sånn ekkel "guffe" (dressing) på. Jeg kan til nød ha bittelitt hvitløksdressing på.

Men en god olje/sitrondressing kan være godt altså.

Men jeg liker ikke majones - så vanlige dressinger blir bare ekkelt i min munn. (Og ja, jeg vet jeg er rar:))

Skrevet

Men jeg liker det og jeg. ;-P

Nå ryker jeg visst nedover mot harry-grensa, enten jeg vil eller ei.

*lol*

Skrevet

Jeg styrer glatt unna begge deler, spiser det KUN om jeg MÅ!

hehe, da skal jeg ikke tvinge deg. :-)

Skrevet

Jeg synes bearnaisesaus er kjempegodt! Spiste det senest i går, faktisk. :) Med biff, poteter og brokkoli.

Jeg har ikke noe i mot thousand island, men kjøper det aldri. Hvis jeg skal ha dressing, så lager jeg den selv. :)

Ser ut til at det er svært forskjellig smak ute og går her. :-)

Lage selv kan man også ja, blir godt det og.

Skrevet

TI kan du ha for meg men bernaise er da godt? Selvom jeg spiser det sånn once in a blue moon..Men godt er det!

Ja, bernaise er godt av og til det. Spiser ikke det så ofte da, men TI blir det altså flere ganger pr uke. :-)

Skrevet

Men jeg liker det og jeg. ;-P

Nå ryker jeg visst nedover mot harry-grensa, enten jeg vil eller ei.

*lol*

*Grøss* Og du ser selvfølgelig på Hotel Cæsar og Idol, ikke sant? Og synes at Den Engelske Pasienten og Titanic er bra filmer, mens A Clockwork Orange Og Deer Hunter er rare, sære og dårlige :-)

"....................................."

Skrevet

Jeg liker ikke dressing.

Men bjarnesaus er godt - en sjelden gang.

Skrevet

Jeg skyr tausenailænd og nyter bærnesen med måte. Biffsnadder bare sjelden.

Forresten:

Rukkolasalat er ugress og burde ligge i komposten, ikke i maten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...