Gå til innhold

Hva er galt med dette

Anbefalte innlegg

Gjest Brittney
Skrevet

Jeg elsker min sambor. Men nå har jeg truffet en ny mann som jeg gjerne vil bli kjent med. Jeg og min samboer har aldri hatt noen "avtale" om at vi kan være utro. Jeg regner med at min samboer er trofast. Derfor blir dette så vanskelig. Innerst inne har jeg faktisk et ønske om å utvikle et forhold til denne mannen. Men jeg vil ikke gjøre det slutt med samboeren min i tilfelle det skulle gå skeis i forhold til denne nye mannen.

Hvordan gå frem i forhold til samboeren min og fortelle han om dette på en mest mulig skånsom måte? vil gjerne beholde min samboer samtidig. Hvordan gjøre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, du kan jo begynne med å ta til vettet!

a) Hvis du vil ha et nytt forhold, så gjør det slutt med han du nå er i forhold med. Først, ikke etter at du har prøvekjørt den nye "flammen"! Ville du likt at andre gikk bak din rygg på en slik måte? Ville du ikke på noen måte følt deg ussel om du gjorde noe slik mot en som stoler på deg og din trofasthet?

Dessuten, hva slags forhold ville det nye blitt, når det var basert på utroskap. Ville du kunne stole på din nye kjæreste og han på deg, dersom dere startet forholdet med å svikte en annen persons tillit? Du har det største ansvaret i så måte selvsagt, men hvis denne nye vet om ditt nåværende forhold så vet han jo også at han bidrar til utroskap.

B) Vil du beholde det forholdet du er i, så ikke innled et annet.

Så enkelt!

Dvs. jeg vet at det ikke er enkelt, på den måten at man kan få følelser for andre enn den man er kjæreste/samboer/gift med. MEN, det er forskjell på å få følelser for en person, og å handle ut fra disse følelsene. Vi har en fri vilje og en varierende grad av fornuft, som vi kan bruke til å kontrollere våre handlinger.

Og ja, jeg snakker av egen erfaring. Men jeg var aldri i tvil om hva jeg ville beholde, og dermed lot jeg være å gi næring til følelsene for denne andre (som ikke engang fikk vite om følelsene som blusset opp). Ikke så lett, men når man stopper opp og tenker litt innimellom, så kommer man ganske langt.

Skrevet

Kun én løsning: Bli voksen. Det er neppe noe reellt alternativ, så da får du bare kjøre på og høste som du sår :-)

"............................................."

Skrevet

Tja, etter å ha tenkt på dette i flere timer, har jeg kommet frem til at du bare har to valg:

1. Forlat samboeren din

2. Glem han nye

Djeeez!

Skrevet

Har trollet stått opp igjen? Dette nekter jeg å tro er seriøst.

Skrevet

Jeg ville ikke innledet noe forhold på si med mannen din. Om dere ikke har diskutert et åpent forhold tidligere, er det nok en grunn for det. Han kommer mest sannsynlig til å be deg om å velge. Evt automatisk si at du kan ta dine saker og gå til ham.

Skrevet

Jeg synes du skal prøvekjøre den nye mannen. Og så sammenlikner du ham med samboeren din. Jeg synes du skal gå for den som har den største pikken.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes du skal prøvekjøre den nye mannen. Og så sammenlikner du ham med samboeren din. Jeg synes du skal gå for den som har den største pikken.

*lol* :-D

Gjest midjemål
Skrevet

Kun én løsning: Bli voksen. Det er neppe noe reellt alternativ, så da får du bare kjøre på og høste som du sår :-)

"............................................."

....eller "ligge som du har redt" ;)

Skrevet

Først og fremst må du ta en dypere analyse av ditt nåværendre forhold, og så finne ut om du vil fortsette eller avlsutte.

Dersom du fortsetter, så må du gjøre alt du kan for å glemme han nye. Dersom du avslutter det nåværende forholdet kan du om en liten stund konsentrere deg om å flørte litt på nytt.

Skrevet

....eller "ligge som du har redt" ;)

Bokstavelig talt :-)

"....................................."

Elisabeth1365380359
Skrevet

Det er bare å spille med åpne kort. Hvis samboeren din elsker deg like mye som du elsker ham, så vil han ikke nekte deg å ha sex med denne mannen som du har så lyst på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...