Gå til innhold

Nytt eller gammelt på hytta? (tekstiler)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, men det er ganske langt å kjøre så jeg tipper vi kommer til å dra bare vi mest.

Håper dere får mange koselige stunder der i alle fall :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Vifter med tærne i ren fryd* Det gjør vi helt sikkert! :o)

Skrevet

Hvis man har noe helt og fint hjemme så er det selvfølgelig ikke noe i veien for å ta det med på hytta! Det jeg reagerer på er at mange ser ut til synes at det ikke spiller noen rolle om det er utslitt og hullete omtrent, "det skal jo bare være på hytta".

Jeg har selv en kjempefin gardinkappe som jeg ikke får brukt hjemme, men som vil passe utmerket på kjøkkenet på hytta.

Utslitt og hullete går i søpla hos meg, uansett om det er på hytta, i båten, på campingvogna eller hjemme.

(Nå har jeg ikke mer enn "hjemme" jeg da, men....)

Skrevet

Du er veldig sær!

Alt på hytta må være gammelt, og må være lagd av treverk, kobber/messing, eller støpejern.

Og dynene som man har oppbevart gjennom hele vinteren, skal være litt klumpete og blytunge.

Ketchup og sennep må ha gått ut på dato!

Det må være sort-hvitt TV, og AM-radio m/knekt antenne.

Det er kun tillat med Ludo og Yatzi.

Man drar jo ikke på hytta for å kose seg, men for å beundre museumet sitt.

Hva synes du om gamle Donald-blader da?

Dynene skal være kanlde, litt rå av fuktighet. Madrassene skal være sylttynne på midten.

Monopol og kortstokk er selvfølgelig også tillatt, men maks 50 kort i kortstokken så den må suppleres med jokere.

TV på hytta? Hva er det for slags luksus? På hytta skal man stå opp med solen, da er det ikke tid til TV-titting.

Og så må det selvfølgelig være utedo og brønn. Det klarer man seg ikke uten.

Skrevet

Dynene skal være kanlde, litt rå av fuktighet. Madrassene skal være sylttynne på midten.

Monopol og kortstokk er selvfølgelig også tillatt, men maks 50 kort i kortstokken så den må suppleres med jokere.

TV på hytta? Hva er det for slags luksus? På hytta skal man stå opp med solen, da er det ikke tid til TV-titting.

Du glemte de obligatoriske musene i skapet:-)

Gjest BattleClown
Skrevet

Brønn? Nei, sånn luksus hadde ikke vi. Vi hadde dog en manuell håndpumpe som dro opp grumsete ferskvann som måtte siles gjennom kaffefilter.

Korte kortstokker er klassikeren da, og med strategiske avrevne hjørner.

På hytta skal man sovne med myggen, og våkne til sola. Ender opp med mindre søvn der enn hjemme :)

Jeg kan ikke komme på én eneste negativ ting med utedo. Selv om det var weekender der jeg knapt gikk på do. Det kan ha hatt noe med maurtua som lå like i nærheten.

Mye sjarm i en hytte :)

Gjest togli
Skrevet

Jeg tipper Lillemus og mann kjapt kommer til å finne ut at "Elskovsredet" er det aller mest "riktige" navnet på hytta!

;-)

Gjest konge uten land
Skrevet

Jeg tipper Lillemus og mann kjapt kommer til å finne ut at "Elskovsredet" er det aller mest "riktige" navnet på hytta!

;-)

Eller Fittebo?

Gjest togli
Skrevet

Eller Fittebo?

Huff a' meg, det hørtes ikke helt bra ut ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Joda, men det er ganske langt å kjøre så jeg tipper vi kommer til å dra bare vi mest.

Jeg synes det høres fryktelig stusselig ut for barna dine at du ikke inkluderer dem i hytteplanene dine.

Hvor mange mil er det å kjøre, siden dere kan dra dit ofte, men barna ikke takler reisen?

Skrevet

Jeg synes det høres fryktelig stusselig ut for barna dine at du ikke inkluderer dem i hytteplanene dine.

Hvor mange mil er det å kjøre, siden dere kan dra dit ofte, men barna ikke takler reisen?

Det er da ikke sånn at jeg ikke inkluderer dem, men denne hytta ligger altså 2,5 times kjøretid hjemmefra. Foreløbig er det en del ting som gjør vi knapt kommer til å være der mer en enn natt i slengen og da synes jeg det blir litt pesete for ungene.

Dessuten kommer jeg til å kjøpe hytte selv (sammen med mine søstre) i løpet av kort tid (forhåpentligvis) og den blir mye nærmere hjemme. Der vil de i høyeste grad bli inkludert med lekene og tingene fra den htyta vi leier nå og muligens eget rom om plassen tillater det.

Skrevet

;-)

:o) Det blir kanskje litt drøyt å ha "Elskovsredet" på et skilt over døren?

Lykkebo blir for dumt, men jeg har litt sansen for Kosebu. :o)

Skrevet

Brønn? Nei, sånn luksus hadde ikke vi. Vi hadde dog en manuell håndpumpe som dro opp grumsete ferskvann som måtte siles gjennom kaffefilter.

Korte kortstokker er klassikeren da, og med strategiske avrevne hjørner.

På hytta skal man sovne med myggen, og våkne til sola. Ender opp med mindre søvn der enn hjemme :)

Jeg kan ikke komme på én eneste negativ ting med utedo. Selv om det var weekender der jeg knapt gikk på do. Det kan ha hatt noe med maurtua som lå like i nærheten.

Mye sjarm i en hytte :)

*Hihi* Vann må medbringes eller hentes i vannet nedenfor, mat kokes på bluss og man må selvfølgelig ut for å komme på do. Det er da Hytte med stor H!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er da ikke sånn at jeg ikke inkluderer dem, men denne hytta ligger altså 2,5 times kjøretid hjemmefra. Foreløbig er det en del ting som gjør vi knapt kommer til å være der mer en enn natt i slengen og da synes jeg det blir litt pesete for ungene.

Dessuten kommer jeg til å kjøpe hytte selv (sammen med mine søstre) i løpet av kort tid (forhåpentligvis) og den blir mye nærmere hjemme. Der vil de i høyeste grad bli inkludert med lekene og tingene fra den htyta vi leier nå og muligens eget rom om plassen tillater det.

2,5 time i bil er da ingenting!

Er barna dine enormt bilsyke?

Beklager at jeg nå ble sjokkert, men mine har sittet 10 timer i bil fra de var små på ferie til slektninger.

Skrevet

2,5 time i bil er da ingenting!

Er barna dine enormt bilsyke?

Beklager at jeg nå ble sjokkert, men mine har sittet 10 timer i bil fra de var små på ferie til slektninger.

Mine synes 1 t 15 min som er avstanden til den hytta vi har nå er mer enn nok. 10 timers biltur hadde jeg knapt nok giddet tenkt på engang. Da heller tog. Nå går det ikke tog til hytta, men det blir helt sikkert biltur dit med ungene etterhvert.

Men hva er galt med å dra på kjærestetur? Ungene lider ingen nød når det gjelder turer! For dem er det tur bare å dra til kjæresten min, vi er på hytta vi leier innimellom og de er på masse turer med pappan og hans samboer også.

Gjest togli
Skrevet

:o) Det blir kanskje litt drøyt å ha "Elskovsredet" på et skilt over døren?

Lykkebo blir for dumt, men jeg har litt sansen for Kosebu. :o)

Enig i at "Elskovsredet" kanskje blir litt i drøyeste laget ;-)

"Kosebu" var et flott navn som man kan tolke som man vil :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Mine synes 1 t 15 min som er avstanden til den hytta vi har nå er mer enn nok. 10 timers biltur hadde jeg knapt nok giddet tenkt på engang. Da heller tog. Nå går det ikke tog til hytta, men det blir helt sikkert biltur dit med ungene etterhvert.

Men hva er galt med å dra på kjærestetur? Ungene lider ingen nød når det gjelder turer! For dem er det tur bare å dra til kjæresten min, vi er på hytta vi leier innimellom og de er på masse turer med pappan og hans samboer også.

Det er ikke noe galt i å dra på kjæresteturer i ny og ne.

Men når du ikke engang er inne på tanken om å skaffe sengetøy til barna på hytta, så høres det merkelig ut i mine ører.

Skrevet

Det er ikke noe galt i å dra på kjæresteturer i ny og ne.

Men når du ikke engang er inne på tanken om å skaffe sengetøy til barna på hytta, så høres det merkelig ut i mine ører.

Men det er jo ikke hennes hytte, det er kjæresten sin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...