Gå til innhold

Kyllingfilet, hvordan tilberede? n/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest liker jeg
Skrevet

I en wokgryte med alt godis du du har lyst til å putte oppi.

En god salat til.

Vann, øl eller rødvin.

hare1365380455
Skrevet

Ha i en ildfast form i ovnen. Legg de oppå litt olivenolje. Ha i fløte og litt rømme + paprikapulver og karripulver.

Skrevet

Frest i stekepanna, kort tid på hver side først for å få stekeskorpe, så krydres det og stekes noen minutter på svak varme til de er omtrent gjennomstekt. Legges så i ildfast form på en seng av f.eks. broccoli og blomkål og settes i stekeovnen på 180-200 grader i 15 min. Nammis! Ekstra godt er det om du koker ut sjyet med litt creme fraiche eller rømme og heller over før du setter det i stekeovnen.

Skrevet

Deles i småbiter, stekes, putt fløte helles over, MASSE MASSE krydder, la det putre litt. Serveres med ris og salat.

Gjest Kyllingelsker
Skrevet

Kutt i passelig store terninger, mariner med grillolje/marinade, mye! Stek litt før du har i squash, rødløk og paprika(++ hvis du vil). stek i stekepanne.

Grillolje er godt til det her! Jeg spiste dette med rundstykke, men kan sikkert spises med ris eller noe annet hvis ønskelig.

laguna1365380434
Skrevet

Kylling/feta sandwich:

Rull kyllingfilet i salt&pepper samt litt persille, estragon og annet krydder du liker. Ha på litt tabasco og litt sitron. Pannestek den for god skorpe.

Finn liten loffevariant. Grav ut brødmat av nedreste del, etterfyll med fetaost, smuldret. Legg på den varme fileten, deretter tynt skårede tomater, litt rødløk, slicasorte oliven, sylteagurk og pepperrelish. deretter varmet brødlokk.

Yum! :-)

Forresten: hjemmelaget pepper relilsh:

Flere typer pepper, gjerne vanlig rød chilli, habarnero, grønn anaheim, bananpepper, jalapeno etc...Fintmed mange farger, da ser den sprek ut!

Finhakk pepperne, bruk fornuft og vit hvor sterkt du liker det..Jeg er glad i sterk mat, men bruker fortsatt, la oss i en hel rød, men bare en kvart habarnero..Rør inn med litt siron, litt olivenolje og pittelitt salt eller allkrydder. Meget enkelt og MYE bedre enn sånn ferdsig ræl fra butikken! :-)

Enjoy! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Kylling/feta sandwich:

Rull kyllingfilet i salt&pepper samt litt persille, estragon og annet krydder du liker. Ha på litt tabasco og litt sitron. Pannestek den for god skorpe.

Finn liten loffevariant. Grav ut brødmat av nedreste del, etterfyll med fetaost, smuldret. Legg på den varme fileten, deretter tynt skårede tomater, litt rødløk, slicasorte oliven, sylteagurk og pepperrelish. deretter varmet brødlokk.

Yum! :-)

Forresten: hjemmelaget pepper relilsh:

Flere typer pepper, gjerne vanlig rød chilli, habarnero, grønn anaheim, bananpepper, jalapeno etc...Fintmed mange farger, da ser den sprek ut!

Finhakk pepperne, bruk fornuft og vit hvor sterkt du liker det..Jeg er glad i sterk mat, men bruker fortsatt, la oss i en hel rød, men bare en kvart habarnero..Rør inn med litt siron, litt olivenolje og pittelitt salt eller allkrydder. Meget enkelt og MYE bedre enn sånn ferdsig ræl fra butikken! :-)

Enjoy! :-)

Med en stor god øl til, faktisk! :-) Det bir nok det riktigste!

Skrevet

Rull hver filet inn i en skive spekeskinke (vanlig eller serrano) og fest med tannpirkere. (uten peppermyntesmak!) Stek i panne til litt brun skorpe, legg i ildfast form i ovnen ca 200 grader. Oppi samme formen kan du ha potetbåter krydret med salt, pepper og rosmarin, skvett over litt olje også. Stekes ca 30 minutter eller til kyllingen er gjennomstekt.

Lag tomatsalat; tomat i biter, sylteagurker i småbiter, litt løk i småbiter og lag dressing av olje, eddik og krydder.

Snadder!

laguna1365380434
Skrevet

Rull hver filet inn i en skive spekeskinke (vanlig eller serrano) og fest med tannpirkere. (uten peppermyntesmak!) Stek i panne til litt brun skorpe, legg i ildfast form i ovnen ca 200 grader. Oppi samme formen kan du ha potetbåter krydret med salt, pepper og rosmarin, skvett over litt olje også. Stekes ca 30 minutter eller til kyllingen er gjennomstekt.

Lag tomatsalat; tomat i biter, sylteagurker i småbiter, litt løk i småbiter og lag dressing av olje, eddik og krydder.

Snadder!

Den skal jeg jaggu prøve..Det var mye godt i denne tråden..:-) Yum!

Den må spares på!

Skrevet

Den skal jeg jaggu prøve..Det var mye godt i denne tråden..:-) Yum!

Den må spares på!

Det er kjempegodt, også så sunt da!

;-)

laguna1365380434
Skrevet

Det er kjempegodt, også så sunt da!

;-)

Den blir nok kanskje søndagssnadder!:-) I kveld er jeg alene hjkemme og gidder ikke å lage noe som helst, som er mere avansert nn la oss si, et ostesmørbrød;-)

Jeg er glad i ma, men LAT, og liker at noen flere enn meg skal ha også, om jeg først tar på kokkelua...

:-)

Skrevet

Den blir nok kanskje søndagssnadder!:-) I kveld er jeg alene hjkemme og gidder ikke å lage noe som helst, som er mere avansert nn la oss si, et ostesmørbrød;-)

Jeg er glad i ma, men LAT, og liker at noen flere enn meg skal ha også, om jeg først tar på kokkelua...

:-)

Jeg ble litt sulten selv nå. Har vært og snusa i fryseboksen, nå ligger pippen og tiner!

;-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ble litt sulten selv nå. Har vært og snusa i fryseboksen, nå ligger pippen og tiner!

;-)

:-) Kos deg!

Skrevet

Frest i stekepanna, kort tid på hver side først for å få stekeskorpe, så krydres det og stekes noen minutter på svak varme til de er omtrent gjennomstekt. Legges så i ildfast form på en seng av f.eks. broccoli og blomkål og settes i stekeovnen på 180-200 grader i 15 min. Nammis! Ekstra godt er det om du koker ut sjyet med litt creme fraiche eller rømme og heller over før du setter det i stekeovnen.

Steke broccoli i ovnen i 15 min?! Da blir den jo ødelagt - null smak igjen. Nei, broccoli må wokkes :-)

".........................................."

Skrevet

Steke broccoli i ovnen i 15 min?! Da blir den jo ødelagt - null smak igjen. Nei, broccoli må wokkes :-)

".........................................."

Det går faktisk veldig fint for jeg vil også ha grønnsaker med tyggemotstand!

Skrevet

Det går faktisk veldig fint for jeg vil også ha grønnsaker med tyggemotstand!

Ok. Men jeg stoler ikke helt på det - tror jeg holder meg til wokken :-)

"..........................................."

Gjest midjemål
Skrevet

Snadder!

.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...