Gå til innhold

Felles økonomi og når den ene parten vil ha noe

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Deler på det meste her i huset.

At et hjem trenger sengetøy og kubbelys forstår sikkert gubben din først den dagen du betaler din del av snøfreseren:-)

Men en god idé om dere har det litt trangt en periode er å ønske seg alle sånne fornuftige ting til jul etc. Sengetøy er en super gaveidé:-)

Enig!

Vi ønsker oss alltid sengetøy i julegave av foreldre/svigerforeldre! De har god smak, så vi får sengetøy som passer på soverommet vårt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har felles økonomi og hver våre kontoer.

Den som ser at det er behov for noe i heimen kjøper det, uten å måtte diskutere det med den andre.

Men store ting, som snøfreser o.l, der blir vi enige før det kjøpes inn.

Akkurat sånn har vi det også.

Skrevet

Den som ser at det er behov for noe i heimen kjøper det, uten å måtte diskutere det med den andre.

Samme her. Det fungerer svært bra for oss.

Gjest togli
Skrevet

Samme her.

Gjest tingogtang
Skrevet

Her har vi delvis felles økonomi og hver sine kontoer. Hadde du spurt sambo hadde du vel fått i svar at duker er unødvenig og at 2 sett sengetøy holder. Hehe, men sånn er han, og er vel svært få menn som skjønner dette med nye og fine sengesett, håndklær osv. Så som du sikkert skjønner- her i gården er det mine penger som går til slikt. Hadde jeg satt i gang smiskegiret hadde jeg nok fått han med, men han får svært lite ut av det å ha nytt sengetøy osv, noe jeg har stoor glede av å handle. Jeg har ingen problemer med dette - har egentlig godtatt at sånn er han. Mitt motto her i gården er "pick your battles" - og krangling om sengetøy bytter jeg heller ut med krangling om husarbeid :)

Gjest amparro
Skrevet

Jeg syntes det hørtes kjpt ut, sånn dere har det! Vi har delvis felles økonomi, men også hver vår konto med egene penger på. Alt jeg kjøper inn til huset, lys, blomster, spisebrikker osv. går av felles konto. Mannen min sier ikke et ord til det. Han stoler vel såpass på meg at det bryr han seg ikke med. Vi er opptatt av hvordan det ser ut hjemme hos oss og da går det noen kroner til hus og hjem :-)

Klær, sminke osv. bruker jeg mine egene penger på. Hva gjør du når du vil ha nye klær som koster noen kroner?Må du spørre han om det er ok?

Skrevet

Det høres da vitterlig ikke ut som om dere har fellesøkonomi. En snakker vel ikke om at den ene skal betale halvparten da? Eller?

Om det er jeg eller mannen som betaler for innkjøpet kommer an på hvem som har lommeboken med eller hvem som har mest penger på kortet. Det samme gjelder regninger. Er det tomt på mitt kort, så bruker jeg hans nettbank til å fylle litt opp før neste lønning.

Å betale halvparten eller ikke være med på å betale blir derfor ikke mulig for oss.

Skrevet

Her har vi delvis felles økonomi og hver sine kontoer. Hadde du spurt sambo hadde du vel fått i svar at duker er unødvenig og at 2 sett sengetøy holder. Hehe, men sånn er han, og er vel svært få menn som skjønner dette med nye og fine sengesett, håndklær osv. Så som du sikkert skjønner- her i gården er det mine penger som går til slikt. Hadde jeg satt i gang smiskegiret hadde jeg nok fått han med, men han får svært lite ut av det å ha nytt sengetøy osv, noe jeg har stoor glede av å handle. Jeg har ingen problemer med dette - har egentlig godtatt at sånn er han. Mitt motto her i gården er "pick your battles" - og krangling om sengetøy bytter jeg heller ut med krangling om husarbeid :)

Pick you battels! Hehehe,det er samme uttrykk som mannen min bruker.

Skrevet

Vi har felles økonomi og betaler dermed halvparten hver uansett hva vi kjøper. Småting som kubbelys, servietter, duker og sengetøy kjøper vi når vi vil uten å konferere med hverandre, mens større ting som servise, møbler osv. diskuteres før vi kjøper.

Men nå kjøper jo ikke vi nye duker, håndklær eller sengetøy hver uke heller da, det er jo tross alt grenser for hvor mye man har bruk for.

Skrevet

Jeg er enig med mannen din, jeg da...

Ørten sengesett, ørtogførti duker og masse stearinlys og dilldall - det er ikke nødvendig. Litt er veldig OK, mye er tull.

Koselig er ikke det samme som eksklusivt og mengde.

Du er sikkert veldig lett å leve sammen med. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...