Gå til innhold

Hva er grunnen og årsak til at en person velger å ligge i senga døgnet rundt?

Anbefalte innlegg

Gjest skjønner ingenting jeg
Skrevet

En jeg kjenner har vært psykisk syk i flere år. Vedkommede er godt voksen. Etter en ulykke ble alt enda verre etter vedkommende pådro seg en liten hjerneblødning. Nå vil denne personen kun ligge i senga si hjemme, og vil ikke opp. Hver dag er det hjemmesykepleie der, men ingen får opp vedk. Hva i allverden har skjedd, og hva er grunnen til at vedk ikke vil stå opp av senga lengere? Har noen innsikt å kan svare meg på dette? Går det på noen på ann å motivere denne personen noen gang til å komme opp av senga på noen måte etter å ha ligget i flere mnd der? I såfall hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som depresjon ja. Da føles det ofte bedre å ligge sånn noenlunde trygt i senga enn å gå opp og konfrontere alt man er lei av, redd for og alt som er vanskelig.Virker som personen her har gitt litt opp.

Gjest Lysglimt
Skrevet

Det er nok ikke et valg,kanskje personen du skriver om har mistet "gnisten"

For å få personen ut av sengen,må man vekke livslysten til live igjen,det er lettere sakt enn gjort.

Det er nok noe som må komme tilbake av seg selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...