Gjest skjønner ingenting jeg Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 En jeg kjenner har vært psykisk syk i flere år. Vedkommede er godt voksen. Etter en ulykke ble alt enda verre etter vedkommende pådro seg en liten hjerneblødning. Nå vil denne personen kun ligge i senga si hjemme, og vil ikke opp. Hver dag er det hjemmesykepleie der, men ingen får opp vedk. Hva i allverden har skjedd, og hva er grunnen til at vedk ikke vil stå opp av senga lengere? Har noen innsikt å kan svare meg på dette? Går det på noen på ann å motivere denne personen noen gang til å komme opp av senga på noen måte etter å ha ligget i flere mnd der? I såfall hva? 0 Siter
willow Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Høres ut som depresjon ja. Da føles det ofte bedre å ligge sånn noenlunde trygt i senga enn å gå opp og konfrontere alt man er lei av, redd for og alt som er vanskelig.Virker som personen her har gitt litt opp. 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Det er nok ikke et valg,kanskje personen du skriver om har mistet "gnisten" For å få personen ut av sengen,må man vekke livslysten til live igjen,det er lettere sakt enn gjort. Det er nok noe som må komme tilbake av seg selv... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.