Gå til innhold

Nå er det bare dager igjen til Da Vinci koden - på film...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme med Indiana Jones, men det var vel ingen som rabla da Harrison Ford leftet seg med den hellige gral. :)

Herregud. Oppstyret rundt det her minner jo nesten om oppstyret rundt Life of Brian.

...og han er jo smart da - oppstyret gjør jo bare at han tjener mer penger! :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

15

• Prozak

7

• hare1365380455

5

• ShitDiddelyDo

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Jeg skal se den! Jeg leste boken med en gang den kom ut, og jeg håper filmen er spennende!

hare1365380455
Skrevet

Jeg leste til 5 på morran og sånn jeg - også mens jeg lagde mat! hehe

Har du lest engler og demoner også? Den var også spennende!

Skrevet

Har du lest engler og demoner også? Den var også spennende!

Jeg har begynt ¨på den! .)

hare1365380455
Skrevet

Jeg har begynt ¨på den! .)

Og så sitter du her? ;)

Skrevet

Og så sitter du her? ;)

Går frem og tilbake mellom romma - men mest er jeg på verandaen og drikker kaffe i solsteika.:)

hare1365380455
Skrevet

Går frem og tilbake mellom romma - men mest er jeg på verandaen og drikker kaffe i solsteika.:)

Det er koselig å sitte ute å lese når det er så fint vær!

Skrevet

Det er koselig å sitte ute å lese når det er så fint vær!

Jeg må sitte inne når jeg leser -ellers får jeg hodepine.

hare1365380455
Skrevet

Jeg må sitte inne når jeg leser -ellers får jeg hodepine.

Da får du gå inn og ut! :)

Skrevet

Jeg skal også se filmen, da jeg liker historien og "tanken". Problemet med boken er bare at det står så mye _tull_ og _feil_ der. Jeg tror den passer best for de som ikke vet noe om det fra før :-)

"............................................."

Skrevet

Skjønner ikke greia med den DaVinci Koden.

Boka er jo full av oppspinn og har hatt flere bøker som har tatt for seg alt som stod i den.

Daglig pepres det på tv med davinci ringetone,wallpaper osv.

Enkelte land har satt jord og himmel i bevegelse for å få bannet filmen.

Selve traileren av filmen, se dø kjedelig ut.

Begriper bare ikke denne hypen over DaVinci koden.

*lettere forvirret*

"Enkelte land har satt jord og himmel i bevegelse for å få bannet filmen."

DET er i seg selv en god grunn for å se den. Uansett innhold - når religiøse halvfanatikere skal sensurere meninger og teorier (uansett hvor hullete de er) for allmenheten, så får jeg lyst til å trekke frem sabelen.

".........................................."

Skrevet

Nei, men han som har skrevet det presenterer det som sannheten.

Så et intervju med han og han trodde jo på det selv eller noe i den duren.

Jaja, filmer med religiøse temaer er bare ikke min smak.

Han har jo selv måtte innrømme at mye ikke stemmer i ettertid, da - f.eks etter at Le Dossier Secret og hele Priory of Scion ble avslørt som en meget godt gjennomført bløff.

Likevel er det jo slik at mange av grunnteoriene stammer langt tilbake i tid (minst 1000 år), og ikke kan avfeies som mer eller mindre sannsynlig enn de offisielle versjoene. Det er jo f.eks et faktum at det finnes mange dokumenter som har samme status som bibelen evangelier, som ikke finnes i bibelen etc. Mye interessant mht. historiske teorier her - bare synd at han gjorde så dårlig research før han skrev boken, og at forfatteren av Hellig Blod, Hellig Gral ble så til de grader lurt.

"............................................"

Gjest baremei
Skrevet

Jeg skal også se filmen, da jeg liker historien og "tanken". Problemet med boken er bare at det står så mye _tull_ og _feil_ der. Jeg tror den passer best for de som ikke vet noe om det fra før :-)

Man får vel ta den for det den egentlig er-en spennende roman, rett og slett?

Skrevet

Man får vel ta den for det den egentlig er-en spennende roman, rett og slett?

Jepp - og der er den veldig bra. Men jeg innrømmer at faktafeilene, den dårlige researchen etc., påvirker meg.

Gjest baremei
Skrevet

Ja, den har jeg tenkt å få med meg. Jeg har ennå ikke fått lest boken, enda det har vært planen helt siden den kom ut. *pinlig*

Forhåpentligvis kan filmen gi meg et clue om hva alt dette styret dreier seg om.

For det er vel i bunn og grunn en roman, er det ikke? Den må være spennende og velskrevet da den har fått så mange "fans" ihvertfall. Og Dan Brown virker som et fascinerende fenomen i seg selv.

Jeg skal gå på en spesiell filmvisning med diskusjon i etterkant neste uke. Der kommer visstnok en dominikanmunk, en universitetslektor i religionsvitenskap, samt en kulturjournalist for å prate. Kan jo være gøy å høre hva de har si:)

Skrevet

Jeg ser på det som en røverroman - og det holder :)

Skrevet

Ja, den har jeg tenkt å få med meg. Jeg har ennå ikke fått lest boken, enda det har vært planen helt siden den kom ut. *pinlig*

Forhåpentligvis kan filmen gi meg et clue om hva alt dette styret dreier seg om.

For det er vel i bunn og grunn en roman, er det ikke? Den må være spennende og velskrevet da den har fått så mange "fans" ihvertfall. Og Dan Brown virker som et fascinerende fenomen i seg selv.

Jeg skal gå på en spesiell filmvisning med diskusjon i etterkant neste uke. Der kommer visstnok en dominikanmunk, en universitetslektor i religionsvitenskap, samt en kulturjournalist for å prate. Kan jo være gøy å høre hva de har si:)

De kommer garantert til å slakte filmen.

Skrevet

Jepp - og der er den veldig bra. Men jeg innrømmer at faktafeilene, den dårlige researchen etc., påvirker meg.

Fortell eller send meg en link om feilene! :)

Skrevet

"Enkelte land har satt jord og himmel i bevegelse for å få bannet filmen."

DET er i seg selv en god grunn for å se den. Uansett innhold - når religiøse halvfanatikere skal sensurere meninger og teorier (uansett hvor hullete de er) for allmenheten, så får jeg lyst til å trekke frem sabelen.

".........................................."

Jepp --derfor så jeg også Jesus-filmen til Mel Gibson :)

Gjest baremei
Skrevet

De kommer garantert til å slakte filmen.

Kanskje ikke selve filmen, men teoriene til Dan Brown? :) Det mistenker jeg også, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...