Prozak Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Fortell eller send meg en link om feilene! Feilene i Da Vinci koden? Oh, jeg har ikke kapasitet til å liste opp alle :-) Mange arkitektoniske feil i beskrivelsene fra Paris, bl.a. Og så det gullkornet at hovedinspirasjonen til boken er Hellig Blod, Hellig Gral. Og hele grunnlaget for Hellig Blod, Hellig Gral er Priory of Sion (eller Sionbevegelsen, eller hva det heter), som stammer fra Le Dossier Secret - en mengde gamle dokumenter som ble funnet på 60-tallet eller noe sånt? Det er bare det, at han som står bak forfalskningen av disse dokumentene har stått frem for en god stund siden. Dermed er hele grunnlaget for Hellig Blod, Hellig Gral stort sett borte - og det er, som sagt, den boken Dan Brown har brukt som inspirasjon til The DaVinci Code. "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Fortell eller send meg en link om feilene! Og for ikke å snakke om dette fjollete hysteriet rundt DaVincis bilder. Fyren var en spøkefugl, og elsket å irritere de kirkelige autoritetene. Dermed er det ikke akkurat ulogisk å tenke seg at han la inn alle disse "hedenske" symbolene i bildene han malte - rett og slett på pur f..., og ikke nødvendigvis fordi han var i besittelse av en hemmelig kunnskap om jesus og hans blodlinje. Hadde han vært det, og dette hadde vært så hemmelig som det presenteres, så hadde han neppe hintet om dette i bildene sine. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Fortell eller send meg en link om feilene! Og for ikke å snakke om dette fjollete hysteriet rundt DaVincis bilder. Fyren var en spøkefugl, og elsket å irritere de kirkelige autoritetene. Dermed er det ikke akkurat ulogisk å tenke seg at han la inn alle disse "hedenske" symbolene i bildene han malte - rett og slett på pur f..., og ikke nødvendigvis fordi han var i besittelse av en hemmelig kunnskap om jesus og hans blodlinje. Hadde han vært det, og dette hadde vært så hemmelig som det presenteres, så hadde han neppe hintet om dette i bildene sine. "............................................." 0 Siter
Line Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Å jaaa! DEN skal jeg virkelig se. Driver og leser boka nå, har kommet halvveis... får ta den med meg på jobb i natt, og se om jeg får lest litt til. Ikke ofte at jeg ser spesielt mye frem til at enkelte filmer skal komme, men den der skal jeg virkelig se! ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.