Gå til innhold

Slanke meg!! treningsapperat eller ikke??

Anbefalte innlegg

Gjest må slanke meg, trenger råd.
Skrevet

jeg trenger virkelig å slanke meg, det er noen kilo jeg må ta av meg. jeg er overvektig!!

Her jeg bor finnes det ikke treningstudio i milsomkrets. jeg går turer, men ikke nok. det finnes heller ikke slanke klubber el. dette må jeg gjøre på egen hånd. jeg tenkter på en nett slanke klubb, er det noe? Er det lurt av meg å invistere i et treningsapperat, som jeg kan bruke hjemme? vær snill å hjelp meg med tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Starling
Skrevet

www.vektklubben.no er gratis, så du kan jo kikke der inne for å få noen tips.

Hvis det ikke er treningssenter eller noe i nærheten så kan du f.eks. kjøpe en treningsdvd, det er lettvint! Da kan du trene foran tven, kjempemorsomt. :)

Skrevet

jeg ville sett meg litt om og vurdert det du synes passer best for deg, til å investere i av treningsduppeditter. noen vil gjerne ha apparat, men har ikke plass. andre trives bedre med andre former for trening. det viktigste er at du bruker mer energi enn du får i deg via mat. jeg kjøpte treningsfilmer, og treningsbøker, samt sykkel og medlemsskap på svømmeklubb. om jeg hadde brukt dem mer aktivt, hadde jeg nok vært enda lettere.

Skrevet

I tillegg til å gå og løpe, så kan det være kjekt med en trimsykkel (selv foretrekker jeg spinningssykkel, men mange synes vanlige sykler er mer komfortable).

Ikke la deg lure til å kjøpe noen av disse tulleaparatene de selger på tv-shop etc.

............................................"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du bør kjøpe deg en innesykkel. Jeg ville gått for en spinningvariant. Liker de desidert best.

På denne tiden av året ville jeg dratt på meg joggeskoene og tatt meg en tur ut. Begynn med rask gange hvis jogging er for hardt, men etter hvert som du blir i bedre form bør du bytte ut gangen med jogging.

En sykkel er heller ikke dumt.

Skrevet

Du bør kjøpe deg en innesykkel. Jeg ville gått for en spinningvariant. Liker de desidert best.

På denne tiden av året ville jeg dratt på meg joggeskoene og tatt meg en tur ut. Begynn med rask gange hvis jogging er for hardt, men etter hvert som du blir i bedre form bør du bytte ut gangen med jogging.

En sykkel er heller ikke dumt.

Beklager at jeg bryter inn i andres tråd sånn, men... :-)

Kan jeg spørre deg til råds om sko til gange, har du peil på det?

Jeg vurderer å kjøpe meg disse nemlig:

http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____40826.aspx

Skrevet

Trimsykkel og TV. For å få optimal effekt i f t innsatsen, bør du sykle mer enn 20 min, så hjertet kommer skikkelig i gang.

Tråkk deg gjennom ditt yndlingsprogram på TV, uten belastning første gangen, så du ser hvor sliten du blir. Det er viktigere å holde ut en halvtime enn å belaste.

Meget effektiv treningsmetode. Skadefri og enkel, kiloene renner av. Husk vann.

Sykkel er det som griper helt ned i "hjerterota" og påstås å gi mest helsegevinst for minst innsats.

Men behagelig er det ikke alltid. Med sykkel blir du ikke så lett støl overalt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Beklager at jeg bryter inn i andres tråd sånn, men... :-)

Kan jeg spørre deg til råds om sko til gange, har du peil på det?

Jeg vurderer å kjøpe meg disse nemlig:

http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____40826.aspx

Jeg skulle gjerne svart, men jeg har absolutt ingen peiling på sko.

Det beste er nok å gå i butikken og få hjelp der, samt å prøve skoene på en tredemølle. Tror de fleste tillater det.

Skrevet

Jeg ville valgt en ellipsemaskin istedetfor en trimsykkel, hvis jeg skulle kjøpt et nytt hjemmetreningsapparat. På ellipsemaskinen har du bevegelser som er en mellomting mellom ski og sykkel, og får brukt armene på sånne "staver", omtrent som ved skigåing, slik at du får brukt mer av hele kroppen mens du holder på. Men prøv ut begge varianter i sportsbutikker.

Skrevet

Jeg skulle gjerne svart, men jeg har absolutt ingen peiling på sko.

Det beste er nok å gå i butikken og få hjelp der, samt å prøve skoene på en tredemølle. Tror de fleste tillater det.

Prøve skoene på tredemølle var lurt. Men synes ofte betjening i slike butikker svarer litt på måfå, ikke alltid like kompetente folk, dessverre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Prøve skoene på tredemølle var lurt. Men synes ofte betjening i slike butikker svarer litt på måfå, ikke alltid like kompetente folk, dessverre.

Det har du rett i.

Det beste er nok å snakke med en av de eldre i butikken. Ikke en av 22-åringene som jobber ved siden av studiene. Du trenger jo tross alt ikke kunne noe som helst for å jobbe i en sportsbutikk.

En del har også en tendens til å dra fram sine dyreste par med sko nærmest uansett, så det kan sikkert være lurt å fortelle maksprisen du har lyst til å gi før du setter i gang.

Skrevet

Det har du rett i.

Det beste er nok å snakke med en av de eldre i butikken. Ikke en av 22-åringene som jobber ved siden av studiene. Du trenger jo tross alt ikke kunne noe som helst for å jobbe i en sportsbutikk.

En del har også en tendens til å dra fram sine dyreste par med sko nærmest uansett, så det kan sikkert være lurt å fortelle maksprisen du har lyst til å gi før du setter i gang.

Ja, det med å selge dyre produkter, eller sko de selv har personlig god erfaring med er en uting. Det hjelper meg lite om en slank og veltrent 22-åring med null skavanker har det best på joggetur i de og de skoene, hvis det er noe helt annet som er best for meg i min situasjon (vekt/form osv)...

Og som du sier, unge folk uten peil på varene de selger finner man i altfor mange butikker, kanskje litt pga ugunstige åpningstider osv, slik at det er vanskelig å få voksne folk med god peil til å jobbe der til ymse tider av døgnet.

Gjest baremei
Skrevet

Hei, blander meg inn, jeg, selv om ikke jeg heller er noen skoekspert:) Men en venninne av meg roser Löplabbet. De butikkene bruker visst ha peiling på sko. Der kan du teste om du har over-el. underpronasjon osv, og få hjelp til å finne et par som passer akkurat din fot. Bare et tips.

Skrevet

Hei, blander meg inn, jeg, selv om ikke jeg heller er noen skoekspert:) Men en venninne av meg roser Löplabbet. De butikkene bruker visst ha peiling på sko. Der kan du teste om du har over-el. underpronasjon osv, og få hjelp til å finne et par som passer akkurat din fot. Bare et tips.

Akkurat det går vel på hvordan man setter ned foten? Og selv om jeg ikke vet hva det heter, så vet jeg at jeg sliter skoene på yttersiden av foten.

Men joda, jeg har vurdert å gå dit. Og føttene er egentlig veldig viktige, men så spørs det om kontoen min og øvrige utgifter harmonerer med en tur dit, hvor jeg garantert ender opp med dyrere sko...

Men takk for innspill! :-)

Gjest baremei
Skrevet

Treningsstrikk er et billig og bra "treningsapparat", synes jag. Lett å ta med seg over alt og enkel i bruk! Den passer dog best til styrkeøvelser, og man forbrenner jo som kjent mer ved konsisjonstrening. Men som supplement til f.eks. gange er det supert. Over tid gir økt muskelmasse et høyere energiforbruk. Strammer du opp her og der, ser du slankere og freshere ut. Og all bevegelse er jo et pluss, ikke sant:) Gå for treningsstrikk! (Nå lyder jeg som rene tv-shop-reklamen, men jeg blir IKKE sponset;) PS: lett å ta med på ferietur er den og!

Gjest baremei
Skrevet

Akkurat det går vel på hvordan man setter ned foten? Og selv om jeg ikke vet hva det heter, så vet jeg at jeg sliter skoene på yttersiden av foten.

Men joda, jeg har vurdert å gå dit. Og føttene er egentlig veldig viktige, men så spørs det om kontoen min og øvrige utgifter harmonerer med en tur dit, hvor jeg garantert ender opp med dyrere sko...

Men takk for innspill! :-)

Ja, du sier noe der. Men i lengden kan det kanskje være en lur investering: er man fornøyd med skoene beholder man dem lengre? Jepp, viktig med fornøyde føtter:)

Skrevet

Ja, du sier noe der. Men i lengden kan det kanskje være en lur investering: er man fornøyd med skoene beholder man dem lengre? Jepp, viktig med fornøyde føtter:)

Joda, jeg vet... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...