Ghyro Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg er en mann på 36 år og i 6-7 år har jeg hatt knappenåls store blødninger i huden på armene. De opptrer i et samlet felt fra nedre halvdel av underarmen og fram til første ledd til fingrene. Feltet er både på over og undersiden av underarmen. De kommer 4-5 ganger i året og varer 2-3 dager. De kommer bare på underarmene enten på venstre eller høyre arm. Jeg har ikke opplevd utbrudd på begge armene samtidig eller på andre steder på kroppen. De er observert av lege flere ganger uten at de kan si hva det er. Blødningene er ikke lokalisert til hårsekkene. Legen har tatt blodprøver men finner ingenting. Jeg bruker ingen faste medisiner, sluttet å røyke for 5 år siden, drikker sjeldent alkohol. Andre rusmidler bruker jeg ikke. Er 182 cm høy, veier 98 kg. Er i verken dårlig eller god form. Jeg har ingen andre symptomer under utbruddene og ingen kløe/smerte. Blodtrykket er normalt. Lenge trodde jeg selv at det var en form for utslett eller allergisk reaksjon inntil en lege påpekte at det er blødninger. De forsvinner ikke når jeg trykker glass mot dem. Håper noen her har forslag til hva det kan være. Jeg er begynnt å bli litt bekymret siden hyppigheten ser ut til å øke i det siste, og noen av blødningene er begynnt å bli litt større enn knappenålshode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230377-sm%C3%A5-bl%C3%B8dninger-i-huden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Sålenge blodverdiene ( særlig blodplatene) dine er normale, og det ikke opptrer samtidig med alvorlig infeksjon kan du ta det med ro. Noen ganger opptrer slike blødninger etter at det har vært økt trykk i venesystemet på aktuelt sted. F.eks trykk mot området, eller stramtsittende klær etc over området. Dersom du ikke slår deg til ro kan du få en hudlege til å se på utslettet; da må du ha en henvisning, og avtale med en hudlege at du kan komme innom når det er aktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230377-sm%C3%A5-bl%C3%B8dninger-i-huden/#findComment-1756681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.