Gå til innhold

Er det ok å feriere i Bulgaria?

Anbefalte innlegg

Gjest spiolina
Skrevet

Venninna mi og jeg skal ta en hoppe på tur i juni. Det er det samme hvor turen går, men jeg har lurt litt på Bulgaria. Noen som har vær der?

Er maten bra? Hvilke andre land kan den sammenlines med? Jeg liker veldig godt maten i Tyrkia og Portugal, ikke så godt gresk mat. Den er så kjedelig og tørr synes jeg...

Kom med erfaringer!

Skrevet

Jeg har ikke vært der, men kjenner noen som var der ifjor.

Jeg sier bare en ting: shopping!

Ta med deg masse klær, vesker osv, for det er dritbillig der!

Gjest spiolina
Skrevet

Jeg har ikke vært der, men kjenner noen som var der ifjor.

Jeg sier bare en ting: shopping!

Ta med deg masse klær, vesker osv, for det er dritbillig der!

Men var de fornøyde? Var det bra der?

serendipity
Skrevet

Bulgaria er vel det "værste" landet jeg har feriert i, og maten hadde svært mye av skylden for det. Maten er jo ikke god..Og kan ikke sammenlignes med alt det deilige man får i Tyrkia .....

Skrevet

Men var de fornøyde? Var det bra der?

Ja, de likte seg veldig godt. Det var en jentegjeng som reiste ned, og de festet en del i tillegg til shopping.

Ifølge dem hadde det vært en kjempekul ferie. :-)

Mer vet jeg dessverre ikke om å feriere der, siden jeg ikke har vært der selv. Bare at det var veldig billige klær og vesker osv der. :-)

Gjest spiolina
Skrevet

Bulgaria er vel det "værste" landet jeg har feriert i, og maten hadde svært mye av skylden for det. Maten er jo ikke god..Og kan ikke sammenlignes med alt det deilige man får i Tyrkia .....

Ok, da vet jeg det. Da blir det neppe Bulgaria. Maten er viktig. Hadde det vært opp til meg hadde det blitt Tyrkia, men venninna mi synes tyrkerene blir for slitsomme :-/

Skrevet

Jeg vet bare hva de jeg kjenner har sagt - kylling og pølser, kylling og pølser,kylling og pølser,kylling og pølser, . men billig var det jo.

Men jeg nekter å tro at bulgarerne selv spiser bare kylling og pølser, så jeg hadde tatt sjansen -i alle fall i stedt for Tyrkia - det er sikkert.

Les litt om Bulgaria på nettet da vel!

http://www.startour.no/Resorts/travel.aspx?id=16700&cat=2|176&entry=30&dest=0&city=0&type=&hotel=0

Bare 0,6 %muslimer der...i motsetning til Tyrkia hvor det er 99% - jeg mener, i disse "vi hater Norge-tider"

Tyrkia: http://www.startour.no/Resorts/travel.aspx?id=16700&cat=2|176&entry=36&dest=0&city=0&type=&hotel=0

serendipity
Skrevet

Ok, da vet jeg det. Da blir det neppe Bulgaria. Maten er viktig. Hadde det vært opp til meg hadde det blitt Tyrkia, men venninna mi synes tyrkerene blir for slitsomme :-/

Mitt inntrykker at om man selv smiler og er blid og høflig er de det tilbake.Og etter min mening er det ingenting som slår det tyrkiske kjøkkenet iallefall.. (det italienske er tett oppunder, men ikke like godt)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har ikke vært der selv men kjenner mange som har vært der. Og det er enstemmig, alle har kun hatt negativt å si om Bulgaria, og alle har sagt "never again".

Jeg tror jeg ville valgt et annet sted. Men såklart, det kan jo hende at de jeg kjenner har vært spesielt uheldig.

Gjest Sunny beach
Skrevet

Jeg har vært i bulgaria, sunny beach.Det er noen år siden nå. Det finnes hoteller i alle klasser, og de dårligste er rett og slett dårlige! Så vet ikke om jeg hadde turt å ta uspesifisert restplass hit. Selv bodde jeg bra, for billig penge.

Vi opplevde ikke noe dårlig mat, mye godt derimot. Det var hyggelige mennesker, nydelig vær, nydelig strand og en veldig fin ferie på alle måter!

Skrevet

Jeg har bare vært i hovedstaden Sofia, der var det FANATSTISK mat (i alle fall om man gikk på de gode restaurantene, som var utrolig billig sammenliknet med Vest-Europa). Bra shopping og mange vestlige butikker. Jeg likte byen, men vet ikke hvordan det er ved Svartehavet.

Gjest Personifica
Skrevet

Ja, de likte seg veldig godt. Det var en jentegjeng som reiste ned, og de festet en del i tillegg til shopping.

Ifølge dem hadde det vært en kjempekul ferie. :-)

Mer vet jeg dessverre ikke om å feriere der, siden jeg ikke har vært der selv. Bare at det var veldig billige klær og vesker osv der. :-)

Var i Bulgaria i fjor.Det var så billig at det var gøy. Maten var helt ok, men kjæresten min ble matforgiftet og lå i 3 døgn. Hygienemessig var vi skeptiske. Mye løskatter og løshunder, gjerne snokende rundt på restaurantene. Så vi spiste en del på hotellet.

De er vel ikke så serviceminded i Bulgaria som vi er vant til. Og standaren på det meste er heller ikke så god.

Men bare man er klar over dette kan man få en helt ok ferie. Jeg syntes det var spennende å se "restene" av kommunismen.

Har vært der en gang, vet ikke om jeg drar tilbake. Men ok å ha vært der.

Tips: velg det beste hotellet du kan oppdrive.

Skrevet

Vi var i Balchik i fjor. Et sjarmerende liten landsby, eller som jeg ville ha beskrevet det: et veikryss. Elendig mat, vi fant ingen steder med ok mat. Sure og arrogante mennesker. Vi hadde betalt ekstra for et bra hotell, så leiligheten var fin. Folkene som jobbet på hotellet var hyggelige.

Alt i alt: aldri mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...