Gå til innhold

Må bygge nytt nettverk, men hvor begynner jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest soalone
Skrevet

Hadde aldri trodd at jeg skulle være uten nettverk da jeg fikk barn, det er jeg nå. Min mann og jeg er ganske alene i verden sammen med vår lille sønn. Svigerforeldrene er syke, det hele er blitt helt tragisk og familieforholdene til min mann er blitt splittet, søsknene hans har brutt helt sammen pga foreldrene. Nå er min far også blitt syk. Han har fått kreft. Vondt å se mine alltid blide og positive foreldre miste gløden. Min nære og kjære søster med familie er flyttet bort til en annen kant av landet. Venner har flyttet og vi står jaggu meg nesten helt alene i verden.

På tide å bygge nytt nettverk!!!

Å bygge nettverk er ikke akkurat gjort på en dag. Først må vi finne menneskene og så må vi bygge opp et forhold til disse og for å få et nært og godt forhold til dem og det krever masse tid og samvær...

Hvor i all verden skal vi begynne?

Heeelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er sønnen deres? Kanskje dere kan oppsøke miljøer der det er par med barn på deres alder? F.eks. familiekor, lekegrupper, eller noe i den dur? Vet ikke helt hva som eksisterer der dere bor, men undersøk mulighetene for slike ting. Om dere ønsker seperate kontakter og, kan dere jo melde dere på kurs av diverse sorter. Der treffer man gjerne nye folk, og kurset vil jo tilsi at dere har noe til felles. Ellers så er nettet et fint sted. F.eks. blink (på dagbladet).

Skrevet

Gjennom barnet, og dets venner? I barnehagen? Gjennom et kurs eller en fritidsaktivitet av noe slag? Et lokallag av noe som interesserer dere (Røde Kors osv), hvis dere har lyst og overskudd til slikt?

Eller be sammen de nærmeste naboene til grilling i hagen deres (hvis dere bor sånn til at dere har hage).

Som du sier, det er ikke gjort på en dag, men plutselig møter dere noen dere finner tonen ekstra godt med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...