new_babe Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Rødmingen min har blitt veldig ikke i det siste... bare noen stiller meg et spørsmål nesten, så rødmer jeg.. det var ikke sånn før. Traff en gammel kamerat på biblioteket her om dagen, og jeg kunne bare føle at det begynte å brenne i ansiktet. Måtte avslutte samtalen lenge før fordi det ble så flaut. Jeg vet jo at jeg rødmer mer fordi jeg tenker på det hele tiden. Men det er vanskelig å bare si "nei, nå må jeg slutte med dette tullet." tro meg, jeg har prøvd. For eksempel, rett før jeg skal i kantinen kan jeg kjenne at kroppen blir "nervøs"... uansett hvor mye jeg forsøker å slappe av. Det er ofte jeg ungår å snakke med noen fordi jeg "vet" at jeg kommer ti l å rødme. er det noen med samme problem, eller som har kommet over det? Hjelp, please:) 0 Siter
Gjest rødmer Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Hei Huff, dette er ikke noe gøy. Jeg hadde det sånn før. Rødmet for alt mulig. Uansett hva det var, så rødmet jeg. Og hvis noen kommenterte det, ble det hele enda verre. Men av en eller annen grunn har det blitt mye bedre nå. Vet ikke helt hva som har skjedd, men har nok fått litt bedre selvtillit og har litt mer tro på meg selv. Jeg prøver alltid å tenke "det her er jo ingenting å være flau over, ta deg sammen!!" -og da gikk det faktisk som regel greit:o) Er fullstendig klar over at dette er vanskelig, og ikke minst utrolig slitsomt.. Det går nok over, skal du se:o) Tror du bare skal fortsette med det du gjør, alstå å prøve å ikke tenke på det. Du er i hvert fall ikke alene om dette problemet. Det finnes en egen forening eller lignene som er til for de som rødmer. Forening rød(?) tror jeg den heter. Søk på internett etter hjemmesiden, der tror jeg du kan finne mange gode tips! Og i verste fall så kan man ta en liten operasjon som fører til mindre rødming. Men det går nok bra, skal du se=) Lykke til:o) 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Det finnes faktisk sminke som dekker over rødming. Med litt foundation og pudder på, så synes det ikke så godt. Spør på parfymeri! 0 Siter
new_babe Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Hei Huff, dette er ikke noe gøy. Jeg hadde det sånn før. Rødmet for alt mulig. Uansett hva det var, så rødmet jeg. Og hvis noen kommenterte det, ble det hele enda verre. Men av en eller annen grunn har det blitt mye bedre nå. Vet ikke helt hva som har skjedd, men har nok fått litt bedre selvtillit og har litt mer tro på meg selv. Jeg prøver alltid å tenke "det her er jo ingenting å være flau over, ta deg sammen!!" -og da gikk det faktisk som regel greit:o) Er fullstendig klar over at dette er vanskelig, og ikke minst utrolig slitsomt.. Det går nok over, skal du se:o) Tror du bare skal fortsette med det du gjør, alstå å prøve å ikke tenke på det. Du er i hvert fall ikke alene om dette problemet. Det finnes en egen forening eller lignene som er til for de som rødmer. Forening rød(?) tror jeg den heter. Søk på internett etter hjemmesiden, der tror jeg du kan finne mange gode tips! Og i verste fall så kan man ta en liten operasjon som fører til mindre rødming. Men det går nok bra, skal du se=) Lykke til:o) Tusen takk for svar. Har aldri hørt om forening rød, så jeg får søke på det. Det er jo flott at du har kommet over rødmingen, det er det verste som finnes. Selv om jeg sier til meg selv "ta deg sammen," så funker ikke det. Det er som om kroppen allerede har bestemt seg for at jeg skal rødme... du vet sikkert hva jeg mener. Jeg skulle takke en venninne for en kake idag morges i kantinen, og til og med da rødmet jeg... så jeg fikk ikke takket ordentlig. Det er også noen mennesker jeg rødmer mer foran enn andre.. men når vi er i store samlinger spiller det ingen rolle hvem det er... rødmer uansett:( Jeg har hørt om denne operasjonen, men den er visst veldig dyr har jeg hørt. Vet du hva den koster? 0 Siter
new_babe Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Det finnes faktisk sminke som dekker over rødming. Med litt foundation og pudder på, så synes det ikke så godt. Spør på parfymeri! Tror ikke det funker - jeg blir knall rød. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Tror ikke det funker - jeg blir knall rød. Spør på et parfymeri i alle fall. Og hvis man er blek, så synes rødming bedre. Får man en sommerbrun farge, så blir det ikke fullt så synlig. 0 Siter
new_babe Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Spør på et parfymeri i alle fall. Og hvis man er blek, så synes rødming bedre. Får man en sommerbrun farge, så blir det ikke fullt så synlig. det er bare synd at jeg aldri blir brun.. snufs 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 det er bare synd at jeg aldri blir brun.. snufs Jeg leste et innlegg om rødming for ikke så lenge siden. Nå fant jeg det igjen: http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F5%2F743.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D3085457&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D3085721 0 Siter
new_babe Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Jeg leste et innlegg om rødming for ikke så lenge siden. Nå fant jeg det igjen: http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F5%2F743.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D3085457&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D3085721 tusen takk for linken. Skal ta en titt på dette produktet. Men det må vel være nesten som tykk maling om det skal dekke all rødming... haha! 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 tusen takk for linken. Skal ta en titt på dette produktet. Men det må vel være nesten som tykk maling om det skal dekke all rødming... haha! He he, jeg vet ikke. Har ikke prøvd det selv. Men det er kanskje verdt et forsøk, hvis rødmingen er et stort problem for deg? 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Det kan være at du kan få medisiner (betablokkere fx) av legen. Du kan jo spørre om du får prøve det ut, hvis du vil da. 0 Siter
new_babe Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Det kan være at du kan få medisiner (betablokkere fx) av legen. Du kan jo spørre om du får prøve det ut, hvis du vil da. takk. jeg kan jo tenke på det.. når rødmingen er på det verste er man villig til å gjøre hva som helst:) 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 takk. jeg kan jo tenke på det.. når rødmingen er på det verste er man villig til å gjøre hva som helst:) Ja, jeg vet det kan være ille, jeg ble sånn av Reductil. Måtte bare slutte på de, jeg orket ikke ha det sånn. 0 Siter
Gjest rødmer Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Vet akkurat hva du mener, at kroppen har "bestemt" seg for å rødme. Når man går inn i et rom, så vet man på forhånd at nå kommer jeg til å rødme, og da blir jo alt håpløst.. Jeg har forresten prøvd diverse sminke som skal dekke over rødming, men det hjalp absolutt ikke. Jeg blir også knall rød, og har blek hud.. Kanskje sminke hjelper litt for noen.. Jeg vet desverre ikke hva denne operasjonen koster, men som du sier, så er det nok ikke akkurat billig. Men som sagt så tror jeg virkelig du kommer over det etter hvert. De fleste gjør det:o) 0 Siter
new_babe Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 He he, jeg vet ikke. Har ikke prøvd det selv. Men det er kanskje verdt et forsøk, hvis rødmingen er et stort problem for deg? ja, jeg får kjøpe den på flyplassen tenker jeg... da er den vel litt blligere også. takk for hjelpen 0 Siter
new_babe Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Vet akkurat hva du mener, at kroppen har "bestemt" seg for å rødme. Når man går inn i et rom, så vet man på forhånd at nå kommer jeg til å rødme, og da blir jo alt håpløst.. Jeg har forresten prøvd diverse sminke som skal dekke over rødming, men det hjalp absolutt ikke. Jeg blir også knall rød, og har blek hud.. Kanskje sminke hjelper litt for noen.. Jeg vet desverre ikke hva denne operasjonen koster, men som du sier, så er det nok ikke akkurat billig. Men som sagt så tror jeg virkelig du kommer over det etter hvert. De fleste gjør det:o) Har du prøvd shiseido control color? Har sjekket litt på nettet, og den skal visst være bra. 0 Siter
Gjest rødmer Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Nå googlet jeg litt, og fant ut at operasjonen koster rundt 30 000 kr, og gir mye mindre rødming i 90% av tilfellene.. Men operasjon er vel kanskje ikke beste løsning uansett? Lær å leve med det, så går det seg til! 0 Siter
new_babe Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Nå googlet jeg litt, og fant ut at operasjonen koster rundt 30 000 kr, og gir mye mindre rødming i 90% av tilfellene.. Men operasjon er vel kanskje ikke beste løsning uansett? Lær å leve med det, så går det seg til! skal ihvertfall prøve en del andre alternativer før jeg punger ut 30 000, med 10% sjanse for at det mislykkes. lol. skal ihvertfall prøve shiseido control color, så får vi håpe at det virker. Takk for info! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.