Gå til innhold

Bivirkning av Efexor. Hvor lenge...?


Gjest unipolar

Anbefalte innlegg

Gjest unipolar

Etter vel en uke etter å ha økt dosen på Efexor (vel, jeg doseøkte Remeron også, men tror Efexor er syndebukken) merker jeg bivirkninger som jeg ikke orker i lengden.

Merket svak, men veldig svak bedring av depresjonen før jeg økte dosen, ingen forskjell på depresjonsgrad nå og like før dosen ble økt.

Vil disse bivirkningene avta eller er de trolig kommet for å bli når de kom først en uke etter doseøkning?

Hvor lenge bør man vente å se hvis man skal prøve å være smart til tross for ubehaget som bivirkningen medfører?

Det ble avtalt da jeg økte dosen at jeg kunne trappe ned igjen hvis denne bivirkningen skulle komme i den grad at evt. effekt ikke er verd det. Ingen effekt er verd dette. Blir det sett på som ok å bare gjøre det, eller er holdningen at man bør ta det opp med behandler først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke bivirkninger har du.

Jeg tålte hverken Remeron eller Efexor ble veldig dårlig

og til slutt sengeliggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Ka jeg spørre deg hva du økte fra? Og hvor lenge du hadde gått på den forrige dosen din?

Og hva er bivirkningene som er verst nå en uke etter opptrapping?

Har selv gått på efexor.

VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unipolar

Hvilke bivirkninger har du.

Jeg tålte hverken Remeron eller Efexor ble veldig dårlig

og til slutt sengeliggende.

Munntørrhet, jeg blir skjelven og det forsterker symptomene på min ts.

Jeg er mye mindre sengeliggende nå enn før.

Hvordan dårlig ble du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unipolar

Ka jeg spørre deg hva du økte fra? Og hvor lenge du hadde gått på den forrige dosen din?

Og hva er bivirkningene som er verst nå en uke etter opptrapping?

Har selv gått på efexor.

VH

Økte fra 150 mg. til 225 mg. Hadde da brukt 150 mg. i ca to måneder.

Verste bivirkningen er mer tics.

(Tics er nok ikke noen vanlig bivirkning av antidepressive midler, men jeg har tics i utgangspunktet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Økte fra 150 mg. til 225 mg. Hadde da brukt 150 mg. i ca to måneder.

Verste bivirkningen er mer tics.

(Tics er nok ikke noen vanlig bivirkning av antidepressive midler, men jeg har tics i utgangspunktet).

Kanskje er 225 mg en litt for høy dose for deg på efexor. Selv fungerte jeg godt på 150 mg, men fikk økte bivirkninger på 225 mg, og gikk ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Munntørrhet, jeg blir skjelven og det forsterker symptomene på min ts.

Jeg er mye mindre sengeliggende nå enn før.

Hvordan dårlig ble du?

hei.

Jeg fikk også munntørrehet,ekkel smak i munnen skjelven er jeg alltid så det vet jeg ikke :)

Jeg var kvalm,økt angst,kraftløs,gråt mye og ingen matlyst,ble liksom svakere for hver dag og til slutt ble jeg bare liggende på sofaen,måtte ha stol i dusjen for jeg orket ikke stå.

Følte på en måte at jeg var forgiftet av medisinen.

Fikk også kribling i bena som gjorde det vanskelig og sove.

Har hatt dette på flere AD og cipralex er det eneste jeg hittil har tålt.

Ta det opp med legen hvis du har mere bivirkning enn virkning er det jo ikke rett for deg,

kommer også an på hvor lenge du har brukt medisinen.

Håper du blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unipolar

Kanskje er 225 mg en litt for høy dose for deg på efexor. Selv fungerte jeg godt på 150 mg, men fikk økte bivirkninger på 225 mg, og gikk ned igjen.

Tja..., nå var det en grunn til at dosen ble økt..

Men det går seg vel til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Tja..., nå var det en grunn til at dosen ble økt..

Men det går seg vel til

Jeg skjønner at det hadde sin grunn, og det kan godt då seg til. Håper det for din skyld.

Av og til trenger kroppen litt tid, noen ganger enda litt mer tid. En del av oss seponerer sikkert litt vel raskt i enkelte tilfeller, og venter for kort tid for å se om det kunne gått seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...