Gå til innhold

Vasking av overmadrass

Anbefalte innlegg

Gjest Vidar Vaskebjørn
Skrevet

Har en overmadrass(IKEA) som trenger en vask. Ser at den kan vaskes, men det fremkommer ikke om det kun er trekket som kan vaskes, eller om man kan kaste hele greia i maskinen. Det er glidelås rundt hele, og skumgummi inne i overmadrassen.

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Sofies mamma
Skrevet

Den vi har fra IKEA kan vaskes på 60 grader. Madrassen også. Men jeg vet ikke om jeg hadde gjort det, høres litt heftig ut.

Skrevet

Men får du virkelig plass til hele sullamitten i vaskemaskina?

Skrevet

Hvis det er tykt skum vil det vel ta år og dag før det tørker igjen. I tillegg blir det sikkert en kraftig jobb for vaskemaskina, ihvertfall om madrassen er stor.

Vi har en tykk overmadrass på dobbeltsenga. Der tar vi av trekket og renser/vasker det uten innmat. Det er imidlertid et ørlite h******e å få madrassen tilbake på plass etterpå. På barnesengene har vi syltynne IKEA-overmadrasser. Der vasker jeg hele greia i maskinen.

Gjest Vidar Vaskebjørn
Skrevet

Men får du virkelig plass til hele sullamitten i vaskemaskina?

Har tilgang til fellesvaskeri med en stor vaskemaskin, så det er ikke noe problem.

Skrevet

Har tilgang til fellesvaskeri med en stor vaskemaskin, så det er ikke noe problem.

Ok. Enn om du ringer IKEA i morra og hører?

Skrevet

Jeg banket vår ute i sola i dag - UGH -men nå lukter det herlig og rent.

Jeg hadde ikke turt -for jeg hadde aldri fått på trekket igjen -. hehe

Skrevet

Jeg leverte den til et vaskeri, og de vasket og tørket hele greia. Det er en 180 x 200 overmadrass, gikk helt greit! Kostet meg 70 kr!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...