uptowngirl1365380300 Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Jeg lurer på hva slags skjemaer som skal leveres prestekontoret/menighetskontoret når man skal gifte seg. fødselsattest, forlovererklæringer og erklæring fra oss som brudepar? Dette er alt? Og hvor lenge på forhånd bør disse leveres? Og hva med navneendringsskjemaet? Det sendes folkeregisteret før man gifter seg, så navnet begynner å gjelde fra bryllupsdatoen eller? Men jeg stussa litt på det navneendringsskjemaet, for der sto det at man skulle sende med vigselsattest, og det får man jo ikke før man er gift... Hmm... Sikkert noen av dere som har erfaring 0 Siter
citygirl Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 http://www.kirken.no/Moteplasser/vigsel.cfm Her står det om alle skjemaene. Navneendringen tror jeg man ordner i etterkant av bryllupet. Gratulerer og lykke til! 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Navneendringsskjemaet må du jo vente med til du har fått vigselsattesten ja. Tror du har rett ifbm. de andre skjemaene til prestekontoret. Du kan jo se på www.kirken.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.