Gå til innhold

#¤%%" nabo!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

7

• ShitDiddelyDo

5

• flisa

3

• Aryane

2

Gjest Persille
Skrevet

Bare for å strø salt i såret - så kan du jo si til henne at mobiltelefoner kan også avlyttes :)

Er det ikke litt underholdende dag?

Vi har ALT for snille og greie naboer til at det er noe action her i feltet.. Synd:(

Åh, du kan få bytte med meg ANY DAY! Dette er over grensen for moro, nå er det bare slitsomt...

Skrevet

Hvis alle naboene dine er spenna gærne, så tror jeg at du burde seg deg i speilet, hehe.

Det var bare et forsøk på å få en dialog her. Mine naboer er greie, og de fleste tidligere har vært det. De som ikke er det, de driter jeg i. De skjønner leksa når jeg hilser overdrevent og ironisk. Et par av dem var redd meg. Men det var bare bra.

Jeg har et lynne som får konflikter til å prelle av. Jeg legger ikke så mye følelser i ting. Smekker problemet på stedet, og ferdig.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er det som er litt rart, hun har ikke inntekt...

Og jeg har prøvd å si det, men alt jeg sier er jo ondsinnet og utspekulert, jeg er en del av mafiaen, det må du ikke glemme...

"LOL"

Det høres ut som hun burde være innlagt.

Gjest sandex
Skrevet

Åh, du kan få bytte med meg ANY DAY! Dette er over grensen for moro, nå er det bare slitsomt...

OK - jeg forstår det :) i mangel på action i vårt nabolag, så kunne det nok vært gøy en liten stund, men ikke over lang tid, tenker jeg ...

Gjest Vant jeg?
Skrevet

En varm dag hadde jeg satt verandadøra åpent mens jeg hengte opp klær. Da jeg kom tilbake sto naboen midt på gulvet med en flaske vin og ei flaska wiskey i hendene i fra mitt barskap.

Jeg måtte jo skjønne at viss jeg drakk slikt ville jeg bli påvirket av djevelen.

Så gikk han ut og helte dem ut alkholen på bakken.

Mens jeg sto målløs å så på.

Samme helga laget jeg til en stor hagefest med alkohol og musikk... Han flytte ikke lenge etterpå. om det var fordi jeg var blitt påvirket av djevelen veit jeg ikke, men de som bor der nå inviterer ofte på vin kvelder...:)

Skrevet

Jeg gikk på skole sammen med en godt voksen dame av den typen en gang! Hun påsto hardnakket og dønn alvorlig at naboen hadde satt forgiftet majones i kjøleskapet hennes for å forgifte henne og sønnen... Jadda.

At hun hadde "allergi" mot alt og måtte elte brød med gummihansker og ikke kunne stå nær en murvegg var bare noen av de små tingene ved dette mennesket...

Akkurat det med å måtte elte brød med hansker kan være sant. Jeg kjenner ei som har en sjelden form for mel-allergi. Hun tåler ikke hudkontakt med mel, til tross for at hun tåler å spise brød og annet bakverk.

Skrevet

Tenk på at hvis alle sier at naboene er gærne, hvor stor sjanse er det for at du også er det?

"Det er de andre som er gale, ikke jeg!" sier alle de innelåste pasientene.

:-)

Skrevet

Jeg har lest hele tråden, og fått god underholdning.

Men om underholdningsverdien i det virkelige livet er like god, er jeg ikke sikker på.

Hun må nødvendigvis være klin, hoppende gal.

Men si meg, hvordan får hun en seriøs (???) advokat til å gå med på å skrive brev? Vedkommende advokat ler vel hele veien til banken. Men egentlig er det stygt gjort av advokaten å sko seg på et sykt menneske på den måten.

Skrevet

Tenk på at hvis alle sier at naboene er gærne, hvor stor sjanse er det for at du også er det?

Hvis man stadig har konflikter gående bør man nok sette seg ned og tenke litt etter, ja.

Noen ganger, jeg sier bare _noen ganger_ altså, er det ikke alle de andre som er gale;-)

Skrevet

Hvis man stadig har konflikter gående bør man nok sette seg ned og tenke litt etter, ja.

Noen ganger, jeg sier bare _noen ganger_ altså, er det ikke alle de andre som er gale;-)

I alle konsflikter bør en selv ta en runde på om f eks "er dette hevn?" "er jeg veldig sint nå?" "hvorfor er jeg sint?".

Hvem som starter det hele er egentlig ikke så interessant som det kan virke.

Et råd kan være å snu ryggen til og vente et par dager. Slå av telefonen og gjemme seg til alle får tenkt.

En utenforstående kan bringe det hele under kontroll ofte, fordi de kan påpeke absurditeter og foreslå løsninger partene ikke ser.

En bekjent sendte minsteungen bort til den sinte naboen naboen med et nybakt kakestykke. Uten et ord. Det funka.

Gjest har naboer jeg også
Skrevet

Jeg tror nok at du er en part i dette slik du bærer deg.

Skrevet

I alle konsflikter bør en selv ta en runde på om f eks "er dette hevn?" "er jeg veldig sint nå?" "hvorfor er jeg sint?".

Hvem som starter det hele er egentlig ikke så interessant som det kan virke.

Et råd kan være å snu ryggen til og vente et par dager. Slå av telefonen og gjemme seg til alle får tenkt.

En utenforstående kan bringe det hele under kontroll ofte, fordi de kan påpeke absurditeter og foreslå løsninger partene ikke ser.

En bekjent sendte minsteungen bort til den sinte naboen naboen med et nybakt kakestykke. Uten et ord. Det funka.

Gode råd det, men noen ganger _er_ jo folk gærne, da. Det bør man vite rimelig sikkert før man sender småungene over med kake:-)

Skrevet

Gode råd det, men noen ganger _er_ jo folk gærne, da. Det bør man vite rimelig sikkert før man sender småungene over med kake:-)

Selvsagt finnes kverulanter, og 10% av oss har forstyrrelser i vår psyke.

Så alt må vurderes.

Har naboen kommet løpende med øks og hogger i døra di, så ringer du politiet.

Men er nabokjerringa bare grinete i dag og PMS-plaget, så er det noe annet.

Skrevet

Akkurat det med å måtte elte brød med hansker kan være sant. Jeg kjenner ei som har en sjelden form for mel-allergi. Hun tåler ikke hudkontakt med mel, til tross for at hun tåler å spise brød og annet bakverk.

Joda, hadde det bare vært dette med melet så...

Skrevet

Joda, hadde det bare vært dette med melet så...

Joda, jeg skjønner at det var litt i meste laget. :)

petter smart
Skrevet

Ha ha :-)

Gjest Persille
Skrevet

Det var vel innlysende? Hadde jeg ikke vært det kunne jeg vel ikke skrevet innlegget?

Gjest Persille
Skrevet

Det er klart, men her handler det ikke om vanlig kranglevilje om at hekken er for høy - her må ALT krangles om.

F.eks har jeg bestukket Plan og bygg for å måle opp tomten vår større enn den er, slik at det blir mindre fordelaktig for henne.

Jeg har konspirert med staten for å få avlyttet telefonen hennes.

Legene på sykehuset hun lå etter bilulykken har konspirert med staten for å hindre henne fra erstatningen hun har krav på.

Staten Norge er ute etter henne fordi hun er synsk.

Kattene hennes må luftes i bånd fordi de kan bli spist av slanger.

I det hele tatt...

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har lest hele tråden, og fått god underholdning.

Men om underholdningsverdien i det virkelige livet er like god, er jeg ikke sikker på.

Hun må nødvendigvis være klin, hoppende gal.

Men si meg, hvordan får hun en seriøs (???) advokat til å gå med på å skrive brev? Vedkommende advokat ler vel hele veien til banken. Men egentlig er det stygt gjort av advokaten å sko seg på et sykt menneske på den måten.

Det er nok en grunn til at hun bytter advokat to ganger i året.

Hun kan fremstå som seriøs, og om du tenker deg en godt voksen dame som kommer til en advokat for forteller at hun blir trakassert av naboen, og forteller om alt jeg har gjort (bygget hus, gjerde, startet barnehage, to til og med) - så kan det hele høres ganske plausibelt ut.

Og hun klarer å holde på den historien en stund, så sender advokatene brev til oss og ber om redegjørelse før stevning - og så får de det. Da ser de jo at alt er lovlig, forseggjort og korrekt.

Når de så sier til henne at hun ikke har en sak fordi alt er lovlig, og da har hun lite å fare med, så begynner det å balle på seg...

F.eks godkjente hun nabovarselet til første barnehagen, men etterpå fikk jeg brev fra advokaten at jeg hadde krysset av for godkjenningen etter at hun hadde signer, og dermed lurt henne.

Det sendte han til PBE også, hvorpå jeg svarte at nok var nok, og hørte jeg en slik påstand fra henne til (det var i en rekke av mange) så kom jeg til å anmelde henne for injurier. Videre forklarte jeg saken, og jeg hørte aldri noe mer fra advokaten. Og sånn er det hele tiden.

I dag har hun hatt to forskjellige oppmålingsfirmaer her, begge har målt likt som meg, og likt som PBE, men likevel har vi bestukket dem....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...