Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, jeg er blitt arbeidsløs å sitter nå å fyller ut søknad om dagpenger. På det ene spm om jeg er villig til å ta arbeid over hele landet, må man svare ja eller nei.Visst jeg svarer nei, kan jeg visst miste retten til dagpenger, men hva gjør jeg når jeg har en mann som er psykisk syk og har tre barn i alderen 12-5 år, der eldste er innunder bup. Jeg kan kan ikke rive opp en familie p.g.a aetat. Hjelp meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedregelen er at du ikke kan si nei til arbeid hvor som helst i Norge. De kan sikkert gjøre unntak ved situasjoner som din.

Legg ved fyldig dokumentasjon på syk mann og forsørgeransvar barn, og forklar hvorfor du ikke kan jobbe hvor som helst, håper det ordner seg!

:-)

Gjest X-arbeidssøkende
Skrevet

Jeg sto registrert og leverte meldekort til Aetat i nesten to år, og fikk vel i løpet av de to årene tre telefoner fra Aetat med spørsmål om de kunne sende cv`n min til mulige arbeidsgivere. Noe jobb klarte de aldri og formidle til meg i løpet av den perioden, og vikaritene samt den faste jobben jeg har nå har jeg ordnet meg selv.

Tror du trygt kan krysse av uten at det kommer til å spille noen stor rolle.

Gjest yeah man
Skrevet

du må nok krysse av på at du kan ta jobb hvor som helst. Jeg tviler på at du vil få jobbtilbud i alta hvis du bor i oslo , og ihvertfall ikke når situasjonen din er slik den er. Jeg mener du bør forklare det problemet til din saksbehandler han vil sikkert skjønne det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...