trollmor3 Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Hjelp, jeg er blitt arbeidsløs å sitter nå å fyller ut søknad om dagpenger. På det ene spm om jeg er villig til å ta arbeid over hele landet, må man svare ja eller nei.Visst jeg svarer nei, kan jeg visst miste retten til dagpenger, men hva gjør jeg når jeg har en mann som er psykisk syk og har tre barn i alderen 12-5 år, der eldste er innunder bup. Jeg kan kan ikke rive opp en familie p.g.a aetat. Hjelp meg. 0 Siter
citygirl Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Hovedregelen er at du ikke kan si nei til arbeid hvor som helst i Norge. De kan sikkert gjøre unntak ved situasjoner som din. Legg ved fyldig dokumentasjon på syk mann og forsørgeransvar barn, og forklar hvorfor du ikke kan jobbe hvor som helst, håper det ordner seg! :-) 0 Siter
Gjest X-arbeidssøkende Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Jeg sto registrert og leverte meldekort til Aetat i nesten to år, og fikk vel i løpet av de to årene tre telefoner fra Aetat med spørsmål om de kunne sende cv`n min til mulige arbeidsgivere. Noe jobb klarte de aldri og formidle til meg i løpet av den perioden, og vikaritene samt den faste jobben jeg har nå har jeg ordnet meg selv. Tror du trygt kan krysse av uten at det kommer til å spille noen stor rolle. 0 Siter
Gjest yeah man Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 du må nok krysse av på at du kan ta jobb hvor som helst. Jeg tviler på at du vil få jobbtilbud i alta hvis du bor i oslo , og ihvertfall ikke når situasjonen din er slik den er. Jeg mener du bør forklare det problemet til din saksbehandler han vil sikkert skjønne det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.