Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg noen nye gode sko, og vil høre om noen har erfaring med disse:

http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____40826.aspx

eller noen andre sko som er gode til tur på grus- og asfaltunderlag.

Jeg er overvektig, og har en skade i begge knær, samt ankler som jeg har tråkket over en rekke ganger, så jeg trenger stødige sko med god demping.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dem, og bruker dem nesten hver dag. Går mye på både asfalt og grus, og de gir veldig god demping ved bruk på asfalt. Jeg er veldig fornøyd.

Skrevet

Jeg har dem, og bruker dem nesten hver dag. Går mye på både asfalt og grus, og de gir veldig god demping ved bruk på asfalt. Jeg er veldig fornøyd.

Du er sikker på at det er den modellen (Discovery)?

Jeg sitter og ser på asics-sider nå, og finner en annen modell som ligner (Odessey), men som også har gel i forfoten, og ikke bare i hælen.

Skrevet

Du er sikker på at det er den modellen (Discovery)?

Jeg sitter og ser på asics-sider nå, og finner en annen modell som ligner (Odessey), men som også har gel i forfoten, og ikke bare i hælen.

Er ikke 100% sikker på hva modellen heter. Den ligner i hvertfall, men min har bare gel bak.

Skrevet

Er ikke 100% sikker på hva modellen heter. Den ligner i hvertfall, men min har bare gel bak.

Da er det nok de samme som i linken, altså de jeg vurderer å kjøpe. De jeg har mest lyst til å kjøpe i alle fall. De er rimeligere enn de med gel både foran og bak, men jeg bør kanskje prøve begge på før jeg bestemmer meg.

Men bra at du er fornøyd med dem :-)

Jeg trenger virkelig noe bedre enn det jeg har av ulike typer sko, om jeg skal unngå mer belastning på knærne og anklene mine...

Skrevet

Da er det nok de samme som i linken, altså de jeg vurderer å kjøpe. De jeg har mest lyst til å kjøpe i alle fall. De er rimeligere enn de med gel både foran og bak, men jeg bør kanskje prøve begge på før jeg bestemmer meg.

Men bra at du er fornøyd med dem :-)

Jeg trenger virkelig noe bedre enn det jeg har av ulike typer sko, om jeg skal unngå mer belastning på knærne og anklene mine...

Jeg har ikke problemer med knær eller ankler, men tenkte kanskje det var greit å begynne å tenke forebygging etterhvert. Spesielt siden jeg går mye mer på asfalt nå etter at jeg flyttet fra "landet".

Skrevet

Jeg har ikke problemer med knær eller ankler, men tenkte kanskje det var greit å begynne å tenke forebygging etterhvert. Spesielt siden jeg går mye mer på asfalt nå etter at jeg flyttet fra "landet".

Ja, det er jo best å forebygge skader og vondter.

Det anbefales ikke i så måte å tryne når man er ute og sykler, og det på en så korka måte at man lander på alle fire og får skadet knærne kronisk... ;-)

Skrevet

Så billig! de vil jeg også ha.

Se bare de andre "walkingskoene" de har:

http://www.xxl.no/xxl_templates/produktlistingWide____36736.aspx

Kanskje Odyssey-varianten er bedre fordi den har gel i både hæl og forfot, og ikke bare hælen, som den Discovery har. Odyssey koster 700, så den er 300 dyrere enn Discovery.

Og på loplabbet.no så har de flere walking-sko (Asics og andre merker), men der ligger det på rundt tusenlappen. Ikke ille det heller, og kanskje verdt prisen...? Men med alle utgifter som står i kø... :-)

Skrevet

Se bare de andre "walkingskoene" de har:

http://www.xxl.no/xxl_templates/produktlistingWide____36736.aspx

Kanskje Odyssey-varianten er bedre fordi den har gel i både hæl og forfot, og ikke bare hælen, som den Discovery har. Odyssey koster 700, så den er 300 dyrere enn Discovery.

Og på loplabbet.no så har de flere walking-sko (Asics og andre merker), men der ligger det på rundt tusenlappen. Ikke ille det heller, og kanskje verdt prisen...? Men med alle utgifter som står i kø... :-)

Det kan jo være verdt det likevel -men akkurat nå har jeg kjøpt Eventyrsamlingen til Ivo Caprino på DVD - hehe

Skrevet

Det kan jo være verdt det likevel -men akkurat nå har jeg kjøpt Eventyrsamlingen til Ivo Caprino på DVD - hehe

Ja, det gjelder å prioritere ;-)

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøpe en modell som ligger såpass lavt i pris - særlig ikke når du har spesielt behov for god dempning. Når det gjelder "joggesko" så får man som regel mer dempning og stabilitet når man nærmer seg toppmodellene i kolleksjonen.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøpe en modell som ligger såpass lavt i pris - særlig ikke når du har spesielt behov for god dempning. Når det gjelder "joggesko" så får man som regel mer dempning og stabilitet når man nærmer seg toppmodellene i kolleksjonen.

Joda, jeg forstår også det.

For øvrig så kjøper jeg ikke joggesko (altså sko til løping), men sko til å gå i. Så jeg er inne på rett spor.

Men jeg får se hva jeg ender opp med.

Skrevet

Joda, jeg forstår også det.

For øvrig så kjøper jeg ikke joggesko (altså sko til løping), men sko til å gå i. Så jeg er inne på rett spor.

Men jeg får se hva jeg ender opp med.

Jeg skjønte at du planla å bruke dem til å gå i, men etter mange år med vond rygg så er jeg svæææært kresen på gå-tur skoene mine. Har god erfaring med asics forøvrig.

Skrevet

Jeg skjønte at du planla å bruke dem til å gå i, men etter mange år med vond rygg så er jeg svæææært kresen på gå-tur skoene mine. Har god erfaring med asics forøvrig.

Poenget mitt var bare at jeg vet at det er forskjell på gå- og løpesko, fordi teknikkene er forskjellige, og dermed belastningen på føttene likeså.

Så i den forstand har jeg siktet meg inn på riktig type sko.

Kontoen, nødvendige prioriteringer og øvrige utgifter i nærmeste framtid får avgjøre hvilke sko jeg ender opp med.

Skrevet

Poenget mitt var bare at jeg vet at det er forskjell på gå- og løpesko, fordi teknikkene er forskjellige, og dermed belastningen på føttene likeså.

Så i den forstand har jeg siktet meg inn på riktig type sko.

Kontoen, nødvendige prioriteringer og øvrige utgifter i nærmeste framtid får avgjøre hvilke sko jeg ender opp med.

Enig i at det er gå-kolleksjonen som kanskje er den beste for ditt formål:-)

Og fordelen med å kjøpe billige sko er selvfølgelig at det ikke er så stor krise om de ikke skulle være super-gode.

Jeg vil også gjerne ha nye sko!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...