Gå til innhold

Stillingsannonser

Anbefalte innlegg

Gjest uviten nå
Skrevet

Jeg søker på stillinger innen salg, men hva betyr:

Key Account Manager?

CRM?

DM?

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

"Key Account Manager?"

Nøkkelkontosjef.

Han som star seg av de ansattes nøkkelkontoer?

Skrevet

"Key Account Manager?"

Nøkkelkontosjef.

Han som star seg av de ansattes nøkkelkontoer?

En som tar seg av bedriftens nøkkelkunder, altså de viktigste kundene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

En som tar seg av bedriftens nøkkelkunder, altså de viktigste kundene.

Og nå som vi kunne hatt det litt moro her kommer du og ødelegger alt!

Skrevet

CRM er en s k TBF, en Tre Bokstavers Forkortelse.

DM er en Dobbelt Moralist.

Jo finere titler, jo lavere lønn. Ved å kalle en vaskekone for "Linoleumsterapeut" eller "Superintendent" kan lønna settes ned med 10%.

Skrevet

Og nå som vi kunne hatt det litt moro her kommer du og ødelegger alt!

Jeg vet nå ikke helt om jeg har fasiten, jeg heller. Er ikke så vant med sånne fine fine utenlandske tidler. Vet knapt hvilken tittel jeg selv har.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet nå ikke helt om jeg har fasiten, jeg heller. Er ikke så vant med sånne fine fine utenlandske tidler. Vet knapt hvilken tittel jeg selv har.

Jo, du har ganske sikkert rett. :)

Skrevet

CRM er kundeoppfølgingssystem(er). Det finnes mange forskjellige slike programmer.

DM er sannsynligvis Direkte Markedsføring.

Key account manager er en som tar seg av storkunder.

Ikke for å være ekkel, men er dette noe for deg når du ikke kan slike nøkkelbegreper innen salg?

Gjest heffalumpen
Skrevet

CRM er kundeoppfølgingssystem(er). Det finnes mange forskjellige slike programmer.

Ikke for å være ekkel, men er dette noe for deg når du ikke kan slike nøkkelbegreper innen salg?

Hallo, du er jo litt slem, da? Hun/han som spurte kan jo ha funnet disse begrepene innimellom andre begreper som vedkommende kjenner til.

Skrevet

Hallo, du er jo litt slem, da? Hun/han som spurte kan jo ha funnet disse begrepene innimellom andre begreper som vedkommende kjenner til.

Joda. Det kan nok virke som om jeg er litt slem og det er ikke meningen, men begreper som key account manager, DM og CRM er så sentrale innen salg i dag at jeg synes det litt rart at en som søker på stilligner innen salg ikke kjenner til dem.

Gjest uviten nå
Skrevet

Jeg går siste året på videregående, så det er kun en ekstrajobb jeg søker nå. Men når jeg leser stillingsannonser innen salg står det ofte slike begreper. Dette er ofte stillinger hvor jeg må ha mer utdannelse, men på noen står det at utdanning ikke er et krav, kun et ønske. Dessuten synes jeg det er greit vite hva jeg kan jobbe med hvis jeg vil gå feks NMH til neste år.

Takk for svar :)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Joda. Det kan nok virke som om jeg er litt slem og det er ikke meningen, men begreper som key account manager, DM og CRM er så sentrale innen salg i dag at jeg synes det litt rart at en som søker på stilligner innen salg ikke kjenner til dem.

Ok, Jeg er ingen selger, så jeg er heller ikke helt stø i de greiene.

petter smart
Skrevet

Det er vel ikke unormalt for de som ikke har jobbet i bransjen før?

Jeg måtte lære mange rare forkortelser og ord og uttrykk da jeg begynte å jobbe. Vi lærte lite eller ingenting av det på skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...