toci Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Er dol så avhengighetsskapende akkurat nå? Når jeg har 1600 sider pedagogikk å lese, og etter 400 sider fremdeles lurer på når jeg skal forstå hva dette faget egentlig er godt for?? AAAAAaaargh!!!!! Puh. Det var godt å få det ut. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Hihi. Kjenner til den der effekten, ja...! 0 Siter
Gjest blame Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Du er inne på grunnen selv I eksamenstider får jeg en helt utrolig trang til å spille Sims2, aldri er det spillet SÅ oppslukende som akkurat da.. Snodig! 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Tja, jeg har hørt at det er en fordel at fx lærere har pedagogikk i sin utdannelse, og gode pedagogiske evner... ;-) 0 Siter
toci Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Tja, jeg har hørt at det er en fordel at fx lærere har pedagogikk i sin utdannelse, og gode pedagogiske evner... ;-) Jada, jeg trodde jeg visste hva pedagogikk var før jeg begynte å lese. Jo mindre jeg leser, jo mindre forstår jeg. Men at vide hvad man ikke ved, er dog en slags allvidenhet, har jeg hørt. Skal ikke bli lærer forøvrig, og dette faget inngår i en rekke andre fag som til sammen skal gjøre meg til potet. 0 Siter
toci Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 ..leser for øvrig om konsentrasjonsvansker akkurat nå... ehe... 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Jada, jeg trodde jeg visste hva pedagogikk var før jeg begynte å lese. Jo mindre jeg leser, jo mindre forstår jeg. Men at vide hvad man ikke ved, er dog en slags allvidenhet, har jeg hørt. Skal ikke bli lærer forøvrig, og dette faget inngår i en rekke andre fag som til sammen skal gjøre meg til potet. "Jo mindre jeg leser, jo mindre forstår jeg." Akkurat det der har jeg hørt før ja. Men det med dol-avhengighet er skumle saker. Faller man først av "vannvogna" og snubler tilbake hit, så er det gjort, gjerne for mange måneder (og år) av gangen... Lenge siden jeg fant veien tilbake hit, og fryktelig vanskelig å slite seg løs... Hm, ble nysgjerrig på den potet-utdanningen din...? Trodde ikke man trengte utdanning for å bli potet, men da lærte jeg jo noe nytt i dag også ,-) Men du, nå MÅ du enten sove eller lese litt ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 ..leser for øvrig om konsentrasjonsvansker akkurat nå... ehe... Ironisk nok ;-) 0 Siter
toci Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 "Jo mindre jeg leser, jo mindre forstår jeg." Akkurat det der har jeg hørt før ja. Men det med dol-avhengighet er skumle saker. Faller man først av "vannvogna" og snubler tilbake hit, så er det gjort, gjerne for mange måneder (og år) av gangen... Lenge siden jeg fant veien tilbake hit, og fryktelig vanskelig å slite seg løs... Hm, ble nysgjerrig på den potet-utdanningen din...? Trodde ikke man trengte utdanning for å bli potet, men da lærte jeg jo noe nytt i dag også ,-) Men du, nå MÅ du enten sove eller lese litt ;-) Lese litt til, tror jeg. Det er det jeg innbiller meg at jeg gjør når jeg sitter her, forstår du.. ) Og ellers: det skulle stå "jo MER jeg leser, jo mindre forstår jeg...." Potetutdanningen min er innenfor helse- og sosialfagene. 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Lese litt til, tror jeg. Det er det jeg innbiller meg at jeg gjør når jeg sitter her, forstår du.. ) Og ellers: det skulle stå "jo MER jeg leser, jo mindre forstår jeg...." Potetutdanningen min er innenfor helse- og sosialfagene. Blir enten helse- og sosialfaglig eller pedagogisk på meg også, hvis jeg noensinne får ut finger'n og starter opp med den utdannelsen som jeg har fablet om så lenge... Men ikke i høst da, tidligst neste år. 0 Siter
toci Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Blir enten helse- og sosialfaglig eller pedagogisk på meg også, hvis jeg noensinne får ut finger'n og starter opp med den utdannelsen som jeg har fablet om så lenge... Men ikke i høst da, tidligst neste år. Jeg syntes det var kjempespennende med en utdanning som spenner så vidt som denne gjør, men jeg merker at jeg begynner å bli litt frustrert nå. Det handler ikke så mye om å kunne litt om alt, lenger. Nå føler jeg at det handler om å kunne fint lite om absolutt ingenting. Forvirret nå, men det nærmer seg eksamen og da er det lov. mener 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Jeg syntes det var kjempespennende med en utdanning som spenner så vidt som denne gjør, men jeg merker at jeg begynner å bli litt frustrert nå. Det handler ikke så mye om å kunne litt om alt, lenger. Nå føler jeg at det handler om å kunne fint lite om absolutt ingenting. Forvirret nå, men det nærmer seg eksamen og da er det lov. mener Helt klart. Du sier ikke konkret hvilken utdanning det er snakk om, men jeg har to ideer om hva det kan være. Du trenger ikke si noe altså, jeg er bare nysgjerrig av natur... hehe Hadde forresten ikke jeg deg på msn en gang i tida? (Rydder litt i lista fra tid til annen når det er folk jeg ikke har hatt kontakt med der på lenge, så...) 0 Siter
toci Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Helt klart. Du sier ikke konkret hvilken utdanning det er snakk om, men jeg har to ideer om hva det kan være. Du trenger ikke si noe altså, jeg er bare nysgjerrig av natur... hehe Hadde forresten ikke jeg deg på msn en gang i tida? (Rydder litt i lista fra tid til annen når det er folk jeg ikke har hatt kontakt med der på lenge, så...) vernepleier- det er det jeg blir en gang. Forhåpentligvis om ganske nøyaktig ett år fra nå. msn har jeg ikke brukt på mange år, men nå er jeg tilbake. Hvis du sender meg en mail på [email protected] så skal jeg legge deg til (det er ikke den adressen jeg bruker på msn, den vil jeg helst ikke oppgi her.. ) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Du er inne på grunnen selv I eksamenstider får jeg en helt utrolig trang til å spille Sims2, aldri er det spillet SÅ oppslukende som akkurat da.. Snodig! Det har aldri vært så rent i leiligheten min siden jeg begynte på skolen igjen 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Du er inne på grunnen selv I eksamenstider får jeg en helt utrolig trang til å spille Sims2, aldri er det spillet SÅ oppslukende som akkurat da.. Snodig! Det har aldri vært så rent i leiligheten min siden jeg begynte på skolen igjen 0 Siter
frosken Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Hvis du snakker om "generell pedagogikk" så er ikke det godt for noe som helst - nesten...*s* Men du får eksamenspapirer og kan elementer fra mange ulike teorier i etterkant. 0 Siter
Gjest liede Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Av samme grunn som av det er veldig viktig for meg å vaske vinduer og absolutt hele leiligheten akkurat nå som hjemmeeksamen skal leveres. :-( 0 Siter
org Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hm. Du sier noe. Jeg skulle egentlig sprenglest til eksamen... Har vært flink i dag, da. Hatt samtale om fordypningsoppgaven min, og snakket opp oppgaven en karakter! Fornøyd, jeg. 0 Siter
citygirl Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 En stund før jeg tok en avsluttende eksamen sa veilederen min: "Nå går du hjem og vasker huset ditt fra topp til tå inklusive vinduer, skjortestryking, gardinvask og sølvpuss. Så har du ikke den unnskyldninga for å ikke lese!" *lol* Det hjalp. Alt annet en fag frister når man må. Sånn er det bare;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.