Gå til innhold

Uteblomster tips, takk:o)

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Er så utrolig dårlig på dette... Dårlig råd har jeg og!

Kan jeg så frø i en sånn utekrukke? Hva er best å så nå, hva kommer kjappest opp og hva tåler denne kalde maien??

Hvor ofte skal man gi de næring? En gang i uken eller er det for mye??

Tar det lang tid før frø begynner å spire og gi farger på terrassen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for stemorsblomster!

De er billige, enkle å få til og fargerike. Passer i krukker og bed.

Gi de litt gjødsel ved hver vanning og plukk av avblomstrede knopper.

Skrevet

Gå for stemorsblomster!

De er billige, enkle å få til og fargerike. Passer i krukker og bed.

Gi de litt gjødsel ved hver vanning og plukk av avblomstrede knopper.

Stemorsblomster må du kjøpe ferdig og plante ut. Det er altfor sent å så stemor selv nå.

Hvis du ønsker å så noe selv, er det lurt å la potta stå inne om natta en stund framover. I motsatt fall tar det veldig lang tid før blomstene kommer. Småplantene har godt av å være ute i frisk luft, men ikke av å ha det altfor kaldt.

Blomsterjord som du kjøper i poser inneholder en del gjødsel i utgangspunktet. Jeg bruker å tilsette flytende gjødsel i tillegg utover sommeren.

Skrevet

Stemorsblomster må du kjøpe ferdig og plante ut. Det er altfor sent å så stemor selv nå.

Hvis du ønsker å så noe selv, er det lurt å la potta stå inne om natta en stund framover. I motsatt fall tar det veldig lang tid før blomstene kommer. Småplantene har godt av å være ute i frisk luft, men ikke av å ha det altfor kaldt.

Blomsterjord som du kjøper i poser inneholder en del gjødsel i utgangspunktet. Jeg bruker å tilsette flytende gjødsel i tillegg utover sommeren.

Jeg tenkte mer på de "ferdige" ja:o)

Sofies mamma
Skrevet

Plant "ferdige" stemor. Kjøpte akkurat 10 for 29,-. De er kjempefine og enkle å holde og blomsterfinn sier at de tåler kuldegrader.

Skrevet

Kjøp ferdige flittige liser! En mer flittig blomst skal du lete lenge etter! :-)

Skrevet

Kjøp ferdige flittige liser! En mer flittig blomst skal du lete lenge etter! :-)

Enig! Men de er blitt så innmari vanskelige å få tak i? Den "gamle" typen med lyse blader altså.

Skrevet

Enig! Men de er blitt så innmari vanskelige å få tak i? Den "gamle" typen med lyse blader altså.

Hmmmm visste ikke at det fantes en "gammel type", jeg! :-)

Men jeg fikk en åpenbaring om at flittig lise måtte være blomsten for meg etter at jeg så den brukt i alskens midtrabatter og bed i Frankrike OG jeg leste at den tåler alt fra full skgge til full sol OG at den heter impatiens på engelsk!! ;-)

Skrevet

Hmmmm visste ikke at det fantes en "gammel type", jeg! :-)

Men jeg fikk en åpenbaring om at flittig lise måtte være blomsten for meg etter at jeg så den brukt i alskens midtrabatter og bed i Frankrike OG jeg leste at den tåler alt fra full skgge til full sol OG at den heter impatiens på engelsk!! ;-)

Jeg vet egentlig ikke noe om det der med typene, men mange steder har de en variant med mørkere, litt "stivere" blader enn de som jeg vil ha.

Men jeg lyktes på lørdag. Jeg er helt enig i at det er en super blomst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...