Gå til innhold

Er det frekt å spørre om

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

jeg kan ta med tantebarnet mitt til den årige 17-mai lunsjen hos venner?

Min bror er alenefar og skal ha datteren sin for første gang alene 17.mai. Han pleier å la X-kona ta seg av barnet på 17.mai, men ikke i år visstnok.

Han er ikke noe glad i 17. mai og har ingen andre planer enn å tusle rundt i byen.

Jeg vil at hun skal være sammen med oss etter byturen og kunne gjerne tenkt meg å ta henne med, isteden for at de bare drar rett hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta med pappaen også?

Jeg synes du skal spørre, men du kjenner broren din best...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Kan du ikke ta med pappaen også?

Jeg synes du skal spørre, men du kjenner broren din best...

Jeg tror ikke broren min vil, men jeg er sikker på at han synes det er ok at jeg tar med datteren.

Skrevet

Frekt overfor broren din eller overfor vertskapet?

Jeg synes nesten aldri det er frekt å spørre på en hyggelig måte (og i rimelig tid i forveien slik at det er realistisk å få det til), så lenge man godtar svaret.

Skrevet

Ja, det ville vært helt naturlig!!!! Skulle bare mangle, hadde jeg sagt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Frekt overfor broren din eller overfor vertskapet?

Jeg synes nesten aldri det er frekt å spørre på en hyggelig måte (og i rimelig tid i forveien slik at det er realistisk å få det til), så lenge man godtar svaret.

Jeg tenkte på vertskapet.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja, det ville vært helt naturlig!!!! Skulle bare mangle, hadde jeg sagt.

Da stoler jeg på deg og spør om det er ok.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ikke frekt å spørre:-)

Takk, da gjør jeg det:)

Skrevet

Jeg tenkte på vertskapet.

Hvis det er et sånt typisk "åpent" arrangement hvor det også kommer andre barn, synes jeg godt du kan spørre. Hadde det vært trange forhold eller vertskapet hadde vært av den typen som lett blir oppstressa, hadde du vel ikke vurdert det uansett.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt å spørre vertsskapet om det, så lenge det er et barn du vil ha med. Det synes de sikkert bare er koselig.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hvis det er et sånt typisk "åpent" arrangement hvor det også kommer andre barn, synes jeg godt du kan spørre. Hadde det vært trange forhold eller vertskapet hadde vært av den typen som lett blir oppstressa, hadde du vel ikke vurdert det uansett.

Det kommer mange barn og alle har med hver sin rett til koldtbord eller en kake.

Skrevet

Da stoler jeg på deg og spør om det er ok.

Ja - hehe - hils fra meg og si at det er helt på sin plass - på barnas dag! :)

Gjest spør du
Skrevet

Bare spør, men jeg ville også spurt om broren din ville med.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja - hehe - hils fra meg og si at det er helt på sin plass - på barnas dag! :)

Ok, skal gjøre det:)

Skrevet

Det kommer mange barn og alle har med hver sin rett til koldtbord eller en kake.

Da hadde nok jeg tenkt i akkurat de samme baner som deg.

Gjest Persille
Skrevet

Nei, ikke frekt!

Men; siden det er sånn ta-med-greie, så hadde jeg tilbudt meg å ta med en ting til, myntet på barna (så kan heller vertskapet si at du ikke trenger). Da har du på en måte "kompansert" for den ekstra gjesten, selv om hun antagelig ikke utgjør noen forskjell, og vist god skikk :)

Men jeg henger meg på de andre, gjør en innsats for å overtale broren din, om ikke annet for datterens skyld.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, ikke frekt!

Men; siden det er sånn ta-med-greie, så hadde jeg tilbudt meg å ta med en ting til, myntet på barna (så kan heller vertskapet si at du ikke trenger). Da har du på en måte "kompansert" for den ekstra gjesten, selv om hun antagelig ikke utgjør noen forskjell, og vist god skikk :)

Men jeg henger meg på de andre, gjør en innsats for å overtale broren din, om ikke annet for datterens skyld.

Det var lurt. Jeg kan ta med en både kake og en ting til koldtbordet.

Broren min vil ikke. Jeg er helt sikker.

Men jeg har bestemt at han skal være sammen med oss i byen først:)

Skrevet

Jeg er bare enig med alle under her. Spør du - og du får sikkert ja til svar (uten at vertskapet føler seg "pressa" til det).

Gjest mittnikk
Skrevet

nei, guri, det er vel ikke frekt! :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...