Gjest Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Heisann jeg har hatt astma siden jeg var to år gammel, da anstrengelsesastma og allergi mot pelsdyr og muggsopp. etterhvert som jeg ble eldre fikk jeg bedre kontroll selv og syntes det gikk veldig bra. Jeg er i dag 26 år, og for tre år siden begynte det å gå nedover. Jeg fikk ett akuttanfall for to år siden og ble hentet med ambulanse. fikk medisin og ble sendt hjem. Jeg ble så skremt for jeg hadde ikke hatt anfall siden jeg var 12 år. Allikevel får jeg ingen oppfølging. ikke blodprøve eller noe. Jeg dro til en lege som mente anfallet kunne skyldes candida. Har hatt mye kløe i underlivet etter jeg begynte med p-piller og valgte derfor å slutte med det. Fikk også utslett i lysken og oppover armene. Jeg begynte på diett uten sukker og gjær og ble raskt mye bedre, men sliter litt enda. Har tatt opp dette med en annen lege, men de avviser blankt at man kan få candida av p-piller. Er det en allmenn regel blant leger? Blir så skuffet når jeg bare blir avvist. Har prøvd diflucan, men det holder bare en liten stund. Eneste løsningen for meg tror jeg nok er at jeg kutter ut sukker og gjær. Husker heller ikke at jeg har tatt så mye astmamedisin noen gang som jeg gjør nå. Kan føle at jeg er tett i lungene selv om jeg blåser over 400 på Pef-måleren min. Har du opplevd noe lignende noen gang? Noen gode råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230529-astma-og-candida/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Dette er ikke lett å gi deg råd om. Men enkelte unge kvinner blir bedre av allergi- og astmaplagene når de stopper p-pillene. Det skyldes nok helst den hormonelle påvirkningpå hele organismen. Om mulig candida infeksjoner betyr noe i denne sammenhengen, er vel mer usikkert. Men som nevnt, diskuter annen prevensjon med legen din og bestill en ny time hos lungelegen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230529-astma-og-candida/#findComment-1747128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.