Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere muslimske kvinner sier de er komfortable med å bruke sjal, da unngår de mennenes blikk.

og MERK; det er spesielt i vestlige land de sier dette.

Hvorfor?! JO fordi det er i de vestlige landene, HVOR DE VESTLIGE MANNFOLKA stirrer på kvinner som sex objekter.

I muslismke land ser ikke mannfolka på damene, for der er de dekket og det er ikke noe å se på!

Så kvinnene synes det gir trygghet å gå med sjal HER!

"Flere muslimske kvinner sier de er komfortable med å bruke sjal, da unngår de mennenes blikk."

Og flere muslimske kvinner sier nøyaktig det som mennene har lært dem at de skal si, fullt vitende om at det er livsfarlig (ok, ikke alltid bokstavelig livsfarlig, men...) å gjøre/si noe annet. I en kultur som dikterer kvinners liv ned til hver minste detalj og tanke, kan man ikke akkurat ta en poen uttalelse fra en kvinne for umiddelbart god fisk.

"..........................................."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere muslimske kvinner sier de er komfortable med å bruke sjal, da unngår de mennenes blikk.

og MERK; det er spesielt i vestlige land de sier dette.

Hvorfor?! JO fordi det er i de vestlige landene, HVOR DE VESTLIGE MANNFOLKA stirrer på kvinner som sex objekter.

I muslismke land ser ikke mannfolka på damene, for der er de dekket og det er ikke noe å se på!

Så kvinnene synes det gir trygghet å gå med sjal HER!

"åpen uttalelse" skulle det være.

"...................................."

Skrevet

Det finnes da andre ting å bruke tiden på enn et fordømt klesplagg!

Mange av dem vil jo også gå med det selv! Hvem søren er du som skal bestemme hva andre skal gå med eller ei?

Synes det finnes verre ting i verden å sette fokus på enn hva noen muslimske kvinnfolk går med på hodet, som de til og med vil gå med selv.

God bedring til deg som ikke kan finne noe bedre å sette fokus på!

Men når norske jenter blir tvunget til å ha hijab på jobben synes jeg det er krise. Jeg synes det er så alvorlig at det bør forbys. Hijab = diskriminering synes jeg.

Skrevet

Men kjære vene! Det er jo også kvinner som IKKE blir tvunget som VELGER å gå med sjal!!!

Pokker ta, rydd i din egen bakhage før du begynner å herje med muslimene!

Det finnes for pokker mer viktigere ting å tenke på her til lands enn muslimske kvinners rett eller ikke rett til å bære et fordømt hodeplagg!!!!!!!!

"som VELGER å gå med sjal!!! "

Jeg tror du har glemt noe bakenforliggende som er meget viktig.

Jentene føler seg tilsidesatt i samfunnet og vil derfor markere avstand til vestlig kvinneadferd. De finner aksept og samhold i et hodeplagg. De har ikke mulighet eller aksept i familien til å adoptere vestlige vaner og vestlig moral/umoral. Derfor velger de å gå motsatt vei, å få aksept i sin egen leir. Uten hijab føler de at de er i et ingenmannsland. Det er å manifestere og velge side.

Ofte er menn og gutter i deres egen leir på jakt etter mobbeofre, og jenter med bart hode er et lettvint mål. I både Sverige og Danmark er det nå vanlig å kalle jenter uten skaut for urene helt åpent, også jenter ned til 6-7 år.

De ekstreme oppfordrer trosfeller til å holde seg unna vantro og jenter uten skaut. De bygger makt ved å skape splid. Deres makt kan kun utøves i et lukket samfunn adskilt fra vestlig innflytelse. Det blir til at jenter "bruker det frivillig" når alternativet er utfrysing og ingen anser det som feil. "Du gjør som du vil, men da vil vi ikke være sammen med deg, det er vårt valg" Gjør hun da som hun vil?

Gjest oppgitt!
Skrevet

"som VELGER å gå med sjal!!! "

Jeg tror du har glemt noe bakenforliggende som er meget viktig.

Jentene føler seg tilsidesatt i samfunnet og vil derfor markere avstand til vestlig kvinneadferd. De finner aksept og samhold i et hodeplagg. De har ikke mulighet eller aksept i familien til å adoptere vestlige vaner og vestlig moral/umoral. Derfor velger de å gå motsatt vei, å få aksept i sin egen leir. Uten hijab føler de at de er i et ingenmannsland. Det er å manifestere og velge side.

Ofte er menn og gutter i deres egen leir på jakt etter mobbeofre, og jenter med bart hode er et lettvint mål. I både Sverige og Danmark er det nå vanlig å kalle jenter uten skaut for urene helt åpent, også jenter ned til 6-7 år.

De ekstreme oppfordrer trosfeller til å holde seg unna vantro og jenter uten skaut. De bygger makt ved å skape splid. Deres makt kan kun utøves i et lukket samfunn adskilt fra vestlig innflytelse. Det blir til at jenter "bruker det frivillig" når alternativet er utfrysing og ingen anser det som feil. "Du gjør som du vil, men da vil vi ikke være sammen med deg, det er vårt valg" Gjør hun da som hun vil?

Utrolig! Det finnes muslimske kvinner som går med sjal fordi DE har lyst. Pga av det de tror på!

Bare fordi dere her i vesten tror og mener at ALLE kvinner blir styrt av mennene og deres samfunn, så betyr ikke det at slik er det! Prøv å forstå dette da!

Skrevet

Utrolig! Det finnes muslimske kvinner som går med sjal fordi DE har lyst. Pga av det de tror på!

Bare fordi dere her i vesten tror og mener at ALLE kvinner blir styrt av mennene og deres samfunn, så betyr ikke det at slik er det! Prøv å forstå dette da!

Fordi de ellers blir plaget, presset, eller fryst ut av familien. Eller de oppnår aksept fra familien, eller de ønsker å være radikale. Skal vi være radikale i Norge i dag, så blir vi muslimer.

Mange vil med skautet markere avstand til jenter med vestlige vaner og adferd, i håp om å bli akseptert eller mer populære. Klart de "vil det selv".

Det er alltid en grunn til at en kvinne bruker skaut. De som bruker det vil ikke ta det av seg. Var de frie, kunne de ta det av seg på jobben om de ville, de kunne gå uten hele tida om de ville.

Vi kan ikke akkurat kalle det en mote heller.

Kan du så fortelle meg hvorfor menn ikke går med hodeplagg/hijab?

Hijab er ikke et tradisjonelt plagg, men et politisk tegn, som viser at kvinnen er muslim og vil innføre islamsk politikk, ikke hvor hun kommer fra eller har sine tradisjoner fra.

I Pakistan heter det tradisjonelle hodeplagget poshi (ikke hijab), og dekker ikke håret fullstendig. Det er til pynt, ikke for å skjule håret.

Djellabaen for menn er mer behagelig enn burka for kvinner. De kan/vil vise seg fram for kvinner.

Skrevet

Tenk om det ble påbudt å gå med dyp utringning! hehe

Hvem ville finne på noe sånt, unntatt menn?

Eller?

(PSsst: ikke alle kvinner kler det)

Noen ville sikkert kledd hijab også, men ikke hele tida. Ellers blir det "hu med hijaben" i stedet for "hun som smiler så pent". Det er viktig å variere.

Akkurat som perlekjedet og hårspenna til en viss kvinnelig politiker.

Skrevet

Herregud da menneske! De aller fleste er høyrehendte - det betyr da ikke at ingen er venstrehendte. Spørsmålet er om majoriteten av muslimske kvinner selv ville foretrukket å gå med sjal eller dette kostymet som dekker alt unntatt øyene, hvis det ikke hadde vært noe de var pukka nødt til p.g.a kulturen. Da blir det totalt meningsløs å jamre ivei om at det kan finnes noen som, om de var de eneste menneskene på kloden, fortsatt ville dekket seg til å en undertrykkende og diskriminerende måte.

Lover om at kvinner må dekke seg til, er ene og alene et produkt av menn som tviholder på maktmidler for å opprettholde en posisjon i samfunnet som ble avleggs for et par hundre år siden. Å nekte på at det er tradisjonell islamsk kultur å betrakte kvinner som eiendeler, er å være så kunnskapsløs og fornektende at man motarbeider positiv utvikling.

Det har overhodet ikke utspring i noe annet enn menns eiesyke og balleløshet. Muslimers tildekking av kvinner er selvfølgelig bare ett eksempel på dette - det finnes mange andre eksempler forskjellige steder rundt omkring i samfunnet og verden forøvrig.

Middelaldersk kvinnesyn, som fremdeles er rådene i langt på vei størsteparten av islamsk kultur, fortjener overhodet ingenting annet enn forakt, og bør motarbeides på alle områder hvor det på sikt kan føre til en utvikling.

"..........................................."

Skrevet

Hvem ville finne på noe sånt, unntatt menn?

Eller?

(PSsst: ikke alle kvinner kler det)

Noen ville sikkert kledd hijab også, men ikke hele tida. Ellers blir det "hu med hijaben" i stedet for "hun som smiler så pent". Det er viktig å variere.

Akkurat som perlekjedet og hårspenna til en viss kvinnelig politiker.

Jeg måtte jo prøve jeg da - - knøt en skikkelig tyrkerknute under haka -fy flate . . jeg hadde vært jomfru enda hadde jeg skulle gått med noe sånt - hehe

petter smart
Skrevet

Men kjære vene! Det er jo også kvinner som IKKE blir tvunget som VELGER å gå med sjal!!!

Pokker ta, rydd i din egen bakhage før du begynner å herje med muslimene!

Det finnes for pokker mer viktigere ting å tenke på her til lands enn muslimske kvinners rett eller ikke rett til å bære et fordømt hodeplagg!!!!!!!!

Så fordi NOEN kvinner velger dette frivillig så skal en ikke gjøre noe med alle de som tvinges?

Hvilken bakhage skal jeg rydde i?

Det er som sagt mange ganger, ikke snakk om muslimske kvinners rett til å bære et hodeplagg, men deres rett til å la være hvis de ikke ønsker.

Skrevet

Jeg måtte jo prøve jeg da - - knøt en skikkelig tyrkerknute under haka -fy flate . . jeg hadde vært jomfru enda hadde jeg skulle gått med noe sånt - hehe

Jeg kom på noe: går de med skaut for å reklamere for at de er jomfruer?

En jomfru er det siste jeg kunne tenke meg, så da er det fint å se hvem jeg skal unngå. Hadde noen mann jeg snakket med sagt at han ville ha en jomfru, så hadde jeg bare avfeid det som sludder og vås. Det måtte i tilfelle være en usikker og stakkarslig liten figur som anser sex for noe hellig og betydningsfullt, og at vi skal gjøre ditt men ikke datt, og det men ikke det.

Jomfrudom er et delikat lite problem for den nervøse fjortis-verdenen, ikke for voksne, og har ikke noe med betingelser for ekteskap å gjøre. Det er et middel til kontroll over kvinners seksualitet. Noen mannssamfunnsdoktriner er fundert på kontroll over kvinner, og har de ikke det, så har de ikke noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...