mojmoj Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Syns dagen bare er stress. Hadde vært 20 grader og sol kunne det vært greit, men det regner og blåser jo nesten alltid. Sko som gnager, barn som fryser og blir lei av å gå i tog etter ti minutt. Lange køer for å få en pølse og is. Kunne mye heller tenkt meg å være hjemme denne dagen ja. Men det går jo ikke det heller når en har barn, da SKAL en jo ut å gå i tog. Gleder meg til 18. mai jeg!!!!! 0 Siter
Gjest alvorlig talt. Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hm, det er lov å være hjemme. Har man barn, så kan du heller finne på noe koselig i heimen. Hvis det er fint vær,så grill hjemme. 0 Siter
flisa Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hm, det er lov å være hjemme. Har man barn, så kan du heller finne på noe koselig i heimen. Hvis det er fint vær,så grill hjemme. NEI - det går ikke an med unger..... 0 Siter
Gjest annonymidag1 Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Helt enig, nå har jeg gått i 17.maitog i 8 år, nå er også minsten 1.klassing og går sjøl med klassen, herregud så lei jeg var av de tog-greiene. En befrielse å få slippe, og ikke har jeg bunad heller, hva hva skal jeg ha på meg, meldt kaldvær og regnbyger, toppers altså. 0 Siter
MsSophie Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 NEI - det går ikke an med unger..... Hehe...joda, hos meg hadde det gått, her synes ungene hele 17.mai er et pes, og ønsker helst at vi dro på hytta. Da er det verre med besteforeldrene! 0 Siter
flisa Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hehe...joda, hos meg hadde det gått, her synes ungene hele 17.mai er et pes, og ønsker helst at vi dro på hytta. Da er det verre med besteforeldrene! Dæven! 0 Siter
mojmoj Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Helt enig, nå har jeg gått i 17.maitog i 8 år, nå er også minsten 1.klassing og går sjøl med klassen, herregud så lei jeg var av de tog-greiene. En befrielse å få slippe, og ikke har jeg bunad heller, hva hva skal jeg ha på meg, meldt kaldvær og regnbyger, toppers altså. Så herlig å høre at det ikke bare er meg, har inntrykk av at ALLE liker denne dagen. Men så må en jo ut i dette pokkers toget da når en har barn, for ungene vil det jo...dessverre.. 0 Siter
flisa Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Så herlig å høre at det ikke bare er meg, har inntrykk av at ALLE liker denne dagen. Men så må en jo ut i dette pokkers toget da når en har barn, for ungene vil det jo...dessverre.. Vi skynder oss gjennom toget (et lite sted) og så sitter vi på plen med hale familien og spiser mat - så går vi hjem til mor og far og der samles alle -i år skal vi ha Rømmegrøt. Så det offisielle programmet er fort gjort. Men barnabarnet på 4 gleder seg jo til toget - og 9-åringen syns enda det er gøy å gå i tog - de eldste syns det er kjekt med nye klær...hehe 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg har heller ikke noe varmt forhold til 17. mai lengre, men jeg husker hvor morsomt det var da jeg var liten. ) Så jeg biter tennene sammen og feirer 17. mai med unger, ungenes far og ungenes stemor og satser på at det blir trivelig. Dessverre er min kjære bortreist på dagen. 0 Siter
Lula Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det blir som man gjør det til selv. La ungene ha gode sko da, ikke noen som gnager, kle på dem ull og strømpebukse hvis det er kaldt, så fryser de ikke. Hvis det er langt å gå, gå kortere, hvis man vil være hjemme, bli hjemme! Jeg gleder meg til 17mai! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hm, det er lov å være hjemme. Har man barn, så kan du heller finne på noe koselig i heimen. Hvis det er fint vær,så grill hjemme. Desverre du kan ikke bare holde skolebarn hjemme, det er møteplikt i 17 maitoget dersom dere ikke har gyldig grunn til fravær. 0 Siter
Luska Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Desverre du kan ikke bare holde skolebarn hjemme, det er møteplikt i 17 maitoget dersom dere ikke har gyldig grunn til fravær. Det kan da ikke være riktig at det er møteplikt for elever i 17. maitog? Hva med de som har familie utenbys og reiser til de for å feire? Er ikke det "lov" da? Man _må_ holde seg i hjembyen denne dagen så barna får gått i tog? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det kan da ikke være riktig at det er møteplikt for elever i 17. maitog? Hva med de som har familie utenbys og reiser til de for å feire? Er ikke det "lov" da? Man _må_ holde seg i hjembyen denne dagen så barna får gått i tog? Da har de gyldig grunn til fravær, men å bare være hjemme å drite i hele toget er ingen gyldig grunn. 0 Siter
laban Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Desverre du kan ikke bare holde skolebarn hjemme, det er møteplikt i 17 maitoget dersom dere ikke har gyldig grunn til fravær. Ikke overalt. Det ble spørsmål om dette på foreldremøtet i 1. klasse, og svaret var at det ikke er obligatorisk. Men man melder evt. på barnet på forhånd, slik at det skal være mulig å holde en viss oversikt (dette er en av landets største skoler). De to siste årene har 17. mai vært i tilknytning til en langhelg, vi var da utenlands og meldte ikke på den eldste. Dette var ikke samme skolen som minstemann går på nå, men det gikk helt greit. 0 Siter
Luska Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Da har de gyldig grunn til fravær, men å bare være hjemme å drite i hele toget er ingen gyldig grunn. Ok, det visste jeg ikke. Men det er vel ikke så mange som holder barna vekk fra 17. maitoget bare for å være hjemme, vil jeg tro. 0 Siter
Luska Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Da har de gyldig grunn til fravær, men å bare være hjemme å drite i hele toget er ingen gyldig grunn. Jo, Jehovas vitner etc. holder jo barna hjemme 17. mai, men det må vel kalles "gyldig grunn"... 0 Siter
Gjest midia Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jo, Jehovas vitner etc. holder jo barna hjemme 17. mai, men det må vel kalles "gyldig grunn"... Det blir nok gyldig grunn ja,selv om det er vondt for lærere å assistenter å se at et barn ikke får være med på moroa. 0 Siter
mariamamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 I år gleder jeg meg faktisk til 17.mai. Hver år siden jenta ble født (5 år) har det vært sykdom på 17.mai og all "ytre" stemning har blitt formidlet via barnetog på TV. I år er det "lokaltog" her så det skjer litt her i nærmiljøet. Etter morgentoget skal vi på besøk til besteforeldre. Helt uhøytidelig og "ta dagen så det kommer". Men vi skal ikke til byen, nei, DET orker vi ikke. Men de 17.maiene vi har hatt hjemme har faktisk vært veldig koselige også. Har ikke vært i sentrum (Oslo) på 15 år. Før vi fikk barn hadde vi alltid venner på frokost som strakk seg ut i de små nattetimer. Veeeldig avslappet og koselig! Det blir hva man gjør det til. Og det er da ikke obligatorisk å gå i tog eller dra til byen heller. Nyt dagen slik du nyter den best, du ;o) 0 Siter
Gjest FrøkenNN Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Enig med deg.17.mai er bare stress. Men hva gjør man ikke for ungene,så lenge de har lyst til å gå i tog osv. Vi får prøve og ta dagen med et smil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.