Gjest FrøkenNN Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Enig med deg.17.mai er bare stress. Men hva gjør man ikke for ungene,så lenge de har lyst til å gå i tog osv. Vi får prøve og ta dagen med et smil. 0 Siter
cecily Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Desverre du kan ikke bare holde skolebarn hjemme, det er møteplikt i 17 maitoget dersom dere ikke har gyldig grunn til fravær. Det hørtes intet mindre enn sprøtt ut. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Den dagen er bare mas. Heldigvis har jeg ikke unge med i toget i år, han skal tilbringe dagen hos faren så jeg slipper unna. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det hørtes intet mindre enn sprøtt ut. Visste du ikke det? Krisedag for de fleste foreldre med skoleunger. For ikke å snakke om de som har unger i korpset med oppmøte med frokost klokka 6. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Ok, det visste jeg ikke. Men det er vel ikke så mange som holder barna vekk fra 17. maitoget bare for å være hjemme, vil jeg tro. Nei, ingen gjør det selv om de fleste har lyst ) 0 Siter
cecily Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Visste du ikke det? Krisedag for de fleste foreldre med skoleunger. For ikke å snakke om de som har unger i korpset med oppmøte med frokost klokka 6. Jeg visste ikke det. Høres veldig veldig rart ut at en MÅ gå. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg visste ikke det. Høres veldig veldig rart ut at en MÅ gå. Man må og man må ha flagg og det er forbudt med fløyter og blåser. Og de reglene tror jeg gjelder alle skolene i Oslo, jeg har hatt unger på tre forskjellige. 0 Siter
cecily Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Man må og man må ha flagg og det er forbudt med fløyter og blåser. Og de reglene tror jeg gjelder alle skolene i Oslo, jeg har hatt unger på tre forskjellige. Hehe. Uff, dette var jo triste greier. Du tuller ikke med meg nå? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hehe. Uff, dette var jo triste greier. Du tuller ikke med meg nå? Nei, jeg pleier ikke da ikke å tulle. Det er faktisk helt sant, det er strenge regler. Kikk på tv på 17.mai fra Oslotoget så ser du det ) 0 Siter
mariamamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Da har de gyldig grunn til fravær, men å bare være hjemme å drite i hele toget er ingen gyldig grunn. Bare lurer siden du tydelig har peiling på dette. Vi bor litt utenfor oslo sentrum. Jenta vår begynner på skolen til høsten. Neste år skal skolen vår gå i barnetoget i sentrum og det blir trolig slutt på det lokale barnetoget her ute. Er jo stas å gå i barnetoget i byen første året, men vil det bety at vi MÅ være med på "bytoget" hvert år. Hørte nemlig snakk om at skolen vår skal gå i bytoget hvert år fremover, men mulig jeg har hørt feil. Får vel vite om dette via skolen. Jeg bare ble litt nysgjerrig og .....rådvill. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det hørtes intet mindre enn sprøtt ut. Det er opprinnelig en vanlig skoledag. Hadde det ikke vært plikt så hadde toget blitt lite. 0 Siter
keinstein Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Visste du ikke det? Krisedag for de fleste foreldre med skoleunger. For ikke å snakke om de som har unger i korpset med oppmøte med frokost klokka 6. 17 mai SKAL alle ha det moro, enten de vil det eller ei. Jeg prøvde å være realistisk en gang jeg var med på arrangement, og er blitt uglesett siden. "Da får du ikke være med!" -Jippppiiiii- ropte jeg så stille jeg kunne bak hjørnet. Jeg støtter skolekorpset ved å kjøpe pølser, kaffe og kake på skolen. Men kjøpe gassballonger til 120 kr av skattesnytere gjør jeg ikke. 0 Siter
cecily Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det er opprinnelig en vanlig skoledag. Hadde det ikke vært plikt så hadde toget blitt lite. Tvungen 17.maiglede med andre ord. En kan jo feire og ha en super dag, selv uten å gå i tog. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Nei, 17.mai er ikke så koselig når temperaturen kryper ned mot 0 grader og det sludder og regner og blåser. Men når været er noenlunde bra, digger jeg 17.mai. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Desverre du kan ikke bare holde skolebarn hjemme, det er møteplikt i 17 maitoget dersom dere ikke har gyldig grunn til fravær. Hæ?? Det er det dummeste jeg har hørt! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Bare lurer siden du tydelig har peiling på dette. Vi bor litt utenfor oslo sentrum. Jenta vår begynner på skolen til høsten. Neste år skal skolen vår gå i barnetoget i sentrum og det blir trolig slutt på det lokale barnetoget her ute. Er jo stas å gå i barnetoget i byen første året, men vil det bety at vi MÅ være med på "bytoget" hvert år. Hørte nemlig snakk om at skolen vår skal gå i bytoget hvert år fremover, men mulig jeg har hørt feil. Får vel vite om dette via skolen. Jeg bare ble litt nysgjerrig og .....rådvill. Barna her går ihvertfall i barnetoget hvert år helt ut 7 klasse (barneskolen) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Nei, 17.mai er ikke så koselig når temperaturen kryper ned mot 0 grader og det sludder og regner og blåser. Men når været er noenlunde bra, digger jeg 17.mai. hvorfor skal man på død og liv marsjere i finstasen da? 0 Siter
Lurveline Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Visste du ikke det? Krisedag for de fleste foreldre med skoleunger. For ikke å snakke om de som har unger i korpset med oppmøte med frokost klokka 6. "For ikke å snakke om de som har unger i korpset med oppmøte med frokost klokka 6." Jepp, gleder meg, not! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg visste ikke det. Høres veldig veldig rart ut at en MÅ gå. Her jeg bor MÅ ikke barna gå i tog. Det er frivillig, og vi ser at klassene ikke er fulle. Men det har aldri vært snakk om noen registrering eller avmelding. Og hvem skulle ha gjort det? Lærerne har jo fri, så de stiller ikke. Men barna har jo lyst til å gå i tog, så vi deltar alltid, uansett vær. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.