Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De siste årene har jeg funnet ut at jeg må ha blitt allergisk mot selvbruning, for de gangene jeg bruker det (har ikke gitt opp enda, nei) følger netter med intens kløe og påfølgende utslett. Har hovedsaklig brukt selvbruner på leggene, men en gang jeg brukte litt på armene fikk jeg samme reaksjon der. Er ikke allergisk mot noen andre kremer el bodylotioner, så jeg antar at det er DHA (dihydroxyacetone, det stoffet som gjør deg brun) jeg er allergisk mot.

Apoteket trodde ikke det gikk an å være allergisk mot dette, så der var det ingen hjelp å få. Noen andre som har samme erfaring, og evt tips til hva jeg kan gjøre, eller vet om selvbruningskremer uten DHA? Det skal visstnok finnes men jeg får ikke tak i det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230563-allergisk-mot-selvbruning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest linnelinn

jeg er også allergisk mot selvbruning. Kjente det brenne i huden og ble mer rød enn brun.

Tror ikke det nødvendigvis er stoffet DHA eller hva du kalte det.

Har hørt mange kan bli allergisk mot selvbruner av Loreal og slik, men tåler dyrere merker som Lancome.

Har selv aldri vært allergisk mot kremer, men den selvbrungs skummet jeg brukte var ille, det samme med HAPPYDERM fra Loreal og vært en sjampo/balsam som klødde og.

Har hørt fra hudpleier at de bruker masse allergifremkallende stoffer, så for de som tåler dem får bra resultat, venninner er sinnssykt fornøyd med HappyDerm, hos meg begynner det brenne.

Bruker du krem eller skum?

Jeg tror det er lettere å reagere på skum, bare en teori, en dag jeg tørr skal jeg prøve sånn vanlig selvbruningsKREM, som jeg alltid tålte før.

Når det gjelder hårfjerninskremer, så er det også hårfjeringsSKUM jeg har reagert på. Kanskje noe med den kjemiske reaksjonen som skjer, er jo væske som blir til skum som trenger inn osv...

Krem er jo bare krem...

Bare noen selvopplevde teorier fra meg... :)

jeg er også allergisk mot selvbruning. Kjente det brenne i huden og ble mer rød enn brun.

Tror ikke det nødvendigvis er stoffet DHA eller hva du kalte det.

Har hørt mange kan bli allergisk mot selvbruner av Loreal og slik, men tåler dyrere merker som Lancome.

Har selv aldri vært allergisk mot kremer, men den selvbrungs skummet jeg brukte var ille, det samme med HAPPYDERM fra Loreal og vært en sjampo/balsam som klødde og.

Har hørt fra hudpleier at de bruker masse allergifremkallende stoffer, så for de som tåler dem får bra resultat, venninner er sinnssykt fornøyd med HappyDerm, hos meg begynner det brenne.

Bruker du krem eller skum?

Jeg tror det er lettere å reagere på skum, bare en teori, en dag jeg tørr skal jeg prøve sånn vanlig selvbruningsKREM, som jeg alltid tålte før.

Når det gjelder hårfjerninskremer, så er det også hårfjeringsSKUM jeg har reagert på. Kanskje noe med den kjemiske reaksjonen som skjer, er jo væske som blir til skum som trenger inn osv...

Krem er jo bare krem...

Bare noen selvopplevde teorier fra meg... :)

Har aldri brukt skum, bare forskjellige kremer og lotions. Har prøvd både apotekets typer (som alle skal tåle), og dyre merker som Dior og Lancome. Men det er det samme med alle, jeg begynner å klø. Gjelder bare selvbruner, ikke vanlige kremer, shampoo eller andre kosmetikkprodukter.

Gjest linnelinn

Har aldri brukt skum, bare forskjellige kremer og lotions. Har prøvd både apotekets typer (som alle skal tåle), og dyre merker som Dior og Lancome. Men det er det samme med alle, jeg begynner å klø. Gjelder bare selvbruner, ikke vanlige kremer, shampoo eller andre kosmetikkprodukter.

ok skjønner..

men de apotekdamene... de har LITE peiling!

Var dem jeg gikk til da jeg faktisk fikk mitt første utslett pga selvbruningskrem og happyderm, og spurte om de hadde noe som lindret...

å jada...

Gjorde utslettet ti ganger verre.

70% aloe vera...kuldekrem... et eller annet.

Og spørr etter Tuxi hostesaft. NEIDA, jeg må ha NOSKAPIN! Den er bra! Bare den!

Hvorfor selges Tuxi da? Syns ikke Noskapin var så fantastisk jeg gitt...

Reagerer du på dha eller hva det het, så gjør du det.

Tror ikke vi hadde samme reaksjon heller, jeg fikk brennende følelse i huden og utslett, ikke kløe...

ok skjønner..

men de apotekdamene... de har LITE peiling!

Var dem jeg gikk til da jeg faktisk fikk mitt første utslett pga selvbruningskrem og happyderm, og spurte om de hadde noe som lindret...

å jada...

Gjorde utslettet ti ganger verre.

70% aloe vera...kuldekrem... et eller annet.

Og spørr etter Tuxi hostesaft. NEIDA, jeg må ha NOSKAPIN! Den er bra! Bare den!

Hvorfor selges Tuxi da? Syns ikke Noskapin var så fantastisk jeg gitt...

Reagerer du på dha eller hva det het, så gjør du det.

Tror ikke vi hadde samme reaksjon heller, jeg fikk brennende følelse i huden og utslett, ikke kløe...

Ja, det er liksom ingen mellomting på apoteket, enten er de så superflinke og blide at det nesten blir for mye, ellers er de pottesure og anbefaler helt idiotiske ting som om de ikke har hørt hva man har sagt i det hele tatt.

Da jeg var der fikk jeg jo en selvbruner som de GARANTERTE at jeg ikke kunne være allergisk mot, for den var "hypoallergenic" og testet i hue og ræva visstnok. Jeg gikk hjem og prøvde på leggene, og klødde i fire døgn etterpå. Prima.

Men, jeg kommer til å fortsette å teste forskjellige slag (man blir jo aldri ordentlig brun på leggene når man driver og barberer og sånn!), til jeg finner en jeg tåler. Men, skal nok begynne å teste på små områder!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...